تقابل منچستر و رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اوج هیجان در این رقابت‌هاست، تقابلی که نمایانگر جولان ستاره‌ها خواهد بود. در سوی دیگر ماجرا مربیان این دو تیم قرار دارند که بر هیجان این دیدار افزوده‌اند.
کد خبر: ۵۴۶۹۵۶
ردپای منچستر 98 در سال 2013

مورینیو و فرگوسن هر دو با اندیشه‌هایی ویژه یک هدف مشترک دارند؛ پیروزی. فرگوسن در اولدترافورد آرامش خاطر بیشتری را تجربه خواهد کرد و شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت.

در حالی که بازنشستگی این مربی هر سال به تعویق می‌افتد، او در اندیشه تصاحب یک جام اروپایی دیگر است و برای رسیدن به این هدف اصلا به این اهمیت نمی‌دهد که سه‌شنبه شب قرار است در اولدترافورد مقابل تیمی قرار بگیرد که پرافتخارترین تیم اروپاست. او در گفت‌وگو با گاردین از حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی می‌گوید.

در دیدار با رئال مادرید چقدر به تساوی یک ـ یک دور رفت فکر می‌کنید؟

فکر کردن بیش از اندازه به این موضوع چه اهمیتی دارد. ما اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که این شرایط ما را از گذشته جدا می‌کند. ما فقط باید به چیزی که پیش رویمان است فکر کنیم. البته کتمان این‌که تا چه اندازه نگران هستیم درست نیست، چون این یک واقعیت است.

جنگ قدرت را کدام تیم می‌برد؟

دیداری که در اولدترافورد برگزار می‌شود، جنگ قدرت نیست. شرایط رئال و منچستر حساس‌تر از آن است که به فکر نشان دادن قدرتشان باشند. ما قدرتمند هستیم و این نیازی به ثابت کردن ندارد. قدرت ما در طول این دیدار به بهترین شکل به چشم می‌آید. هم رئال و هم منچستر قدرت خاص خود را دارند و در این میان تیمی که برنده باشد نمی‌تواند مدعی شود نسبت به دیگری قدرت بیشتری دارد. با وجود این‌که می‌دانیم قدرت قابل ملاحظه‌ای برای رویارویی با رئال داریم؛ اما نگرانی‌های ما هر روز بیشتر می‌شود و این نگرانی کاملا طبیعی است.

در مورد خودتان چه چیزی بیشتر از همه شما را نگران می‌کند؛ رونالدو؟

رونالدو بخشی از رئال مادرید است اما همه آن نیست. او در بهترین دوران فوتبالی خود به سر می‌برد. وقتی او منچستر را ترک کرد خیلی جوان بود و اصلا فکر نمی‌کردم بتواند در اسپانیا گل‌های زیادی را به ثمر برساند. باور این‌که او در 179 بازی 182 گل برای این تیم زده خیلی سخت است. من به او افتخار می‌کنم چون احساسم این است که او هنوز شاگرد من است. فکر نمی‌کنم هیچ بازیکن دیگری در دنیا بتواند مثل او باشد، البته در این میان مسی یک استثناست.

پس از پایان دیدار رفت درباره افزایش قدرت منچستر گفتید. منچستر کنونی را با ابتدای فصل 13-2012 مقایسه کردید و به این نتیجه رسیدید؟

خیر، بازه زمانی که در نظر گرفتم طولانی‌تر از این بود. منچستر شباهت‌های زیادی با منچستر سال 1998 دارد و این یعنی ما در اوج قدرت هستیم. ما دسامبر مقابل میدلزبورو متحمل شکست شدیم، اما با نادیده گرفتن آن شکست باید بگویم منچستر در اوج قدرت خود در فصل 13-2012 قرار دارد.

این خیلی خوب است که نگاهی به گذشته بیندازیم و ارزیابی درستی از چیزی که قبلا اتفاق افتاده داشته باشیم. قدرت و آمادگی بازیکنان منچستر نسبت به چند ماه قبل افزایش یافته و اصلا با ابتدای فصل قابل مقایسه نیست. منچستر هم اکنون در لیگ برتر نیز فاصله خود را با سایر تیم‌ها بیشتر می‌کند که نشانگر رد پای منچستر فصل 99-98 است.

مانچینی (سرمربی منچسترسیتی ) نظر دیگری دارد. او معتقد است که منچستر با شانس بسیار بزرگی که آن فصل به بهترین شکل از آن استفاده کرد، اکنون 12 امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد؟

این نظر اوست و من نمی‌توانم درباره این نظر چیزی بگویم. تنها عکس‌العمل من می‌تواند این باشد که بخندم.

درخشش دوباره «ولبک» در اولدترافورد برای شما قابل انتظار است؟

بله، او در بازی نخست بخوبی همه چیز را کنترل کرد. او خیلی جوان است و می‌تواند باز هم پیشرفت کند. در مورد ولبک باید به نکته‌ای اشاره کنم. او بسیار اسرارآمیز است، اما اشکال کارش این است که خیلی زود خسته می‌شود. ولبک باید سختکوش‌تر از این حرف‌ها باشد و زود خسته نشود. گلی که به رئال زد دومین گل فصل او بود و به همین دلیل من بیشتر از اینها از او انتظار دارم. کنترل و مهار ولبک توسط بازیکنان حریف از سخت‌ترین وظایف ممکن در فوتبال است. او تمام فصل در حال پیشرفت است و من بسیار از او راضی هستم.

طی روزهای اخیر باز هم بحث‌هایی بین شما و مورینیو شکل گرفت. اختلاف شما فقط به خاطر حساسیت‌های دیدار رئال و منچستر نیست، درست است؟

نه، این تفکر که ما دو نفر با هم دشمن هستیم اصلا درست نیست. باید به این فکر کنید که مورینیو رفتار ثابتی دارد و من تنها کسی نیستم که او دوست دارد سر به سرش بگذارد. این کشمکش‌ها نمی‌تواند بر توانایی ما تاثیر بگذارد. همه این مسائل به خاطر فوتبال است. مطمئن باشید در زندگی عادی، من و مورینیو می‌توانستیم دوستان خوبی برای یکدیگر باشیم، اما الان اوضاع فرق می‌کند. مورینیو از هر فرصتی برای برهم زدن تمرکز ما استفاده می‌کند.

حملات برخی از مطبوعات اسپانیایی به وین رونی چه دلیلی دارد؟

این هم بخشی از برنامه‌ها برای برهم زدن تمرکز ماست. نمی‌توان از این اتفاق‌ها جلوگیری کرد بخصوص وقتی پای تیم‌هایی همچون رئال مادرید و منچستر یونایتد در میان باشد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که در دیدار منچستر و رئال در لیگ قهرمانان اروپا این منچستری‌ها بودند که خویشتنداری بیشتری از خود نشان دادند. ما بیهوده تمرکزمان را به هم نمی‌زنیم.

منچستری که شبیه منچستر فصل 99-98 است، باید همانند آن تیم، قهرمانی غیرمنتظره‌ای در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

فکر کردن به گذشته هیچ ارزشی ندارد. چیزی که در گذشته اتفاق افتاده دیگر تمام شده و لزوما قرار نیست در آینده هم تکرار شود. من فقط از شباهت‌های منچستر این فصل با سال 98 گفتم. قدرت ما اکنون برای خودمان مشخص است، فقط باید به درستی از این قدرت استفاده کنیم تا به تیم پرافتخارتری در اروپا تبدیل شویم.

منبع: گاردین
مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها