هاشمی رفسنجانی:

به یک شرط نامزد می‌شوم

هاشمی رفسنجانی در دیدارهای اخیر خود با چهره های سیاسی گفته است: به احتمال 90 درصد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهم شد مگر آنکه یک مطالبه عمومی در کشور شکل گرفته و بنده احساس تکلیف نمایم. هاشمی در ضمن تاکید کرده وظیفه خود را در این دوره مهیا کردن شرایط برای ورود نامزدها به صحنه رقابت سیاسی می داند.
کد خبر: ۵۵۱۸۴۵
به یک شرط نامزد می‌شوم

به گزارش جهان، برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی می گویند: آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی با هاشمی رفسنجانی تحویل سال جدید را به وی تبریک گفته و برای او سال خوبی آرزو کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که همچنان احتمال نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح است.

موسوی خوئینی ها به شدت مخالف دعوت از هاشمی رفسنجانی است و او را ابزار نظام برای بر هم زدن بازی انتخاباتی اصلاح طلبان می داند.


 نتیجه جمع بندی کمیته راهبردی خاتمی

محمد خاتمی در پاسخ به دعوت کنندگان از وی برای نامزدی گفته است:نامزدی من خلاف شعار جریان اصلاحات و خود من است که سال ها از لزوم چرخش نخبگان در کشور گفتیم و حالا بیایم دوباره پس از هشت سال داوطلب ریاست جمهوری شوم.

به گزارش مشرق،اعضای کمیته راهبردی محمد خاتمی که متشکل از افرادی چون حجاریان، جلایی پور، علوی تبار، عبدی و خانیکی هستند در گزارشی به جمع بندی دلایل نیامدن خاتمی پرداخته و معتقدند وی قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نخواهد کرد. دبیری این جلسات را هادی خانیکی بر عهده دارد.
 

تلاش منافقین برای تکرار سناریوی سوریه در عراق

گروهک تروریستی منافقین به آمریکایی‌ها اعلام کرده در صورت حمایت مالی و معنوی آنها حاضر است مشابه سناریویی که گروه‌های تروریستی در سوریه علیه دولت این کشور اجرا می‌کنند را در عراق آغاز کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از موسسه راهبردی دیده‌بان، سرکردگان گروهک تروریستی منافقین از طریق مزدوران آمریکایی خود که شامل سیاست‌مداران بازنشسته و رشوه‌بگیر آمریکایی از قبیل جان بولتون، مک کین و مایکل موکیسی است، بارها از دولت آمریکا درخواست کرده که حمایت‌های مالی خود و متحدانش در منطقه را برای نا‌امن سازی عراق در اختیار این گروهک قرار دهد.

عوامل این گروهک تروریستی ادعا کرده‌اند که به‌واسطه سال‌ها حضور در عراق و آشنایی با این کشور امکان به‌کارگیری گروه‌‌ها و جریانات تندرو و تروریستی را دارند و می‌توانند با استفاده از بمب‌گذاری، اجرای عملیات‌های انتحاری و راه‌اندازی درگیری‌های قومی و قبیله‌ای فضای این کشور را مشابه آن‌چه در حال حاضر در سوریه انجام می‌گیرد ناآرام سازند.

غنی سازی حق ایران است

«تیری کوویل» تحلیلگر فرانسوی و کارشناس مسائل ایران، معتقد است: برای به نتیجه رساندن مذاکرات، به رسمیت شناختن حق ایران در غنی سازی اورانیوم امری اجتناب ناپذیر است.

پایگاه تحلیلی «آتلانتیکو» با اشاره به این که «ایران می خواهد در مذاکرات با گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای، حق غنی سازی اورانیوم خود به رسمیت شناخته شود»، در گفت وگو با کوویل با عنوان محقق موسسه روابط بین الملل و راهبردی پاریس، نظرات وی را بازتاب داده است.

وی افزود: موضوع غنی سازی در مرکز پرونده هسته ای ایران قرار دارد و از مدت ها پیش ایران خواستار آن بوده است. ممنوع کردن این حق برای ایران از آن جهت که مدرکی دال بر ساخت بمب اتمی وجود ندارد دشوار است و هیچ کاری نمی توان کرد.

کوویل گفت: ایران به رغم تحریم ها به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و این تحریم ها عمل نکرده است. در ایران تصمیم جمعی برای دستیابی به بمب وجود ندارد و تهران در ماه های گذشته بیش از پیش تمایل خود را به مذاکره در این باره نشان داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
۰
۰
بسمه تعالی 1. آقای ه. كه میفرمایند به احتمال 90 درصد در انتخابات شركت نخواهند كرد پس چرا به برخی پیشنهاد دریافت 11 میلیون تومان برای فعالیت در ستاد خود را داده اند؟ 2. ملت كسانی را برای ریاست جمهوری خود انتخاب خواهند كرد كه برایش كار كنند نه برای خود و خانواده خود و از كسانی كه مملكت را به افتضاح كشیدند بیزارند. چرا باید ملت به اینگونه افراد رای دهند؟ مگر دوست دارند كه دوباره فساد و هجمه غارت به نفع بعضی صورت پذیرد. 3. چرا اینان اینقدر پول خرج می كنند تا بیایند؟ 4. برخی در موقع فتنه دیگران را تشویق به آشفته نگاه داشتن جو مملكت و در خیابانها ماندن می كردند! حال برای چه منافعی دوباره دست در دست مقابلها گذارده و از حمایت تام آنان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می كنند.
سید حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
بسم الله الرحمن الرحیم.انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است را فراموش نمی كنیم
یزد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
افسوس كه این قد رما...

نیازمندی ها