وداع تلخ آبی پوشان با جام حذفی

سپاهان فینالیست شد

دیدار سنگین و نفس گیر استقلال و سپاهان برای راهیابی به فینال جام حذفی ، پس از 120 دقیقه تلاش بازیکنان دو تیم ، در ضیافت ضربات پنالتی به سود تیم اصفهانی به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه نویی وداعی تلخ با جام حذفی داشته باشند. ب
کد خبر: ۵۵۱۲۰۹
سپاهان  فینالیست شد

ه گزارش جام جم ورزشی در این دیدار که به قضاوت محمد فغانی و در حضور نزدیک به 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد ، همه چیز در طول 90 دقیقه برای دو تیم به مساوی گذشت ؛ هم در گل و هم در اخراج بازیکنان .
هر چند که در دقیقه 24 و با اخراج فرشید طالبی مدافع وسط زردپوشان  تیم اصفهانی ده نفره شد ، اما در نهایت این تیم مهمان بود که بر روی گلزنی محمد رضا خلعتبری در دقیقه 43 از حریف خود پیش افتاد .
در نیمه دوم و در شرایطی که استقلالی ها برای زدن گل مساوی جلو کشیده بودند ، خسرو حیدری در دقیقه 62 بر روی محمد رضا خلعتبری مرتکب خطا شد تا با گرفتن کارت زرد دوم ، کارت قرمز را جلوی چشمان خود ببیند . البته این اخراج نیز به کام آبی ها شد تا به دنبال سانتر ارسالی و ضربه سنگین جواد نکونام و دفع ناقص شهاب گردان و تعلل دفاع در دفع توپ ، فرزاد حاتمی با فرصت شناسی و ضربه ای دقیق ، توپ را به سقف دروازه سپاهان بکوبد . این نتیجه مساوی 1-1 تا پایان 120 دقیقه وقت قانونی و اضافی نیز حفظ شد تا سپاهان با برتری در ضیافت پنالتی ها ، راهی دیدار فینال شود.
در ضربات پنالتی، زننده پنالتی نخست مجتبی جباری برای استقلال بود که ضربه‌ی این بازیکن برخلاف جهت حرکت گردان به گل تبدیل شد.

اولین ضربه‌ی تیم سپاهان به گل تبدیل شد. سپس نوبت ساموئل بود تا برای استقلال پنالتی بزند و ضربه‌ی او نیز به گل تبدیل شد. پنالتی دوم را امید ابراهیمی برای سپاهان زد. ضربه‌ی او دور از دستان مهدی رحمتی به گل تبدیل شد تا حساب کار مساوی باقی بماند.

پنالتی سوم استقلال را عباس محمدرضایی به زیبایی وارد دروازه‌ی سپاهان کرد. از سویی دیگر محمدرضا خلعتبری پنالتی سوم را برای سپاهان زد و ضربه‌ی او نیز درون دروازه قرار گرفت.

اما پنالتی چهارم استقلال را امیرحسین صادقی زد و ضربه‌ی او از بالای دروازه‌ی سپاهان راهی او شد تا فرصتی مناسب برای سپاهان مهیا شود.

احسان حاج صفی نیز با گل کردن این پنالتی سپاهان را یک گل برابر استقلال پیش انداخت.

پنالتی پنجم استقلال را جواد نکونام با ضربه‌ای چیپ وارد دروازه‌ی سپاهان کرد تا همه چیز به پنالتی پنجم سپاهان کشیده شود.

ضربه‌ی ضعیف احمد جمشیدیان را براحتی رحمتی گرفت تا حساب کار به تساوی 4 بر 4 در ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربه ششم استقلال را در تعجب همگان مهدی رحمتی زد و ضربه‌ی او راهی اوت شد. ضربه‌ی ششم سپاهان را ایران نژاد که مهدی رحمتی با یک عکس‌العمل توپ را گرفت تا همچنان کار در تک ضربه‌ها باقی بماند.

ضربه‌ی هفتم استقلال را فرزاد حاتمی با ضربه‌ای بسیار ضعیف به سمت دروازه‌ی سپاهان زد که براحتی در اختیار گردان قرار گرفت. سوشاک نیز در طرف مقابل با گل کردن ضربه‌ی هفتم تیمش باعث پیروز شدن سپاهان شد تا بازی با نتیجه‌ی پنج بر چهار در ضربات پنالتی و در مجموع شش بر پنج به سود سپاهان به پایان برسد و این تیم راهی فینال جام حذفی شود.

 

ترکیب دو تیم در این دیدار به شرح زیر بود:

برای استقلال؛ مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، هاشم بیک‌زاده ( عباس محمدرضایی )، خسرو حیدری،‌ جی‌لویدساموئل، مجتبی جباری، جواد نکونام، آرش برهانی ( فرزاد حاتمی) و سیاوش اکبرپور( فرهاد مجیدی) در این دیدار به میدان رفتند.

همچنین برای سپاهان؛ شهاب گردان، اروین گولکو، سوشک، فرشید طالبی، احسان حاج صفی، امید جهان عالیان ( علی احمدی)، محرم نویدکیا ( احمد جمشیدیان)، امید ابراهیمی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری و جواهیر سوکای(محسن ایران نژاد) به میدان رفتند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها