مشایی در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی:

خواهان زندگی بهاری برای همه ملت‌های جهان هستیم

برای انتخابات ریاست جمهوری

مشایی کاندیدا نمی‌شود

رئیس شورای سیاست گذاری فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص کاندیداتوری مشایی در انتخابات آینده تصریح کرد: من از آقای مشایی سؤال کردم و او رسما اعلام کرد که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارد و کاندیدا نمی‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۵۱۳
مشایی کاندیدا نمی‌شود

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم رعایت توصیه‌های رهبری درباره کاندیدای دولت برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌دولت گزینه‌ای ندارد و سخنگو در این زمینه صحبت می‌کند.

وی در عین حال در خصوص کاندیداتوری مشایی در انتخابات آینده تصریح کرد:  با بیان اینکه مشایی به بنده گفت که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارد در عین حال تاکید کرد: زنده باد بهار شعار انتخاباتی نیست و مقام معظم رهبری نیز سال 76 از واژه بهار استفاده کردند.

پشت پرده موانع روابط ایران و مصر

فهمی هویدی اندیشمند مصری به مناسبت سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور در مقاله ای با عنوان «مصر و ایران در آزمون تمایل و اراده» که در پایگاه اطلاع رسانی شبکه الجزیره قطر منتشر شده، آورده است: دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران از مصر نه تنها موانع در مسیر از سرگیری روابط سیاسی تهران و قاهره را آشکارتر کرد بلکه دریچه ای در بن بست روابط دو کشور گشود.

وی در ادامه مقاله خود به مانع تراشی های برخی از نیروهای امنیتی وابسته به دوران رژیم دیکتاتوری سرنگون شده حسنی مبارک برای ورود مقامات و اتباع ایرانی به مصر اشاره کرده و آن را بخشی از موانع بر سر راه تسریع در از سرگیری روابط سیاسی تهران و قاهره دانسته است.

این اندیشمند مصری تاکید کرد: معتقدم هنوز مواضع رژیم مبارک در قبال ایران به قوت خود باقی است و این مواضع منفی دستگاه های متنفذ مصری که سی تا چهل سال ادامه داشته است، باید پایان یابد هر چند دو سال برای تحقق این آرزو کمی زود است.

هویدی می نویسد: از سرگیری روابط سیاسی ایران و مصر روز اعلام رهایی تصمیم گیران سیاسی این کشور از فشارهایی است که مصر را به غل و زنجیر کشیده و به مفهوم رسیدن انقلاب به سیاست خارجی قاهره خواهد بود.

تحویل سفارت سوریه در قطر به معارضان

ائتلاف معارضان سوریه اعلام کردند قطر ساختمان سفارت سوریه در دوحه را به ائتلاف معارضان سوریه تحویل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری «لبنان 24»، دفتر رسانه‌ای ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه اعلام کرد که قطر تصمیم گرفته که ساختمان سفارت سوریه در دوحه را به معارضان بدهد و «نزار الحراکی» را به عنوان سفیر ائتلاف معارضان به رسمیت خواهد شناخت.

قطر از جمله کشورهای عربی است که با حمایت مالی ، تسلیحاتی و رسانه‌ای برای براندازی نظام سوریه به جنگ تمام عیار علیه دمشق رفته است.

اصلاح‌ ‌طلبی به روایت محقق داماد

آیت‌الله مصطفی محقق داماد در گفت‌وگوبا خبرگزاری فارس گفت: اصلاح‌طلب‌های مصطلح امروز در دوره‌ای چپ بودند که من هیچ وقت با چپ سازگاری نداشته و ندارم.

وی گفت: گاهی اقدامات چپ اسلامی را از نظر اقتصادی منطبق با موازین شرعی و حقوقی نمی‌دانستم. من در قضیه بند «ج» همان موضعی را داشتم که مقام معظم رهبری داشتند (که آن زمان رئیس جمهور بودند) در آن زمان مخالف دیدگاه ایشان، میرحسین موسوی نخست وزیر و حتی هاشمی رفسنجانی بود.

احتمال اجماع اصلاح‌ ‌طلبان

محمدرضا تابش ،نماینده اصلاح طلب مجلس نهم در گفتگو با  آریا درباره اجماع کارگزاران و اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد:اگر رقبای اصلاح طلبان بگذارند حتما ما به اجماع می رسیم.

 وی افزود:کارگزاران جزیی از جبهه اصلاحات است و تا کنون نشان داده است در سالهایی که در قدرت بودند بر سر مسائل اساسی و اصولی با اصلاح طلبان اجماع کرده اند .

نماینده مردم اردکان تصریح کرد:کارگزاران در حال حاضر در قدرت نیستند بنابراین از آنجایی که می خواهند بخشی از قدرت را به دست آورند عقل و تدبیر حکم می کند حتما به اجماع برسند .

وی همچنین با اشاره به این مطلب که اصرار برای کاندیداتوی خاتمی بسیار زیاد است ،تاکید کرد:شخص آقای خاتمی تاکید کرده اگر شرایط فراهم شود ممکن است در انتخابات کاندیدا شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اصغر گودرزی
-
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
۰
۰
خاتمی كم پدر مردم و انقلاب و اسلام و ایران را در اورده كه بخواهد كاندیدا شود

نیازمندی ها