نشست هیئت رئیسه آسیا

داورزنی به چین رفت

باشگاه‌ها شدیدتر از فدراسیون با خاطیان برخورد کنند

داورزنی: بی اخلاق ها به تیم ملی نمی رسند

شرایط برای بازیکنان بی‌اخلاق نباید به گونه‌ای باشد که پیشرفت کنند و به تیم ملی برسند.
کد خبر: ۵۴۴۹۰۹
داورزنی: بی اخلاق ها به تیم ملی نمی رسند

محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط والیبال و هیئت استان تهران اظهار داشت: هیئت والیبال استان تهران یکی از بازوهای اصلی فدراسیون است که ما را در اجرای دقیق برنامه‌هایمان کمک می‌کند. فکر می‌کنم اگر رابطه هیئت استان تهران با اداره کل ورزش و جوانان تهران بیشتر باشد شرایط بهتری حاکم شود.

وی ادامه داد: رشد اخیر والیبال را باید مدیون کمک هیئت‌های استانی و اصحاب رسانه بدانیم؛ چراکه آنها فدراسیون را برای رسیدن به اهدافش بسیار کمک کردند. انتظارات مردم از والیبال بالا رفته است که علتش هم عملکرد خوب این رشته در مسابقات مختلف بوده است.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: والیبال به سطحی رسیده است که در سال 92 تمام رده‌های سنی ایران باید در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند. در رده بزرگسالان هم برای نخستین بار باید در لیگ جهانی حضور پیدا کنیم.

داورزنی در خصوص بازی تیم‌های ایران و آلمان در رقابت‌های لیگ جهانی که قرار است به میزبانی تهران برگزار شود، عنوان کرد: هرچند که نهادهای مربوطه اعلام کرده بودند مشکلی برای برگزاری مسابقه در روز 24 خرداد وجود ندارد، اما چون ما نمی‌خواستیم دغدغه‌ای بابت مسائل امنیتی داشته باشیم و یکی از بهترین میزبان‌ها باشیم، تصمیم گرفتیم درخواست کنیم که این مسابقه را به تعویق بیندازند.

وی با بیان اینکه از 18 خرداد تا 16 تیر ماه درگیر رقابت‌های لیگ جهانی خواهیم بود، ادامه داد: تیم زیر 23 سال ایران هم که همان تیم "ب" ایران است باید در رقابت‌های کشورهای اسلامی و پس از آن در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کند. رقابت‌های قهرمانی جهان در رده سنی زیر 23 سال برای نخستین بار برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص بی‌اخلاقی‌های اخیر در لیگ برتر گفت: به همان اندازه که والیبال رشد کرده است، بازیکنان باید در حوزه اخلاقی هم پیشرفت کنند. معتقدم که موضوع بی‌اخلاقی‌ها را نمی‌توان با برخورد انضباطی و بخشنامه اصلاح کرد، چراکه فکر می‌کنم مردم با این مسائل تربیت نمی‌شوند، بلکه مسئولان هیئت‌های استانی و فدراسیون باید تلاش کنند تا در انتخاب بازیکنان، موضوع اخلاق را سرلوحه قرار دهند. بازیکنانی که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند نباید پیشرفت کنند و به تیم ملی برسند.

داورزنی با بیان اینکه درگیری در مسابقات در کشورهای مختلف رخ می‌دهد، عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته مسئولان با برنامه‌ریزی این موضوعات را کنترل می‌کنند و مانع ترویج آنها می‌شوند. همه باید کمک کنند تا این اتفاقات در ایران هم اصلاح شود.

وی گفت: قهرمانی که با بی‌اخلاقی کسب شود هیچ ارزشی ندارد و به چهره بین‌المللی والیبال ایران لطمه وارد می‌کند. برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه تیمی قهرمان می‌شود؛ هر تیمی که می‌خواهد قهرمان باشد باید اخلاق را رعایت کند. والیبال یک رشته دانشگاهی و خانوادگی است و بروز بی‌اخلاقی در این رشته هیچ جایی ندارد.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: وقتی بازیکنی در تیم باشگاهی‌اش بی‌انضباطی می‌کند و به جای تنبیه از سوی باشگاهش تشویق می‌شود، این بازیکن فکر می‌کند در تیم ملی هم باید همان کارها را تکرار کند. این اتفاقات به والیبال ملی آسیب می‌رساند. معتقدم که باشگاه‌ها باید شدیدتر از فدراسیون با بازیکنان خاطی خود برخورد کنند. سال آینده باید جریمه‌های سنگین‌تری در نظر بگیریم تا بی‌اخلاقی‌ها در والیبال کمرنگ‌تر شود، اما همچنان معتقدم که با چماق نمی‌توان بازیکنان را تربیت کرد، بلکه تنها می‌توان آنها را کنترل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها