اوج حساسیت لیگ برتر در آخرین روزهای 91

دوشنبه پر ماجرا

دوشنبه حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ی سی‌ام لیگ برتر را تراکتور - سپاهان و استقلال - نفت تهران در روزهای پایانی سال برگزار می کنند. استقلال صدرنشین بازی ها علاوه بر بازی مسقیم با نفت به نتیجه بازی در تبریز نگاه ویژه دارد.
کد خبر: ۵۵۰۳۳۴
دوشنبه پر ماجرا

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از هفته سی‌ام این رقابت‌ها دو دیدار برگزار می‌شود که تراکتورسازی در تبریز میزبان سپاهان است و استقلال در تهران مهمان نفت تهران خواهد بود.

* تراکتورسازی - سپاهان

شاگردان اولیویرا در فصل اخیر در تبریز شکست نخورده اند و همین امر می‌تواند در انگیزه‌ی تراکتورسازان موثر باشد. تراکتورسازی در صورت شکست خوردن از سپاهان در این دیدار و پیروزی استقلال برابر نفت تهران تا حد زیادی از مدعیان قهرمانی فاصله می‌گیرد و شانس قهرمانی این تیم تا حد زیادی پایین می‌آید.

در طرف مقابل سپاهان به دنبال شکست تراکتورسازی است تا با حفظ فاصله‌ی سه امتیازی‌اش برابر استقلال در بازی رو در رو برابر این تیم وضعیت مناسب‌تری داشته باشد. از مسائل جالب دیگر این دیدار می‌توان به بازی رفت دو تیم اشاره کرد. سنگین ترین شکست این فصل سپاهان را تراکتورسازی رقم زده است.

تساوی در این دیدار نتیجه‌ای است که تنها استقلال را شاد می‌کند و قطعا هیچ یک از دو تیم برای کسب یک امتیاز در این میدان حاضر نخواهند شد، همین امر به جذابیت‌های این دیدار خواهد افزود و می‌توان انتظار یک بازی تهاجمی از سوی دو تیم در این دیدار داشت. تقابل‌های تیم‌های اول و سوم لیگ برتر از حیث تعداد گل‌های زده و رقابت سید صالحی و سوکای در خط حمله‌ی دو تیم نیز از نکات جالب این دیدار خواهد بود.

سپاهان در این دیدار محمدعلی محمدی و سرپرستش، رسول خوروش را به علت محرومیت در اختیار ندارد. از سویی دیگر جواد کاظمیان و قاسم دهنوی نیز تیم تراکتورسازی را به علت محرومیت در این دیدار همراهی نخواهند کرد.

دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر یک تراکتورسازی همراه بود.

* نفت تهران - استقلال

شاگردان ابراهیم‌زاده در حالی میزبان استقلال هستند که با وجود تلاش‌هایشان این دیدار در ورزشگاه تختی برگزار نخواهد شد و باید در آزادی برابر استقلال صف آرایی کنند. حضور سیدحسین حسینی و امین منوچهری در نفت تهران و درحالی‌که هر دوی آنها در نیم فصل اول در استقلال حاضر بودند، به جذابیت‌های بازی خواهد افزود. ایمان موسوی هم که از نفت تهران در نیم فصل به استقلال آمد بعید است برابر همبازیان سابقش بازی کند. هرچقدر منوچهری و حسینی در تیم جدیدشان موفق بودند به همان اندازه ایمان موسوی در استقلال ناموفق بوده و وضعیت نه چندان جالب موسوی در استقلال احتمال بازی او بسیار کم است.

نفت تهران اگر موفق به شکست استقلال شود، از سویی رکورد شکست ناپذیری آبی‌ها را در نیم فصل دوم می‌شکند و از سویی دیگر در یک قدمی فولاد برای تصاحب سهمیه‌ی آسیا قرار می‌گیرد. ابراهیم‌زاده که در تیم ملی در کنار قلعه نویی حاضر بود، قطعاً روز سختی را برای آبی‌ها رقم خواهد زد و از سویی قلعه نویی هم می‌داند با شکست در این دیدار احتمال از دست دادن صدرنشینی تیمش تا حد زیادی بالا می‌رود.

استقلال که بعد از بازی برابر العین تحت فشار بدنی زیادی قرار گرفته و مشکلات مالی وضعیت این تیم را سخت‌تر از گذشته کرده است با امید به کسب سه امتیاز در میدان حاضر خواهد شد تا هم حاشیه‌ی امنیت صدر جدول را برای خود حفظ کند و هم سال را با پیروزی شیرینی به پایان ببرد.

در این دیدار حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی از استقلال غایب خواهند بود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

هر دو دیدار ساعت 15:30 برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها