کد خبر: ۵۴۹۶۸۰
غافلگیری خنده بازاری ها در نوروز ۹۲

مجموعه طنز و انتقادی «خنده بازار» حدود 2 سالی است که روانه آنتن شبکه سوم سیما شده است و به انتقاد از موضوعات روز جامعه و آسیب های اجتماعی می پردازد و البته در این بین شوخی با شخصیت های مطرح و انتقاد از آن ها را نیز چاشنی کار می کند. به همین دلیل است که مورد استقبال بیشتر مخاطبان و به ویژه مسئولان قرار گرفته است.البته پیش از این «خنده بازار» از سوی ورزشکاران و هنرمندان مورد انتقاد قرار گرفت و حتی پیامک های مختلفی هم درباره آن ساخته شد. به هر حال عوامل «خنده بازار» هم اکنون به شدت سرشان شلوغ است و به گفته یکی از بازیگران، در شبانه روز 14-15 ساعت فشرده کار می کنند تا آیتم های متنوع و خوبی را برای پخش در ایام نوروز آماده کنند. آن چه در ادامه می آید گفت وگوی ما است با ابراهیم شفیعی، کوروش معصومی و یزدان فتوحی.

ابراهیم شفیعی: مردم شخصیت های «عمو قناد» و «کوکب» خانم را دوست دارند

«شفیعی» بازیگری است که از ابتدای شروع ضبط «خنده بازار» همراه این گروه است. او که هم اکنون مشغول بازی در سری جدید این برنامه طنز است می گوید: برای ایام نوروز یک سری آیتم های جدید نیز در دست تولید است. من در آیتم جدیدی به نام «مناظره» نقش مجری را بازی می کنم.وی تصریح می کند: تاکنون در «خنده بازار» شخصیت های مختلفی را بازی کردم. یعنی در آیتم «هشت» تیپ شخصیت های «داریوش مهرجویی» و «محمدرضا شریفی نیا» و در آیتم نود هم نقش آقای «سنایی» و «فتح ا...زاده» را ایفا کردم البته مردم شخصیت های «عموقناد» و «کوکب خانم» که من آن ها را بازی کردم بیشتر دوست دارند.وی با اشاره به این که به روز بودن سوژه های «خنده بازار» سبب موفقیت این سریال شده است، می افزاید: ما اتفاقاتی را که در جامعه رخ می دهد، در قالب طنز، انتقادی، سیاسی یا ورزشی به تصویر می کشیم.«شفیعی» ادامه می دهد: سوژه های مختلف بر جامعه خیلی تأثیر دارد به طور مثال ما آیتم راهنمایی و رانندگی و پلیس نامحسوس را داریم که می تواند در بخش رانندگی تأثیرگذار باشد. یا در بخش هنری مان به اتفاقات روز می پردازیم که ممکن است در بخش سینما مؤثر باشد. یا حتی رفتارهای مردم در هواپیما یا مهمان داران که ممکن است درست هم نباشد، سوژه هایی است که به تصویر می کشیم؛ هر کدام از این آیتم ها شاخه ای از معضلات اجتماعی را نمایش می دهد و می تواند کمی و کاستی ها را به تصویر بکشد و بر مردم و مسئولان تأثیر بگذارد.«شفیعی» می گوید: خدا را شکر «خنده بازار» حرف دل مردم را می زند و خیلی مورد استقبال قرار گرفته است، به همین دلیل علاوه بر مردم خود ما هم علاقه مندیم که این سریال ادامه پیدا کند؛ تداوم «خنده بازار» مستلزم این است که ما ضعف ها را برطرف کنیم.

 

کوروش معصومی: مردم منتظر غافلگیری در خنده بازار جدید باشند

او در سریال طنز «خنده بازار» تاکنون تیپ شخصیت های مختلفی را بازی کرده است. «معصومی» می گوید: در سری جدید «خنده بازار» که قرار است ایام نوروز روانه آنتن شود، 15 آیتم جدید افزوده می شود که یکی از آن ها غافل گیر کننده است.«معصومی» می افزاید: دلیل ماندگاری «خنده بازار» به روز بودن سوژه هاست، یعنی ما لحظه به لحظه با مخاطب ارتباط داریم و با پخش سریال متوجه واکنش مردم می شویم، علاوه بر آن «خنده بازار» قالبی درست پیدا کرده که مردم می پذیرند چرا که مختصر و مفید است. وی ادامه می دهد: تاکنون شخصیت های مختلفی را بازی کرده ام. از میان آن ها مردم شخصیت کارمند اداره حال و احوال را که بازی کردم دوست دارند، یعنی این شخصیت کارمند در هر جایی می تواند باشد و مخاطب با آن همذات پنداری می کند. «معصومی» می افزاید: مسئولان صدا و سیما افراد خوش ذوقی هستند. برخی شان ذهن بازتری دارند و گاهی اوقات ایده هایی به ما می دهند، البته گروه ، سوژه های مختلف روز را پیدا می کند.وی می گوید: مشکلی که ما داریم این است که بینندگان «خنده بازار» را در وقت مناسب و با دقت کافی نگاه نمی کنند.

 

یزدان فتوحی: نقش «شهیدی فرد» مورد پسند قرار گرفت

 

«فتوحی» علاوه بر بازی در سریال طنز «خنده بازار»، یکی از نویسندگان این کار هم هست.«فتوحی» در گفت وگو با ما درباره پخش نوروزی «خنده بازار» می گوید: هم اکنون مشغول فیلم برداری این سریال برای پخش در ایام نوروز هستیم و قرار است شخصیت جدیدی بازی کنم که هنوز آن بخش فیلم برداری نشده است. وی با اشاره به موفقیت «خنده بازار» میان بینندگان می گوید: مهم ترین چیزی که در «خنده بازار» وجود دارد حرفی است که از دل بر می آید و هر آن چه از دل برآید بر دل نشیند. یعنی «خنده بازار» شعار نمی دهد، حرف دل مردم و مسئولان است؛ ما مردم و مسئولان را نقد می کنیم و یک طرفه به قاضی نمی رویم.«فتوحی» عنوان می کند: بعد از گذشت چند قسمت از پخش «خنده بازار» همه استقبال کردند و در حال حاضر خیلی از مسئولان دولتی علاقه مند هستند که نقش شان را در «خنده بازار» بازی کنیم.«فتوحی» تصریح می کند: خیلی از شخصیت هایی را که تاکنون بازی کرده ایم دوست دارم ولی آن چه که مردم دوست دارند شخصیت «شهیدی فرد» بود که من بازی کردم.وی ادامه می دهد: یکی از دوستانی که در رسیدن به شخصیت «محمدرضا شهیدی فرد» به من لطف کرد دوست خوبم «فریبرز عرب نیا» بود که سرصحنه آمد و نکات ریزی درباره شخصیت «شهیدی فرد» به من گفت که خیلی لذت بردم.

منبع: روزنامه خراسان

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها