والتر اسمیت مربی جدید تیم ملی فوتبال اسکاتلند معتقد است اگر این تیم می خواهد غنا و اعتبار سابقش را بازیابد، باید به سلاح وحدت و جنگندگی مجهز شود.
کد خبر: ۵۴۴۳۲
اسمیت که قراردادی 4 ساله با اتحادیه فوتبال اسکاتلند بسته و جای برتی فوگتس آلمانی و مستعفی را گرفته است ، می گوید:
«شاید ما استعدادهای فنی و حرفه ای و غنای تکنیکی سابق را نداشته باشیم ، اما معتقدم هنوز بازیکنان خوبی در این کشور یافت می شوند و اگر قالب های تیمی مناسب تری را بریزیم آن گاه بهتر جواب خواهند داد و از این طریق می توان به نتایج مورد نظر رسید.
اضافه بر آن باید با سلاح وحدت رویه و انسجام گروهی مشکلی را که در زمینه های تکنیکی داریم ، رفع کنیم».
والتر اسمیت مربی پیشین و بسیار موفق سابق گلاسکو رنجرز و رهبر پیشین و نه چندان موفق اورتون و دستیار کوتاه مدت سابق الکس فرگوسن در منچستر یونایتد می گوید: «یادم می آید وقتی تازه در داندی یونایتد مشغول بازی شده بودم ، بازیکنان بااستعداد زیادی در تیم وجود نداشتند.
اما جیم مک لین که سرمربی وقت تیم بود، یک ترکیب منسجم را به وجود آورد و به آنها عزم و وحدت را بخشید و نتیجه هم گرفت. ما باید همان رویکرد و روش را در تیم ملی اسکاتلند در حال حاضر پیاده کنیم».

2 امتیاز از 3 بازی
با این حال اسکاتلند در حال حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2006در گروه مربوطه بین 6تیم فقط حائز رتبه پنجم است و از سه بازی نخست خود تنها 2امتیاز اندوخته است و همین مساله سبب شد که فوگتس مجبور به استعفا از سمت اش شود.
او طاقت دشنام هایی را که طرفداران تندروی اسکاتلند دایما نثار او می کردند، نیاورد. کار اسمیت حتی از فوگتس هم سخت تر نشان می دهد، زیرا موفقیتی را باید به تیم اسکاتلند ببخشد که فوگتس نتوانسته بود موجب آن شود و اگر سطح استعداد و کلاس کار فعلی نفرات این تیم را مبنا بگذاریم ، نیل به آن تقریبا غیرممکن است.

چه کار دشواری
اولین بازی رسمی بعدی اسکاتلند و در چارچوب دور مقدماتی جام جهانی ، طی ماه مارس و در خاک ایتالیا خواهد بود که به اندازه کافی ترسناک نشان می دهد.
با این وجود مردی که رنجرز در دوره زمامداری او در ایبروکس 13 جام قهرمانی مختلف را در فوتبال باشگاه های اسکاتلند درو کرد، امیدش را از دست نداده است.»
ایراد اصلی و نقطه تاریک در کارنامه ما تا به حال این است که در دو دیدار خانگی مان فقط یک پوئن اندوخته ایم و این یک فاکتور حقیقتا ناامیدکننده است.
هر تیمی که در اروپا می خواهد انتخاب و مستقیما راهی دور نهایی جام شود، باید از امتیازات بازیهای خانگی اش در حد نهایت سود جوید و ما که چنین نکرده ایم ، برای جبران آن کاری نفس گیر پیش رو داریم.
بدیهی است که ایتالیا امیددار اصلی صعود از این گروه باشد، اما اگر جایی بلغزد و یکی دو مسابقه را ببازد، ما باید آمادگی استفاده از این قضیه را داشته باشیم و با کسب چند برد متوالی به آنها برسیم. این یعنی هنوز فرصتهایی ولو کوچک وجود دارد و افق به طور مطلق تیره نشده است.»

بازگشت بزرگان؛
اسمیت 56 ساله مایل است تامی برنز کمک مربی سلتیک گلاسکو که در دوره کار فوگتس دستیار او بود و در فاصله یکماهه بین استعفای او و روی کار آمدن اسمیت تیم اسکاتلند را رهبری می کرد، رضایت بدهد که «دست راست» او نیز باشد؛ اما برنز مشکلاتی با باشگاهش دارد که ابتدا باید به حل آنها همت گمارد و به روایت بهتر و صریح تر، رضایت آنها را بگیرد.
طرح دیگر اسمیت ، گرفتن رضایت برخی بازیکنان معروف که به انتخاب خودشان از بازیهای ملی دوری جسته اند برای بازگشت به این رده و یاری رسانی مجدد به تیم ملی است. یکی از افرادی که در این زمینه به طور جدی و مستقیم و خاص مدنظر اسمیت قرار دارد، دانکن فرگوسن استاد سرزنی از اورتون است که شاگرد پیشین خود اسمیت بوده است.
این مربی سرد و گرم چیده که شاید دشوارترین وظیفه عمرش را عهده دار شده باشد، می گوید: «نمی دانم این قبیل بازیکنان چرا کنار کشیده اند. اگر یک نفر این قضیه را به من بگوید، آنگاه بهتر می توانیم بنشینیم و برای این قضیه راه حلی بیابیم.
کسی که هنوز موثر است ، چرا به تیم ملی کشورش بهره نرساند؛ قدر مسلم این که من از این دسته بازیکنان درخواست بازگشت خواهم کرد. بقیه با خود آنان است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها