مدیرعامل باشگاه سایپا خبر داد:

سایپا از لیگ برتر والیبال کنار می کشد

سرمربی تیم والیبال سایپا:

با سند می‌گویم چه کسی برق را قطع کرد

فرهاد نفرزاده با اشاره به اتفاقات دیدار تیم های والیبال سایپا و متین گفت: همه این اتفاقات نتیجه عقب نشینی مسئولان فدراسیون والیبال از تصمیم خود و در مقابل جنجال‌های به پا شده از سوی متین ورامین است.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۸
با سند می‌گویم چه کسی برق را قطع کرد


سرمربی تیم والیبال سایپا اظهار داشت: از سه سال پیش که تیم والیبال سایپا را تحویل گرفتم برنامه ریزی کردیم تا با جذب تعدادی بازیکن جوان و استفاده از آنها در کنار با تجربه ها به کار سازندگی بپردازیم تا اینکه به خاطر شرایط اقتصادی ایجاد شده و تحریم و اقتصاد مقاومتی به ناچار هیچ بازیکن خارجی جذب نکردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس اسکلت تیم را برای لیگ امسال از بازیکنانی که  دست پرورده خودمان بودند تشکیل دادیم. 80 درصد بازیکنان ما دست پرورده خودمان طی سالهای گذشته بودند.

رسول نجفی، مصطفی حیدری، مسعود عزیزی، محمدرضا سلیمانی، سامان فائزی، پوریا فیاضی، آرمین لشگری و سعید تقوی از جمله این بازیکنان هستند.

نفرزاده باتاکید بر اینکه سایپا جوان ترین تیم حاضر در لیگ امسال بود خاطرنشان کرد: با این شرایط زحمت زیادی کشیدیم تا توانستیم به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر دست یابیم در حالی که تیم هایی مانند شهرداری ارومیه و تبریز، باریج اسانس، پیشگامان یزد و میزان خراسان در عین شایستگی نتوانستند به نیمه نهایی برسند.

وی تاکید کرد: برای تیم جوانی مانند تیم سایپا رسیدن به مرحله ای که تیم های مدعی کاله ، پیان و متین در آن قرار داشتند سخت بود اما این کار را انجام دادیم. برای ادامه رقابت ها هم انتظار زیادی نداشتیم فقط اینکه می خواستیم رقابت ها در فضای سالم و برابر دنبال شود نه اینکه در فضایی ناسالم وارد عرصه شویم.

سرمربی تیم والیبال سایپا به دیدار سوم مرحله نیمه نهایی این تیم برابر متین اشاره کرد و یادآور شد: بازی در فضای ناسالم پیگیری شد با این حال میزبان را تا آستانه شکست پیش بردیم در حالی که شاهد رفتارهای غیر اخلاقی و ناشایست بودیم دو گیم ابتدایی را برنده از زمین خارج شدیم.

نفرزاده با بیان اینکه در گیم سوم وقتی نتیجه بازی 15 بر 13 به نفع ما بود برق سالن به ناگهان قطع شد گفتگو با خبرنگار مهر را ادامه داد و گفت: بعد از وصل شدن برق و در ادامه بازی نحوه رفتار و قضاوت داور کاملا تغییر کرد و به ضرر ما شد.  هر کسی در هر کجا فیلم بازی را بررسی کند متوجه تغییرات داوری و اینکه همه سوت ها به ضرر ما بود خواهد شد.

وی با اشاره به گنجایش سالن شهید گل عباسی ورامین و اینکه قرار بود 900 تماشاگر برای تیم میزبان به سالن بیایند اظهار داشت: این در حالی است که حدود 2 هزار تماشاگر روی سکوها نشسته بودند و 200 تا 300 تماشاگر هم در اطراف زمین بازی و روی کف سالن نشسته بودند . همه آنها به شدت تیم خود را تشویق می کردند . ما در چنین شرایطی دو بر یک پیش بودیم که کار هر تیمی نیست اما با تغییر قضاوت بازی امکان ادامه رقابت نبود.

سرمربی تیم والیبال سایپا با اشاره به اینکه در ثانیه های پایانی بازی، سایپا از ادامه رقابت امتناع کرد و زمین مسابقه را ترک کرد یادآور شد: ادامه بازی فایده ای نداشت. وقتی داور هیچ یک از خطاهای متین را نمی گرفت و مدام به ضرر ما سوت می زد چگونه می توانستیم بازی را ادامه دهیم اگر قضاوت بازی عادلانه و عادی پیش می رفت ما کار را در همان گیم سوم تمام کرده بودیم و اصلا کار به این روزها و حرفها نمی رسید. نه فقط داوری بلکه شرایط بازی هم کاملا ناسالم بود. مسئولان کاله حاضر نبودند در ورامین بازی کنند اما ما دوبار در این سالن بازی کردیم.

سرمربی تیم سایپا با بیان اینکه تیم ها به جای استفاده از امتیاز میزبانی از آن سوءاستفاده می کنند گفت: نمی دانم تصمیم مسئولان سایپا در برابر این اتفاقات چیست اگر چه آنها ناراضی هستند اما من به نوبه خود کارم را با قدرت ادامه می دهم.

"انتظاراتان از مسئولان فدراسیون والیبال برای برخورد با این اتفاقات چیست"؟، وی در پاسخ به این سئوال گفت: وقتی مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند بازی در سالن 12 هزار نفری باشد مربی متین جنجالی به پا کرد که فدراسیون را وادار به عقب نشینی کرد. همه این جنجال ها نتیجه این عقب نشینی است اگر بازی در شرایط انسانی و جوانمردانه برگزار می شد این اتفاقات نمی افتاد و ما هم این گونه معترض نبودیم همانطور که پیش از این بارها متحمل شکست شدیم اما به جز عملکرد بازیکنان به چیز دیگری اعتراض نکردیم.
"در مورد قطع برق سالن حرف و حدیث هایی شنیده می شود آیا این اتفاق به عمد بود یا نه"؟، فرهاد نفرزاده در پاسخ به این پرسش پایانی  گفت شک نکنید قطع برق سالن به درخواست کادر فنی متین انجام شد. من با سند می گویم این کار به درخواست چه کسی و در چه لحظه ای از بازی انجام شد. لازم باشد با سند این فرد را معرفی می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر در چارچوب دیدار سوم مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر چهارشنبه گذشته تیم سایپا در گیم پنجم دیدار برابر متین از ادامه بازی امتناع کرد و متحمل باخت فنی 3 بر صفر در این بازی شد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها