کد خبر: ۵۴۸۵۴۵
مقابله به مثل مذموم

 

حجت اله اکبرآبادی

بی اخلاقی در محیط ورزشگاهها بیداد می کند و جای تاسف است که دایره این بی اخلاقی ها از فوتبال نیز عبور کرده و دامن رشته هایی چون والیبال و بسکتبال را نیز گرفته است . باز جای تاسف است که موضوع تا آنجا بیخ پیدا کرده که تیم ها و باشگاهها در جهت  تلافی و مقابله به مثل بر آمده اند تا بویژه این مساله بدجوری دامن ورزش ما را لکه دار کند.

همه این ناهنجاریها در محیط ورزشی و فضای رقابتی رشته ها در شرایطی رخ می دهد که باشگاهها پسوند فرهنگی را نیز به دنبال نام خویش دارند ، اما افسوس که تمام برنامه ها در این مسیر جنبه تبلیغاتی دارد تا در مقام عمل ، ‌فرهنگ ورزش سرش بی کلاه بماند . شاید از این منظر وقتی تماشاگران دورود خرم آباد با وجود باخت تیم شان از استقلال در جام حذفی ، اقدام به تشویق تیم مهمان و بازیکنان آبی پوش کردند ، کلی ذوق زده شدیم که ای دل غافل وقتی این تماشاگران خوب و فهیم را داریم چرا نباید این تیم را از میزبانی بازیهای خانگی محروم کنیم . این شد که یک شبه تمام مسائلی که در رابطه با شرایط غیر استاندارد ورزشگاه دورد زده می شد ، به هیچ گرفته شد تا این تیم خوب که از ابتدای فصل تاکنون به ثبات تیمی نرسیده است ، در کشاکش سقوط و بقاء ، آخرین تلاش های خود را نیز در جهت ماندن صرف کند . اما براستی مگر با یک گل بهار می شود ؟ آن هم در شرایطی که وقتی در ورزشگاهی به تیم مهمان اهانت می شود ، آنان نیز در صدد مقابله بر می آیند تا در دور تسلسلی باطل ، این ناهنجاریها بدجوری محیط ورزشگاههای ما را تحت تاثیر خود قرار دهد .

شاید گفته شود اینطور نیست ، اما چه سندی بالاتر از صحبت های دیروز مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال که به دنبال اظهارات مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به جهت برخی ناهنجاریها در خلال بازی این تیم با استقلال ، به صراحت گفته ؛ " واکنش هواداران استقلال ( منظور فخاشی صورت گرفته ) در روز جمعه پاسخی به چهار هفته توهین هواداران تراکتورسازی به قلعه‌نویی بوده است"!

نمی خواهیم بر مسند قضاوت نشسته و حکم به تقصیر یک طرف دهیم ، اما بی تردید این نوع اظهار نظرها آن هم  از سوی فرد مسوول باشگاه استقلال عجیب و سئوال برانگیز است . بطور طبیعی اگر یک طرف اشتباهی را مرتکب می شود ، نمی توان انتظار داشت که اشتباه وی با اشتباه دیگری پاسخ گفته شود . در این صورت هواداران فوتبال بعنوان سرمایه های حقیقی فوتبال ، وسیله ای می شوند برای کوبیدن طرف مقابل تا در این عرصه عده ای نیز محیط فرهنگی ورزشگاهها را اشتباه گرفته و انواع فحاشی ها و الفاظ غیر متعارف را نثار بازیکنان ، مربیان و داوران کنند که یقینا چنین فوتبالی از اساس مردود است .  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها