گاهی سلامت جسم و روان در همین نزدیکی است، کافی است دست خود را دراز کنیم تا خیلی بیشتر از آنچه تصورش را داریم عایدمان شود. در این مطلب می‌توانید نتایج برخی پژوهش‌ها و راه‌‌حل‌هایی را که در مجله پریونشن که برای چند مساله عمومی اما مهم زندگی‌مان منتشر شده، ببینید.
کد خبر: ۵۴۰۷۴۲

قهوه بخور - فراموش نکنی

آلزایمر علاوه بر تحرک و فعالیت بدنی، در برابر برخی خوراکی‌ها هم کم می‌آورد. پژوهشگران گزارش می‌دهند ابتلا به بیماری اختلال حافظه، یا همان آلزایمر، در افراد شصت و پنج ساله یا مسن‌تر که روزانه سه تا چهار فنجان قهوه می‌نوشیدند به تعویق خواهد افتاد. قهوه حاوی کافئین می‌تواند آنزیم‌های لازم برای شکل‌گیری پلاک آسیب‌رسان به اعصاب را خنثی سازد. همچنین می‌تواند میزان ترکیبات شیمیایی را که از زوال عقل پیشگیری می‌کند، افزایش دهد. این مطلب را دکتر چانهای کائو ، متخصص عصب‌شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه فلوریدای جنوبی، که سرگروه تحقیقات نیز به‌شمار می‌رود، می‌گوید. او خودش روزانه دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشد.

چرا ویتامین D شاگرد اول است؟

اگر می‌خواهید مانند سال‌های جوانی بدن منعطفی داشته باشید، حواس‌تان به جذب ویتامین D باشد. در یک مطالعه، افراد هفتاد تا هفتاد و نه ساله‌ای که از بیشترین میزان ویتامین D برخوردار بودند، در کمترین احتمال ابتلا به مشکلات راه رفتن یا بالا رفتن از پله‌ها قرار داشتند. این ویتامین ماهیچه‌ها را ترمیم می‌کند و به این ترتیب سبب حفظ قدرت بدن برای انجام فعالیت‌های فوق می‌شود. این مطلب را بانی این تحقیق دکتر دنیس هاوستون از دانشکده پزشکی ویک فورست می‌گوید.

سبزی‌های رنگی را فراموش نکنید

راز جوانی در ورزش و تغذیه مناسب نهفته است. زنانی که ورزش می‌کنند و نیز از بالاترین میزان کاروتن برخوردارند ‌(که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی، زرد و قرمز وجود دارد) در دهه هفتاد تا هشتاد سالگی بیش از سایر همسالان خود عمر می‌کنند. این نکته مربوط به تغذیه را پژوهشگران حوزه سلامت بانوان و مطالعات سالمندی می‌گویند اما درباره ورزش نیز نکته مهمی وجود دارد، فقط 20 دقیقه فعالیت بدنی سبک روزانه آن هم دو بار در هفته، مانند راه رفتن یا انجام حرکات کششی، برای آن که تفاوت را در سالمندی احساس کنید، کافی است. این را نیز محققان می‌گویند.

اعتماد به نفس بخر

برای محافظت خودمان از ترس‌های هیجانی، ممکن است ناخودآگاه به خرید چیزهایی بپردازیم که اعتماد به نفس‌مان را بالا ببرد. تاثیر خرید در غلبه بر این ترس‌ها در مطالعات علمی به تائید رسیده است. برای مثال، خانمی که قرار است با وی درباره توانایی و خلاقیتش در کسب و کار مصاحبه شود، میلی ناخودآگاه به خرید لباس رسمی شیک از خود نشان می‌دهد. ظاهرا اعتماد به نفس را نیز می‌توان خرید!

ترس‌هایت را بنویس

رئیس‌تان اخیرا بیش از حد شما را مواخذه می‌کند و شما مطمئن هستید اگر وضع به همین منوال ادامه یابد همین روزها اخراج خواهید شد. نیمه‌شب از زور دلواپسی ناگهان از خواب بیدار می‌شوید، خواب‌تان نمی‌برد و کلافه و آشفته به این فکر می‌کنید اگر اخراج شوید دیگر از پس اجاره منزل هم بر نخواهید آمد. اما وضع هرگز اینقدرها خراب نیست. قبل از خواب یک قلم و یک دفترچه یادداشت کنار تختخواب خود بگذارید و اگر نیمه‌شب سراسیمه از خواب بیدار شدید بلافاصله تمام ترس‌های خود را یادداشت کنید. فردا و در روشنایی روز به سراغ یادداشت‌های خود بروید و آنها را بدقت بررسی کنید. حتما راه‌هایی برای حل این مشکلات پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید مشاوره یک متخصص می‌تواند راه را کوتاه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها