۳ ویژگی رییس‌جمهور آینده

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان سه ویژگی عمده و اصلی برای رییس‌جمهور آینده گفت: رئیس‌جمهور باید دغدغه‌های مردم و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب را در برنامه‌های دولت خود لحاظ کند.
کد خبر: ۵۵۱۵۷۳
۳ ویژگی رییس‌جمهور آینده

حبیب‌الله عسگراولادی در گفت‌وگو با  فارس به تبیین بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در اولین روز سال پرداخت و گفت: رئیس جمهور آینده ضمن داشتن اندیشه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی باید مشورت‌پذیر باشد و باید تبری به ولایت محور اصلی موضع‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی و رفتار خود و دولتش باشد.

وی به لزوم توجه هرچه بیشتر به مسائل اقتصادی اشاره و تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، موقعیت نظام جمهوری اسلامی در زیرساخت‌ها، زمینه‌ها و رشد در علوم و فناوری‌ به گونه ای است که آمادگی و وسیله را خداوند برای هیجانات نسل جوان به جانب یک حماسه، کاملا فراهم کرده است.

پرده ای دیگر از رسوایی های بی‌بی‌سی

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد: اعتبار موسسه خبری بی بی سی انگلیس زیر سئوال رفته است. مجموعه ای از اشتباهات حرفه ای و رسوایی های اخلاقی اعتبار این موسسه را به لرزه در آورده است.

واحد تحقیقات داخلی بی بی سی  در گزارشی درباره چهار سال گذشته اعلام کرده است شماری از کارمندان به ارتکاب جرائمی مانند سرقت ، کلاهبرداری و تعرض جنسی مظنون هستند و هر سال پانصد مورد سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی در این شبکه رخ داده است و بسیاری از موارد خلاف نیز به پلیس اطلاع داده نمی شود.

روزنامه دیلی میل که این پرونده را باز کرده است به تجاوز جنسی ، رفتارهای ناشایست و مصرف مواد مخدر در بی بی سی اشاره کرد و نوشت شماری از کارمندان بی بی سی مرتکب این تخلفات شده‌اند .

راه تائید صلاحیت مشایی  بسته است

احمدی نژاد از سالها پیش می کوشد مشایی را به عنوان جانشین احتمالی خود مطرح کند و اکنون ظاهراً نمی خواهد از نامزد دیگری حمایت کند که کمتر مورد مناقشه باشد.«آیا شورای نگهبان صلاحیت کسی را که با حکم رهبر عالی ایران فاقد شایستگی معاونت رئیس جمهور اعلام شد، تأیید می کند؟ هرگز!»

به گزارش صراط نیوز، روزنامه آلمانی هندلزبلات ضمن انتشار این تحلیل نوشت: احمدی نژاد می خواهد مشاورش اسفندیار رحیم مشایی را هر طور که شده به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ژوئن از مانع شورای نگهبان رد کند.

این روزنامه با بیان اینکه تحلیل گران در مجموع بخت مشایی برای تأیید صلاحیت را خیلی کم می دانند، نوشت: احمدی نژاد از سالها پیش می کوشد مشایی را به عنوان جانشین احتمالی خود مطرح کند و اکنون ظاهراً نمی خواهد از نامزد دیگری حمایت کند که کمتر مورد مناقشه باشد. وی اخیراً خیلی جاها با مشایی ظاهر شده تا شورای نگهبان را قانع کند که فرد محبوبش بیش از حد سرشناس است که بتوان او را رد کرد(!)

وی در سال 2009 مشایی را معاون اول خود کرد اما بعد باید به توصیه رهبری از او فاصله می گرفت. ظاهراً مشایی به احمدی نژاد در اختلاف نظرش با رهبری در سال 2011 بر سر وزیر اطلاعات مشاوره می داده است. رئیس جمهور یازده روز از کار دست کشید در نهایت اما کوتاه آمد.

نقطه ضعف دولت

نامزد حزب موتلفه اسلامی  درباره ضعف دولت در اقتصاد گفت: دولت در حوزه اقتصاد فرصت استثنایی در منابع داشت، حدود 600- 500 میلیارد دلار در دولت نهم و دهم درآمد ارزی وجود داشت که از ابتدای تاریخ فروش نفت ایران از زمان قرارداد دارسی تا کنون حدود نصف آن درآمد است؛ یعنی ما ظرف 70 سال گذشته یک درآمد ارزی داشتیم و ظرف این دو دوره، حدود نصف آن مقدار درآمد ارزی وجود داشت و این فرصتی بسیار مهم برای یک برنامه‌ریزی منظم بود که می توانست باعث رشد و توسعه و نزدیک شدن به اهداف چشم انداز باشد.

به گزارش فارس یحیی آل‌اسحاق ادامه داد: در حوزه منابع انسانی، ظرفیت‌های دانشگاهی، حوزه‌های مختلف تخصصی و موارد دیگر به دلیل سرمایه‌گذاری‌های قبلی، دارای موقعیت خوبی بوده‌ایم؛ بنابر گزارش مراکز جهانی در حوزه توسعه انسانی در منطقه اول هستیم، اما بسیاری از این ظرفیت‌ها در این دولت کنار گذاشته شدند و از همه تجربیات،‌اطلاعات و توانایی‌ها آن‌طور که باید و شاید استفاده نشد. لذا این مسأله یکی از نقاط ضعف این دولت بوده است.

آل اسحاق کلان حوزه اقتصادی را از دیگر ضعف های دولت فعلی دانست و اضافه‌کرد: رهبر معظم انقلاب به روشنی فرمودند که از جمله ضعف‌های این دولت، بی‌اعتنایی به کلان‌های اقتصادی بوده است؛ مثل اشتغال، سرمایه‌گذاری، ‌صادرات، واردات، تعاملات بین‌المللی اقتصادی و بحث بهره‌وری که قرار بود در سند چشم‌انداز از ارکان عمده کارآیی ما باشد، اما روز به روز افول کرده و درصد بهره‌وری ما پایین آمده که دلیل آن هم نوع برخورد این دولت با اقتصاد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها