رافائل کار خود را با تیم ملی شروع کرد؛

27 بازیکن به اردوی تیم ملی هندبال دعوت شدند

پایان سلطه اصفهانی ها در هندبال

سپاهان آسیا را از دست داد

تکلیف لیگ برتر هندبال در سال 91 یک هفته پیش از پایان لیگ در مشهد رقم خورد جایی که ثامنی ها با نتیجه بدست آمده در بازی رودر رو، سومی سپاهان در جدول رده بندی را یک هفته مانده به پایان لیگ قطعی کردند تا به نوعی سلطه اصفهان بر لیگ برتر هندبال ایران پایان یابد.
کد خبر: ۵۴۳۱۳۵
سپاهان آسیا را از دست داد

به گزارش ایرنا، در شرایطی که فاصله تیم های اول، دوم و سوم با یکدیگر به ترتیب 2 امتیاز اختلاف بود تیم های ثامن الحجج مشهد و سبزوار (اول و دوم) در مشهد به هم برخورد کردند.

ثامن الحجج مشهد 26 امتیازی در صورت پیروزی در این مسابقه 28 امتیازی می شد و قهرمانی خود را قطعی می کرد اما در این صورت وضعیت ثامن الحجج سبزوار بحرانی می شد چرا که پیروزی سپاهان مقابل شهرداری فاصله امتیازی تیم های دوم و سوم را از بین می برد و امید سپاهان مدافع قهرمانی برای ارتقاء جایگاه خود تا رده دوم را افزایش می داد.

پیروزی ثامن الحجج سبزوار تیم دوم برابر تیم اول جدول، علاوه بر اینکه فاصله 2 امتیازی برابر فولاد سپاهان را حفظ کرد باعث شد تا دو تیم خراسانی این فرصت را داشته باشند که برای کسب عنوان قهرمانی، در هفته آخر بر سر تفاضل گل بیشتر با یکدیگر به رقابت بپردازند که بی شک شانس قهرمانی مشهدی ها در این بین بیشتر از سبزواری ها است.

اما شکست ثامن الحجج مشهد مقابل سبزوار بر خلاف نوار پیروزی های این تیم در هفته های گذشته رقم خورد تا برخی از تبانی در هندبال حرف بزنند چرا که هر چند مسوولان فدراسیون هندبال معتقدند که ثامن الحججی ها تیم هایی متفاوت از یکدیگر هستند اما اکثر کارشناسان و اهالی هندبال معتقدند که هر دو تیم از یک منبع مالی حمایت می شوند اما به ظاهر مدیران متفاوتی دارند به همین دلیل بعید نیست که حامی یکدیگر در کسب عنوان های برتر شوند.

لیگ برتر هندبال ایران هنوز روی کاغذ تمام نشده است اما بسیاری از کارشناسان می گویند که نماینده اصفهان در هفته شانزدهم و پس از شکست مقابل ثامن الحجج مشهد،جام را از دست داد.

با نتیجه ای که دیروز در مشهد رقم خورد می توان نتیجه گرفت که ثامن الحجج سبزوار هم نایب قهرمان لیگ خواهد شد و با این تفاسیر سپاهان اصفهان جایگاهی بهتر از سومی پیدا نمی کند و از این حیث اصفهان در سال آینده نماینده ای در جام باشگاه های آسیا نخواهد داشت.

آنچه مسلم است اینکه استانی که چندین سال پیاپی با حمایت کارخانجات دولتی قدرتمند خود، تیم های سپاهان، ذوب آهن و در مقطعی فولاد نوین را راهی لیگ برتر هندبال می کرد و همواره قهرمانی و نایب قهرمانی را یکجا به خانه می برد امروز دیگر جایگاهی در صدر هندبال ایران ندارد.

نتایج هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

ثامن الحجج مشهد 22 - 29 ثامن الحجج سبزوار

شهرداری تبریز 26 - 27 فولاد سپاهان اصفهان

نیروی زمینی تهران 30 - 27 ستاره فروغ کویر کرمان

کاسپین قزوین 36 - 29 صنعت مس کرمان

جدول رده بندی به شرح زیر است:

1- ثامن الحجج مشهد/ 26 امتیاز

2- ثامن الحجج سبزوار / 26 امتیاز

3- فولاد سپاهان اصفهان / 24 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها