با پایان یافتن دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+۵ در آلماتی، یکی از مطالب اصلی مطبوعات و رسانه‌های جهانی به این موضوع اختصاص یافته و همگی نیز از ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه مطلوب سخن گفته‌اند.
کد خبر: ۵۵۲۱۷۰
بازتاب جهانی نتایج مذاکرات هسته ای

به گزارش «تابناک»، هرچند‌‌ همان گونه که اشاره شد، این موضوع تقریباً در همه مطبوعات جهانی بازتاب یافته، ‌می‌توان برای نمونه، به «واشنگتن پست» اشاره کرد که مذاکرات آلماتی در فضایی ناامیدکننده پایان یافته، زیرا با این که دو طرف این گفت‌و‌گو‌ها را سازنده دانسته‌اند، ‌ولی اشاره کرده‌اند که در ‌‌نهایت این مذاکرات در حل موضوع هسته‌ای ایران بی‌نتیجه بوده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در گزارش خود از مذاکرات می‌نویسد، به طول انجامیدن مذاکرات و ادامه آن در نوبت بعدازظهر، این امید را پدید آورد که می‌توان انتظار پیشرفت را داشت؛ اما اظهارات مطرح از سوی دو طرف پس از مذاکرات، آشکار کرد که آن‌ها هنوز به آن میزان از پیشرفت دست نیافته‌اند که بتوان از آن با نام موفقیت یاد کرد.

سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز محور مطلب خود درباره مذاکرات را سخنان سعید جلیلی قرار داده و می نویسد: تهران از قدرت های جهانی خواسته اعتماد مردم ایران را به دست آوردند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» هم به موضع مقامات آمریکایی نسبت به مذاکرات و چشم انداز انجام گفت‌و‌گوهایی دیگر میان طرفین پرداخته است. این روزنامه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی ـ که از وی نام نبرده ـ می‌نویسد، هنوز مشخص نیست که آیا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن، دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای با این کشور برگزار خواهد شد یا خیر.

 مرا به هاشمی منتسب می‌کند

علی فلاحیان گفت: برخی آقایان برای اینکه ما مطرح نشویم می‌گویند وی از طیف هاشمی است، طیف هاشمی یعنی چه، چرا این حرف‌ها را می‌زنند، من از طیف هاشمی نیستم.

به گزارش جهان، وزیر پیشین اطلاعات که شب گذشته به دعوت جبهه پیروان امام و رهبری در مشهد سخن می‌گفت به تبیین برنامه های خود پرداخت و گفت: یکی از شعارهای ما این بوده که می‌خواهیم یک کشور پیشرفته اسلامی داشته باشیم که الگوی دیگر کشورها باشد و سایر کشورها را با خودمان متحد کنیم و جلوی آمریکا و اروپا بایستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت های خود گفت: در رابطه با مفاسد اقتصادی نیز در زمان وزارتم مبارزات زیادی داشتیم اما اعلام نمی‌کردیم و علتش این بود که بر اساس نظر سنجی‌ها 75 درصد مردم نسبت به دولت ناراضی و بی‌اعتماد می‌شدند.

 تفاهم هاشمی و اصلاح‌طلبان

 عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون درگفتگو با روزنامه آرمان روابط عمومی گفت:آقای هاشمی و اصلاح‌طلبان هر دو به یک نقطه مشترک رسیده‌اند که وضعیت کشور به وضعیتی رسیده که باید به حداقل‌ها بسنده کرد. فکر نمی‌کنم آقای هاشمی به عنوان کاندیدا به صحنه بیاید ولی قطعا اگرایشان امروز بگوید من کاندیدا هستم، جریان اصلاح طلب ایشان را رقیب خودش تلقی نمی‌کند.
 
وی افزود: سران اصلاحات نظرشان در مورد آقای هاشمی مثبت است. آقای هاشمی به عنوان یک چهره سابقه دار و ریشه‌دار در نظام و انقلاب شناخته می‌شود. او در بحران‌ها به نظام خدمت می‌کند بنابراین حضورشان می‌تواند برای عبور از مرحله افراطی گری موثر باشد.اگر آقای هاشمی اعلام آمادگی و اعلام حضور کند، جریان اصلاح‌طلبی با اقای هاشمی با نگاهی متفاوت از گذشته برخورد خواهد کرد.

بمباران سایبریِ رژیم صهیونیستی

در پی حملات گروههای هکری که پایگاههای اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی را به طور گسترده هدف قرار داده، مقامات تل آویو از کشورهای غربی طلب استمداد کردند.

به گزارش شبکه المیادین، در نتیجه حملات گروههای هکری به پایگاههای اینترنتی اسرائیلی تاکنون بسیاری از این پایگاهها، هک شده و از کار افتاده اند.

گروه هکری موسوم به "آپ ایزرائیل" که مخالف تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان است در بیانیه ای اعلام کرد: امروز هفتم آوریل حمله سایبری بین المللی با هدف حذف پایگاههای اسرائیلی از شبکه اینترنت آغاز می شود.

بنابراین گزارش، طی 24 ساعت اخیر بسیاری از پایگاههای صهیونیستی از جمله سازمان مهاجرت، دستگاههای قضایی و دیگر دوایر دولتی این رژیم هک شده و تصاویری از «سامر العیساوی» اسیر فلسطینی روی آنها قرار داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
اول صبح با این خبر شادم كردید متشكرم
داود سرایلو-مینودشت -گلستان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
نباید در مقابل زیادی خواهی های غرب وامریكا كوتاه امد.تجربه نشان داده هر وقت ایران در مقابل امریكا كوتاه امده تحریم جدیدی وضع كردند .باید در برابرشان محكم ایستاد ومقابله به مثل كرد-

نیازمندی ها