لس آنجلس تایمز:

تحریم ها را کنار بگذارید

در شرایطی که تنها چند روز تا زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 باقی مانده، گمانه زنی ها درباره شرایط و همچنین نتایج این مذاکرات شدت یافته است. در این میان، روزنامه لس آنجلس تایمز با انتشار تحلیلی، رویکرد سخت و اقدامات شدید در مقابل ایران را ناکارآمد و بی ثمر دانسته است.
کد خبر: ۵۴۲۴۶۸
تحریم ها را کنار بگذارید

به گزارش «تابناک»، ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در حالی یک هفته دیگر وارد دور جدیدی از مذاکرات هسته ای می شوند که غرب و به ویژه ایالات متحده، طی روزهای اخیر بار دیگر اقدام به تشدید تحریم ها علیه ایران کرده است. روزنامه «لس آنجلس تایمز» در مطلبی در این رابطه به قلم «رِی تکیه» می نویسد:در این میان، تا زمانی که مخالفت های ایران به طور کامل مورد توجه قرار نگیرد، احتمال موافقت جامعه بین المللی با تشدید تحریم ها و یا استفاده از زور، اندک است.

بخش دیگر پیچیدگی ماجرا، از حمایت فزاینده افکار عمومی ایران از تداوم برنامه هسته ای این کشور ناشی می شود. احساس عمومی این است که ایران حق دارد توانایی هسته ای به دست بیاورد. هرچه برنامه هسته ای ایران بیشتر رشد می یابد، به منبعی برای غرور مردم این کشور تبدیل می شود.

به هر حال، در حالی که آمریکا بار دیگر درباره معمای ایران تأمل می کند، باید از اتخاذ رویکرد «همه یا هیچ» اجتناب کند. تاریخچه تقابل ایران با غرب نشانگر آن است که وضعیت بحرانی نه تنها به این کشور صدمه نمی زند، بلکه به آن سود هم می رساند.

دروغ‌های شرم‌آور

"استفان لندمن" نویسنده و تحلیلگر آمریکایی با اذعان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان می نویسد "ایران در مسیر خود حرکت می کند و حاکمیت خود را حفظ کرده است. برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است و متعهد به پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی (ان پی تی) و مفاد آن است. رهبران جهانی نیز این مسئله را بخوبی می دانند. بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را بخوبی می دانند."

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اینفورمیشن کلیرینگ هاوس، نویسنده با انتقاد از اظهارات اخیر ضد ایرانی دبیرکل سازمان ملل می نویسد "در این میان "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بگونه ای شرم آور با آمریکا در این مسیر همراهی می کند. وی نیز در جنایات جنگی دولت آمریکا سهیم است. او پاداش خود را از آمریکا می گیرد و بخاطر همین دروغ می گوید.

بان کی مون به ابزار امپریالیست ها تبدیل شده است. اظهارات اخیر بان کی مون در مورد برنامه هسته ای ایران نشان داد که او تا چه حد دروغ می گوید. او از آمریکا دستور می گیرد. بان کی مون حقیقت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را می داند اما آن را نمی گوید."

اعتراض ایران  به چین

سفارت ایران در پکن با صدور یادداشتی، اعتراض شدید خود را به وزارت امور خارجه چین به خاطر پخش مصاحبه از سوی شبکه تلویزیون دولتی این کشور با فرزند شاه مخلوع ایران اعلام کرد.

در بیانیه سفارت ایران آمده است:برای مردم ایران بسیار تأسف بار و غیرقابل تحمل است که مدیران تلویزیون دولتی چین به چنین اقدام غیرمسوولانه ای درحمایت از فردی که در سه دهه گذشته از هیچ تلاشی حتی اقدام مسلحانه و تروریستی علیه ملت ایران فروگذار نکرده و هیچ جایگاه و موقعیتی نه تنها درداخل بلکه خارج از ایران هم ندارد، دست زنند.

در بخشی دیگر از بیانیه سفارت ایران آمده است: این اقدام، دخالت آشکار در امور داخلی ایران تعبیر گردیده و مغایر با نص صریح حقوق بین الملل و اصول سیاست خارجی مسالمت آمیز جمهوری خلق چین است .لذا،از مسئولین محترم دولتی و حزبی انتظار می رود مانع تکرار اقداماتی از این نوع که می تواند تبعات منفی بسیاری برای دو کشور داشته باشد، شوند.

مدال اسرائیل به اوباما

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد پرز به اوباما به دلیل "حمایت‌هایش از اسرائیل در دوران بحران‌ها" مدال افتخار می‌دهد.

 به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای اولین بار یک رئیس‌جمهور از آمریکا می‌تواند چنین مدالی را از اسرائیل دریافت کند.

پرز و کمیته اعطای این جایزه اعلام کرده‌اند که باراک اوباما دوست واقعی اسرائیل از همان حضورش در عرصه سیاست بوده است. به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، وی در دوران‌های بحران در کنار اسرائیل بوده و مشارکت منحصر به فردی در امنیت اسرائیل چه از طریق تقویت همکاری‌های استراتژیک دو جانبه و چه توسعه مشترک تکنولوژی دفاعی در مقابل حملات راکتی و تروریسم داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها