اصفهان صدرنشین حوادث و عملیات‌های جاده‌ای

26 هزار حادثه در سال 91

از سوی امدادگران هلال احمر

نجات 5 هزار در راه مانده برف و کولاک

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در 12 استان متاثر از برف و کولاک در 24 ساعت گذشته پنج هزار و 65 نفر از در راه ماندگان جاده ها و مسیرهای مواصلاتی از خطر سرمازدگی عمومی و شدید نجات یافتند.
کد خبر: ۵۴۷۸۲۲
نجات 5 هزار در راه مانده برف و کولاک

حسین درخشان با بیان مطلب فوق، افزود: در مدت یادشده 90 گروه عملیاتی واکنش سریع هلال احمر با اعلام وضعیت اضطراری عمومی و گرفتارشدن شماری از هموطنان در برف و کولاک جاده ها و مسیرهای مواصلاتی استان های برف گیر کشور به حالت آماده باش عملیاتی درآمدند و با دریافت دستورات لازم ستادی از سوی مرکز هدایت عملیات امداد و نجات به خدمات رسانی به در راه ماندگان پرداختند.

وی اظهارداشت:‌ با بررسی های صورت گرفته از سوی مرکز هدایت عملیات امداد و نجات مشخص شد مسافران یادشده در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، گلستان، گیلان، مازندران و تهران در ترافیک جاده های برف گیر و صعب العبور گرفتار شدند و درخواست دریافت خدمات امداد و نجات و اسکان و تغذیه اضطراری از سوی امدادگران هلال احمر را دارند.

درخشان افزود: نیروهای امدادرسان با عزیمت به مناطق یادشده توانستند دو هزار و 435 نفر از در راه ماندگان را با انجام عملیات های بازگشایی معابر و جاده ها، بستن زنجیر چرخ و حمایت و هدایت به مناطق امن و دارای امکانات گرمایشی در مساجد و پایگاههای امداد و نجات جاده ای و بین شهری از خطر سرما زدگی نجات دهند.

وی اضافه کرد: همچنین در انجام چندین عملیات یادشده نیروهای امدادی هلال احمر توانستند دو هزار و 630 نفر از در راه ماندگان را با ارائه خدمات امداد و نجات و اسکان و تغذیه اضطراری مورد حمایت خود قرار دهند که در این میان هشت مصدوم حوادث رانندگی و ترافیکی را نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال دادند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمامی هموطنان و در راه ماندگان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده با شماره تلفن 147 (ندای امداد) مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها