هفته فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در کشور عمان همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فستیوال مسقط در کشور عمان برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۶۶۵۳
هفته فرهنگی و صنایع دستی ایران در کشور عمان برگزار شد

مجری برگزاری هفته فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با اعلام این خبر گفت: هفته فرهنگی ایران با حضور هنرمندان صنایع دستی از جمله فرش، گلیم، جاجیم، میناکاری، کاشی های ایرانی و تابلو فرش و سایر هنرهای سنتی ایرانی به همراه گروه موسیقی سنتی همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عمان برگزار شد که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

«رقیه حاتمی پور فرشی» با اشاره به برگزاری این هفته فرهنگی به دعوت «علی اکبر سیبوی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 26 بهمن ماه در عمان بیان کرد: هنرمندان ایرانی در طول برگزاری این جشنواره و فستیوال برنامه های متعددی از جمله اجرای موسیقی سنتی ایران را در دانشگاه مسقط و سایر مراکز هنری این کشور برپا کردند.

مجری این هفته فرهنگی زمان فستیوال مسقط را از تاریخ 26 بهمن ماه تا 10 اسفند خواند و اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی هیات ایرانی در فستیوال بین المللی مسقط نیز زیباترین صنایع دستی مانند فرش، میناکاری اصفهان ، خط و نقوش ایرانی و کاشی های زیبای منقوش ایرانی را به صورت زنده به نمایش گذاشتند که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان عمانی و گردشگران خارجی این کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر همین اساس به گفته مقامات برگزار کننده فستیوال و شهرداری مسقط، غرفه جمهوری اسلامی ایران از نظر آرایش غرفه و اجرای موسیقی در بین کشورهای برزیل، پاکستان، اندونزی، ویتنام، ترکیه، مالزی، هند، آفریقای جنوبی، سومالی ، لیبی، شرکت کننده در این فستیوال حائز رتبه برتر شد.

«حاتمی پور» افزود: در طول برگزاری هفته فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران همچنین چندین برنامه زنده تلویزیونی از فعالیت های گروه موسیقی و هنرمندان صنایع دستی ایران در شبکه های سراسری رادیو – تلویزیونی و روزنامه های عمان منتشر شد.(میراث آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها