سید مهدی صالحی ، گلزن اول تیم تراکتور سازی:

قهرمانی در آسیا امکان پذیر است

جام جم/ گلزن اول تراکتور سازی تبریز اعتقاد دارد تا به حال در هیچ تیم باشگاهی به اندازه تراکتور سازی تحت فشار قرار نگرفته است.
کد خبر: ۵۴۹۷۴۲
قهرمانی در آسیا امکان پذیر است


سید مهدی سید صالحی که هم اکنون در رده دوم برترین گلزنان لیگ دوازدهم قرار دارد اصلا به تصاحب عنوان آقای گلی و خارج کردن این عنوان از دست جلال رافخایی ندارد چرا که قهرمانی و موفقیت تراکتور سازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای او اهمیت بیشتری دارد. در حالی که رقابت برای تصاحب عنوان قهرمانی هفته به هفته بیشتر می شود سیدصالحی شانس تراکتور سازی برای قهرمانی را با استقلال برابر می داند. او در گفت و گو با جام جم از شرایط کنونی تیمش و احتمال قهرمانی در این فصل از رقابتهای لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا می گوید:

- تراکتور سازی برای قهرمانی در این فصل چقدر شانس دارد؟
• شاید بسیاری فکر کنند که استقلال نسبت به هر تیم دیگری برای قهرمانی بیشتر شانس دارد اما باید بگویم که 3 تیم بالای جدول از شانس برابری برای قهرمانی برخوردار هستند. ما ، سپاهان و استقلال مدعیان اصلی هستیم ، فولاد هم خیلی غیر قابل پیش بینی است و بعید نیست که در هفته های پایانی دست به کارهای بزرگی بزند.

- فکر می کنید در هفته های پایانی کدام تیم برای قهرمانی کار سخت تری خواهد داشت؟
• ما یک بازی خیلی سخت با سپاهان داریم اما استقلال هم بازی های سختی پیش روی خود می بیند. نمی توان گفت که کار کدام تیم راحت تر است چون اصلا راحتی برای تیم های مدعی این فصل معنا ندارد. چیزی که ممکن است یک مدعی را از سایر مدعیان متمایز کند هوشیاری و فرصت طلبی برای نهایت استفاده از فرصت های به وجود آمده است.

- به نظرتان تراکتور سازی می تواند همان تیمی باشد که از بقیه هوشیارتر و فرصت طلب تر است؟
• بله ، ما سعی خودمان را می کنیم. منتظر قضا و  قدر و حادثه نیستیم . باید با تمرکز و دقت کارمان را انجام بدهیم تا چیزی را که برایش ماه ها زحمت کشیدیم به این راحتی از دستمان نرود.

- در حال حاضر پنج گل با نفر اول گلزنان برتر لیگ برتر فاصله دارید، فکر می کنید بتوانید این فاصله را جبران کنید و خودتان آقای گل شوید؟
• من بر روی کسب عنوان آقای گلی تمرکز کرده ام. تمرکز بر روی این هدف هم من  و هم تراکتور را از هدف مهم تر و اصلی تر که قهرمانی است دور می کند. در برابر قهرمان شدن تراکتور سازی، آقای گلی اصلا اهمیتی ندارد و نمی خواهم تیم را فدای جاه طلبی خودم بکنم. البته من از گل زدن لذت می برم اما اولویت من قهرمانی تراکتور سازی است.

- فصل گذشته در سپاهان نارضایتی های فراوانی داشتید، الان از شرایط کنونی تان در تراکتور سازی راضی هستید؟
• بله ، بسیار راضی هستم. تراکتور سازی یکی از بهترین انتخاب های فوتبالی ام بود. ای کاش از ابتدا هم در انتخاب تیم هایم اینگونه درست عمل می کردم. دیگر به روزهایی که در سپاهان داشتم فکر نمی کنم و فقط آینده تراکتور سازی را مد نظر خودم قرار داده ام . باید این را هم بگویم که هر چند از حضور در تراکتور سازی بسیار راضی هستم اما سختی هایی که اینجا تحمل می کنم را پیش از این تجربه نکرده بودم.

- چه سختی هایی ؟
• من به همراه سایر بازیکنان تحت فشار قرار داریم. تراکتور هواداران بی شماری دارد و این هواداران کمترین لیاقتشان در لیگ برتر است. ما در دو جام برای قهرمانی می جنگیم ، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا. توقع ها هم از من بالا رفته چون گلزن اول تیم هستم. همه می خواهند که من در هر بازی و در هر میدانی گلزنی کنم که این توقع کاملا بجاست. این شرایط برای من خیلی سخت است اما باید از پس آن بربیایم. با اینکه روزهای خیلی سختی را پشت سر می گذارم اما خیلی خوشحالم ، خوشحال از این بابت که هم خوب بازی می  کنم و هم با تراکتور خوب نتیجه می گیرم.

- هواداران بی شمار تراکتور سازی چقدر در موفقیت های این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نقش دارند؟
• بسیار زیاد. تراکتور سازی بدون آنها به هیچ جا نمی رسد. هوادارانی که تراکتور دارد در هیچ جای دیگری از ایران وجود ندارد. استقلال و پرسپولیس هم به اندازه تراکتور سازی طرفدار ندارند. این یک ادعا نیست ، یک واقعیت است. این هواداران هرگز ما را تنها نمی گذارند و در بازی هایی که نتیجه را می بازیم توهین نمی کنند. تراکتور حتی اگر قهرمان آسیا هم بشود باز هم نمی تواند زحمات این هوادارانی را  که در هر شرایطی از ما حمایت می کنند جبران کند.

- تراکتور سازی در آسیا واقعا می تواند مدعی قهرمانی باشد؟
• ما همین الان هم مدعی قهرمانی هستیم. در دو بازی اول عملکرد بسیار خوبی در مقابل الجزیره و  الجیش داشتیم. تراکتور تجربه آسیایی ندارد اما می تواند پدیده بزرگ این رقابتها باشد. تراکتور در دو بازی اول خود خیلی خوب ظاهر شد اما در ادامه کار ما بسیار سخت تر می شود. هر چه جلوتر برویم با موقعیت های  جدیدتری روبه رو می شویم. لیگ آسیا با لیگ برتر تفاوت های زیادی دارد و به همین دلیل است که موقعیت های جدید در انتظار ماست. با همه این سختی ها قهرمانی در آسیا امکان پذیر است .

- در این موقعیت های جدید بهرین کاری که می توانید انجام بدهید چیست؟
• قبلا گفتم در هفته های پایانی لیگ برتر هر تیمی هوشیارتر باشد می تواند موفق باشد ، این مساله در مورد لیگ قهرمانان آسیا هم صدق می کند. ما با شرایط برخی تیم های کاملا ناآشنا هستیم بنابراین باید خیلی مراقب و هوشیار باشیم.

- تراکتور آسیایی چقدر با تراکتور لیگ برتر تفاوت دارد؟
• در هر دو میدان به یک اندازه قدرت داریم اما در آسیا باید به معنای واقعی از جان مایه بگذاریم چون آنجا کارمان خیلی سخت تر است. تراکتور تیم بسیار شایسته ای است و می تواند در آسیا هم تیم بسیار موفقی باشد.

- در تراکتور سازی قرار است فقط یک گلزن باشید؟
• خیر ، همانطور که گفتم موفقیت تیم را فدای خودم نمی کنم. همه از من گل می خواهند اما من به وظایف دیگر خودم هم رسیدگی می  کنم. گاهی اوقات باید کامل از جلد یک مهاجم بیرون بیایم و به کارهای دفاعی بپردازم. یک زمان هم باید در نقش یک هافبک باشم. هرگز از خودم سلب مسئولیت نمی کنم و هر جا که لازم باشد بازی می کنم.

- حالا که تا این اندازه از شرایط فعلی تان در تراکتور سازی راضی هستید به حضورتان در این تیم آن هم تا پایان دوران فوتبالتان فکر می کنید؟
• این سوالی است که اصلا نمی توانم به آن پاسخی بدهم چون آدم از فردای خودش خبر ندارد. من  از حضور در تراکتور سازی بسیار راضی هستم و آرزو دارم با این تیم قهرمان لیگ شوم . دلم می خواهد مدت ها برای این تیم بازی کنم اما در فوتبال ایران تغییر و تحول زیاد است و شاید به همین دلیل من نتوانم برای همیشه در این تیم بمانم. تراکتور تیم محبوب من است و تا زمانی که برای این تیم بازی می کنم با تمام وجود برایش به میدان می روم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها