از سوی امدادگران هلال احمر

نجات 5 هزار در راه مانده برف و کولاک

نجات بیش از 2هزار کوهنورد

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد، از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار و 513 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوهستانی سراسر کشور توسط نیروهای واکنش سریع این سازمان نجات یافتند.
کد خبر: ۵۵۰۴۰۴
نجات بیش از 2هزار کوهنورد

حسین درخشان با بیان مطلب فوق، گفت: در مدت یاد شده 847 عملیات جستجو و نجات در کوهستان برای نجات افراد گرفتار و مضطر در ارتفاعات کوهستانی صورت گرفته است.

وی افزود: پایین بودن ضریب ایمنی در افزایش حوادث کوهستان نقش حائز اهمیتی دارد به طوری که طبق ارزیابی های انجام شده 90 درصد از حوادث به وقوع پیوسته در کوهستان به دلیل نبود ایمنی برای کوهنوردان در این مناطق رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در مدت یاد شده هزار و 29 نفر از کوهنوردان در ارتفاعات کوهستانی سراسر کشور مصدوم شدند که 437 نفر از آنان از سوی نیروهای امداد و نجات و بالگردهای اعزامی به مناطق صعب العبور کوهستانی برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی منتقل و 592 نفر از آنان نیز در محل درمان سرپایی شدند.

درخشان اضافه کرد: طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه عملیات این سازمان بیشترین عملیات های امداد و نجات با 127 عملیات امدادی در استان تهران، 63 عملیات در استان فارس و 62 عملیات در استان مازندران انجام شده است.

وی افزود: در ارزیابی به عمل آمده از آمار عملکرد پایگاه های امداد و نجات در کوهستان هلال احمر مشخص شد که بیشترین عملیات های امداد و نجات در کوهستان در استان تهران و منطقه کوهستانی دربند با 60 عملیات، استان همدان و ارتفاعات دشت میشان با 37 عملیات و منطقه کوهستانی طاق بستان در استان کرمانشاه با 26 عملیات ثبت و گزارش شده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمام هموطنان خواست تا در صورت وقوع حوادث با شماره تلفن 147، مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها