اعطای حکم ریاست جمهوری ونزوئلا به مادورو

من فرزند چاوز هستم

سوگند رئیس‌‌جمهور موقت ونزوئلا

نیکلاس مادورو معاون رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا پس از شرکت در مراسم ادای احترام به «هوگو چاوز» در مجلس کشور خود به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا سوگند یاد کرد.
کد خبر: ۵۴۸۱۲۹
سوگند رئیس‌‌جمهور موقت ونزوئلا

نیکلاس مادورو پس از شرکت در مراسم ادای احترام رسمی به «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا در مجلس این کشور به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا ادای سوگند کرد.

طبق قانون اساسی ونزوئلا، مادورو موظف است طی 30 روز آینده انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا برگزار کند.

در حالیکه مادورو به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا سوگند یاد کرد، ائتلاف اصلی مخالفان این کشور با حضور در مراسم تحلیف، انتخاب مادور به عنوان رئیس‌جمهور موقت را غیرقانونی اعلام کردند.

مراسم تحلیف مادورو پس از آن برگزار شد که صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا با حضور در دانشگاه افسری «کاراکاس»، با هوگو چاوز که روز سه‌شنبه هفته گذشته درگذشت، وداع کردند.

رهبران حدود 30 کشور جهان از جمله «محمود احمدی‌نژاد»، «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا و «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس و تعدادی از رهبران آمریکای لاتین در مراسم رسمی ادای احترام به چاوز که روز جمعه برگزار شد، شرکت کردند.

نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در این مراسم گفت هوگو چاوز در طول زمامداری 14 ساله خود شکست ناپذیر بود و با خلوص زندگی کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها