ستاره‌های امسال لیگ قهرمانان اروپا

بهترین‌های رقابت‌های فصل 2013 ـ 2012 فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را می توان به دو شاخه کلی تقسیم کرد؛ یکی مردانی که از قبل هم تصور می‌شد بهترین‌های این جام باشند و دیگری ستاره‌هایی که فروغ‌شان دور از انتظار بوده است و جالب‌‌تر این‌که شمار دسته دوم بیشتر از گروه اول بوده است.
کد خبر: ۵۴۶۹۵۸
ستاره‌های امسال لیگ قهرمانان اروپا

 در هر شرایطی نفرات زیر در رقابت‌های امسال هم بیشتر از بقیه گل زده و هم بهتر از دیگران بازی کرده‌اند.

ازه‌کیل لاوتزی

درخشش این آرژانتینی بیست و هشت ساله که یک مهاجم لب خط و ماهر چه در بازیسازی و چه در گلزنی است، در پاری سن‌ژرمن حکایت از ارزش‌های فراوان او دارد زیرا وی در تیمی نمره قبولی گرفته که بعد از کوچ زلاتان ابراهیموویچ معروف به آن تیم در تابستان امسال همه قبول داشته‌اند که حرف اول تهاجمی در آن را همین مهاجم سوئدی می‌زند.

لاوتزی که در 22 دیدار ملی زننده سه گل برای آرژانتین بوده، کارش را از استودیانت و سن لورنزو در کشور زادگاهش شروع کرد و در ناپولی ایتالیا چهره و سپس جذب ثروتمندان سن ژرمن شد. او در 335 دقیقه بازی برای سن ژرمن در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا زننده چهار گل بوده و یکی از آنها گلی بود که به پورتو زد تا تیم کارلو آنچلوتی ایتالیایی دو بر یک بر این تیم پرتغالی چیره شود و به عنوان سر گروه از دسته اول رقابت‌ها بالا برود. برد 2 بر صفر برابر دیناموکی‌یف در روز 21 نوامبر هم رویدادی بود که صعود سن ژرمن را به مرحله حذفی قطعی کرد.

رابرت لوان دوفسکی

مهاجم لهستانی و بیست و پنج ساله بوروسیادورتموند که طی 553 دقیقه بازی برای این تیم آلمانی پنج گل به ثمر رسانده، یکی از اعضای پرشمار فوج جوان یورگن کلوپ در وست فالن است و در میان متقاضیان پرشمار وی که زاده ورشوی لهستان است و پیش از کوچ به دورتموند در تابستان 2010 در تیم گمنام زنیک پروشکو و باشگاه معروف لخ پوزنان در کشور زادگاهش توپ زده بود، بایرن مونیخ جایی شامخ را در اختیار دارد ولی بدیهی است که دورتموند از واگذاری او به رقیب اصلی‌اش ابا داشته باشد.

وی در فصل 2007 ـ 2006 با زدن 15 گل برای تیم زنیک آقای گل لیگ دسته سوم لهستان شد و فصل بعد با 21 گل در حدود گلزنان لیگ دسته دوم این کشور ایستاد و وقتی پیراهن لخ پوزنان را پوشید، در همان نخستین فصل حضورش در این تیم نفر دوم گلزنان لیگ دسته اول لهستان شد.

این نشان می‌دهد او با پیشرفت چشمگیرش پایه‌های درخشش خود را در رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان اروپا از مدت‌ها قبل گذاشته بود.

توماس مولر

زدن چهار گل طی 512 دقیقه بازی برای بایرن در لیگ قهرمانان اروپا نشان از لیاقت‌های این مهاجم بیست و چهار ساله 86‌‌1 سانتی‌متری در تیمی دارد که انباشته از مهره‌هایی تهاجمی و کلاس بالا مثل روبن، ریبه‌ری، گومز، کروس و ماندزوکیچ است و گاهی به نظر می‌رسد اصلا به مولر نیازی ندارد! با این حال، مردی که در سال 2010 و فقط با 21 سال سن به‌عنوان آقای گل و بهترین بازیگر جوان جام جهانی 2010 انتخاب شد، لابد این توانایی‌های ویژه را دارد و سیستم بازی دلخواه یوپ هاینکس در بایرن مونیخ نیز به گونه‌ای است که تعویض‌هایی دائم و جابه‌جایی‌های متعدد مهاجمان را می‌طلبد و مولر در این سیستم می‌تواند کلیدی‌ترین عنصر باشد.

مولر در درخشش‌های خیره‌کننده بایرن در فصل جاری لیگ آلمان نیز نقش مهمی را ایفا کرده و از چهار گل او در لیگ قهرمانان قاره، یکی در استادیوم گرند استاد متروپول شهر لیل بود که سبب شد بایرن تیم لیل را یک بر صفر شکست بدهد و در راه کسب رتبه اول گروهش (دسته ششم رقابت‌ها)‌ قرار گیرد. خوشحالی بزرگ اهالی باواریا این است که وی متعهد شده تا شروع تابستان 2017 در مونیخ بماند.

لیونل مسی

برای فوق ستاره ‌آرژانتینی و بیست و پنج ساله بارسلونا که در فصول اخیر اغلب آقای گل این مسابقات بوده،‌ زدن پنج گل طی 572 دقیقه بازی در هفت دیدار بارسا در فصل جاری دستاورد بزرگی نبوده،‌ اما اگر قرار است این تیم اسپانیایی از چنگ میلانی‌ها بگریزد و به یک‌چهارم نهایی برسد،‌ باز امیدش به این مهاجم کوتاه قد ولی فوق‌العاده تکنیکی خواهد بود.

حضور مسی در لیگ قهرمانان اروپا از 2006 و همزمان با قهرمانی بارسلونا در این سال آغاز شد و از آن پس مسی بسرعت به طراح اصلی بازی فوق تهاجمی و زیبای آبی ـ اناری‌ها تبدیل شده است.

بوراک ییلماز

مهاجم بیست و هشت ساله باشگاه گالاتاسرای که زاده شهر آنتالیای ترکیه است و 1.88 متر قد دارد و پیشتر در فنرباغچه رقیب بزرگ گالا و ترابوزان اسپور هم توپ زده است، درست به اندازه رونالدو در این فصل از مسابقه‌های لیگ قهرمانان گل زده، با این تفاوت که هفت گل او در دقایقی کمتر نسبت به ستاره پرتغالی (591 دقیقه در قبال 630 دقیقه رونالدو) به دست آمده است.

این که او بسرعت در گالاتاسرای جا افتاده (وی در اواخر تیرماه امسال جذب این تیم شد) در عین این که ارزش دستاوردهای او در اروپا را بیشتر می‌کند، از تجربه فراوان وی نیز سخن می‌گوید و اگر به تعداد و کیفیت گل‌های او در رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان بنگریم، این نکته مشخص می‌شود.

یکی از آنها گلی بود که بوراک با ضربه سر مقابل کلوژ زد و سبب شد گالا با این تیم رومانیایی یک ـ یک مساوی کند، ولی او به این نیز قناعت نکرد و در رومانی کولاکی حقیقی و نمایشی فراتر از بازی رفت را به راه انداخت و این بار به هت تریک او، کلوژ در زمین خود 3 بر یک از پای درآمد.

وصال روحانی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها