وزارت خارجه روسیه به اظهارات مقامات انگلیسی و فرانسوی مبنی بر امکان ارسال سلاح برای مخالفان دولت سوریه، واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این تسلیحات نهایتا در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۹۷۴۰
هشدار روسیه به غرب درباره ارسال سلاح به سوریه

به گزارش اینترنتی پایگاه «مسکو تایمز»، وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه نسبت به تلاش فرانسه و انگلیس برای ارسال مستقیم سلاح برای گروه‌های مخالف دولت سوریه، هشدار داد.

یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که این تسلیحات نهایتا به دست گروه‌های تروریستی می‌افتد. «الکساندر لوکاشویچ» هشدار داده است که گروه‌های تندرویی که در میان مخالفان دولت سوریه حضور دارند، می‌توانند به این تسلیحات دست پیدا کنند.

لوکاشویچ که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: فهمیدن اینکه این اسلحه‌ها در آخر به دست چه کسانی می‌رسد، ساده است.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه روز گذشت رسما اعلام کرده بود که کشورش به همراه انگلیس تلاش می‌کند که محدودیت ارسال سلاح به سوریه به نفع مخالفان دولت لغو شود، اما اگر این محدودیت‌ها هم برطرف نشود، این دو کشور مستقیما وارد عمل می‌شوند.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس هم طی دو روز گذشته اظهارات مشابهی داشته و اعلام کرده‌اند که ممکن است انگلیس و فرانسه بدون تائید اتحادیه اروپا، ارسال سلاح به سوریه را آغاز کنند.

روسیه پیش از این هم نسبت به چنین اقداماتی هشدار داده و آن را ناقض قوانین بین‌المللی دانسته بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها