امسال، سال کشتی بود

در سالی که المپیک در آن برگزار شده است، طبیعتا همه چیز تحت‌تاثیر این رویداد بزرگ قرار می‌گیرد. شکست یا پیروزی در المپیک بازتاب کاملی از وضع ورزش یک کشور است. خوشبختانه در المپیک ثابت شد ورزش ما حداقل در رشته‌هایی مثل دوومیدانی، وزنه‌برداری، کشتی و حتی تکواندو سرمایه‌های خوبی دارد. ایران بهترین نتایج خود را در تاریخ رقابت‌های المپیک در لندن به دست آورد که کسب این نتایج برای بسیاری قابل پیش‌بینی نبود. ورزش ایران حتی در رشته‌هایی که موفق به مدال‌آوری نشد، پیشرفت خود را نشان داد؛ همانند بوکس و تیراندازی.
کد خبر: ۵۴۸۸۷۱

سال 91، موفق‌ترین سال ورزش ایران در کل تاریخ ورزش است. نباید این نکته مهم را از یاد ببریم که بخش عمده موفقیت ما در المپیک به قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی و درخشش فرنگی‌کاران طلایی برمی‌گردد. المپیک ثابت کرد در برخی رشته‌ها باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد، زیرا حتی رشته‌هایی مثل بوکس ـ که موفق به مدال‌آوری نشدند ـ در المپیک درخشش خاصی داشتند و ثابت کردند در صورت بهره‌مندی از پشتیبانی و حمایت می‌توانند در دوره بعد موفق به مدال‌آوری شوند. در میان رشته‌هایی که برای کاروان ورزشی ایران در المپیک افتخارآفرینی کرد، تکواندو هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

متاسفانه پس از المپیک با وجود کسب یک مدال نقره ارزشمند توسط محمد باقری معتمد، شرایطی به وجود آمد که این موفقیت بزرگ زیرسایه حاشیه‌ها قرار گرفت. این که عملکرد یوسف کرمی در این رقابت‌ها جای بحث و انتقاد داشت جای خود دارد، اما در این رابطه بزرگنمایی زیادی صورت گرفت و حساسیت‌های زیادی به وجود آمد که اصلا لازم نبود.

به هر حال در میان همه این هیاهوها تکواندو نیز عملکرد خوبی داشت و علاوه بر المپیک در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی آروبا نیز به مقام نایب قهرمانی رسید. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید تکواندو سال 91 موفق نبود، چرا که ادعایی کذب بیش نیست. با این که نسبت به موفقیت تکواندوی ایران اعتقاد دارم اما باید بگویم کشتی موفق‌ترین رشته ورزشی ایران در سال 91 بود. پس از کشتی باید وزنه‌برداری را به عنوان دیگر رشته موفق ایران معرفی کرد و بعد از آن رشته دوومیدانی قرار می‌گیرد که با نقره احسان حدادی در المپیک لندن سال خوبی را پشت سر گذاشت. در مجموع باید بگویم امسال سال کشتی بود.

مهدی بی‌باک‌ /‌ مربی تیم ملی تکواندو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها