بد نیست بدانید امسال سال اولین‌ها بود، آن هم در عرصه‌های مختلف، افرادی که برای اولین بار مدیوم تلویزیون یا سریال‌سازی یا بازی را تجربه می‌کردند. کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، سازندگان فیلم‌های سینمایی «شبانه« و «شبانه روز»، برای اولین بار با ساخت مجموعه حیرانی ـ که اتفاقا موافق و مخالفان زیادی هم داشت ـ سریال سازی را تجربه کردند.
کد خبر: ۵۴۹۸۷۹

در این مطلب از «راستش را بگو» گفتم باید به چند بازیگر سینما اشاره کنم که با این سریال مجاب شدند برای اولین بار جلوی دوربین سریال قرار بگیرند؛ بازیگرانی مثل نیوشا ضیغمی و دانیال عبادی.

احمد کاوری هم کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» با مجموعه «بیدارباش» که داستانی را در قالب دفاع‌مقدس، اما با نگاهی کمدی روایت می‌کرد، این مدیوم را تجربه کرد. میان این اولی‌ها و مسافران سینما به تلویزیون، سهم شبکه یک با سه مورد از همه بیشتر بود.

در کنار این نام‌هایی که گفتیم برای اولین بار در عرصه سریال فعالیت کردند، نام‌هایی هم بودند که حضورشان گرچه برای اولین بار نبود، اما باعث اعتبار بیشتر در این رسانه شدند. افرادی مانند رضا کیانیان با مجموعه راه طولانی، مهدی فخیم‌زاده و فرامرز قریبیان با بازی در سریال «تکیه بر باد» و پیمان قاسم‌خانی با نگارش مجموعه پرطرفدار «دزد و پلیس» از این دست بود. همچنین یکتا ناصر نیز پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره سال گذشته برای فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با سریال «دختران حوا» در تلویزیون ظاهر شد.

در یکی از قسمت‌های بالا از سریال «خداحافظ بچه» که برای رمضان امسال تهیه و پخش شد سخن گفتیم، اما اگر اسمی از این مجموعه بردیم حیف است اشاره‌ای به شهرام حقیقت‌دوست و مهراوه شریفی‌نیا نکنیم که بهترین زوج سال 91 در مجموعه‌های تلویزیونی بودند.

صحبت از زوج بازیگران شد، اما اتفاقی در این سال رخ داد که در نوع خود بی‌سابقه بود و باعث شد زوج به یک مثلث سه نفری تبدیل شود. بله! در مقطعی نیما شاهرخ‌شاهی، پوریا پورسرخ و امیرحسین رستمی تلویزیون را به قبضه خود درآوردند و همزمان چند سریال از این سه نفر کنار یکدیگر روی آنتن رفت. مجموعه‌هایی مانند مرد نقره‌ای، دختران حوا، یه تیکه‌زمین و میلیاردر باعث شد رسانه‌ها نسبت به این اتفاق بشدت واکنش منفی نشان دهند.

پدیده بعدی کسی نیست جز امید روحانی، منتقد سینما که این روزها و بخصوص سال 91 بشدت در عرصه بازیگری، هم در تلویزیون و هم سینما پرکار بود و در بیشتر کارها حضور داشت.

در آخر باید از زامیاد سعدوندیان، نویسنده جوان و تقریبا تازه نفس تلویزیون یاد کرد که ظاهرا از استعدادهای بسیار خوب عرصه نویسندگی است و اگر هوشمند باشد می‌تواند یکی از ذخایر خوب تلویزیون به حساب بیاید. او در سالی که سپری شد، سه اثرش روانه آنتن شد. مجموعه‌های مسیر انحرافی، دختران حوا و میلیاردر کارهایی بودند که وی نویسندگی آنها را به عهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها