44 واگن جدید مترو شامل 28 واگن یک طبقه (معادل چهار قطار) برای خطوط تهران و 16 واگن دو طبقه (معادل دو قطار) برای خط تهران - کرج، وارد ناوگان متروی تهران شد.
کد خبر: ۵۴۰۲۴۹
واگن‌های جدید روی ریل مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در مراسم بهره برداری از این واگن‌ها گفت: این واگن‌ها از مجموع 177 واگنی هستند که امسال از گمرک خارج شده است.

درویش افزود: پیش از این 90 واگن وارد چرخه خدمات رسانی شده بود و امروز نیز 44 واگن دیگر وارد ناوگان شد.

درویش گفت: هم اکنون با حدود سه میلیون سفر با مترو، روزی 2 میلیون لیتر سوخت صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: خرید و آماده سازی 177 واگن، حدود 220 میلیارد تومان هزینه داشته است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: هم اکنون، 150 کیلومتر خط مترو در دست ساخت که از این میزان 100 کیلومتر در داخل شهر و در قالب خطوط 3، 6 و 7 است.

درویش، به فعال بودن کارگاههای خط 7 مترو اشاره کرد و گفت: 11 کیلومتر از این خط با 11 ایستگاه در دست ساخت است.

وی افزود: در این خط، دستگاه حفار تی بی ام از بوستان گفت‌وگو عبور کرده و به سمت میدان صنعت در حال حرکت است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به این‌که طول خط 3 مترو به عنوان بلندترین خط متروی تهران، 35 کیلومتر است، گفت: این خط از پایانه آزادگان در ابتدای جاده ساوه آغاز می‌شود و پس از عبور از ایستگاه‌های نعمت آباد، قلعه مرغی، جوادیه و میدان ولیعصر در نهایت به میدان قائم می‌رسد.

درویش افزود: هفت کیلومتر از خط 3 به بهره برداری رسیده و 12 کیلومتر دیگر از بخش جنوبی این خط در دست ساخت است که اردیبهشت 92 به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در سال 77 فقط 60 واگن در شبکه مترو تهران وجود داشت، اما امروز این تعداد به 1031 واگن رسید.

اضافه شدن 150 هزار نفر به ظرفیت ناوگان مترو

شهردار تهران هم در مراسم بهره برداری از 44 واگن مترو گفت: با بهره برداری از این تعداد، 150 هزار نفر به ظرفیت ناوگان مترو اضافه می‌شود.

محمد باقر قالیباف با اشاره به این که موضوع آلودگی هوا، اصلی ترین چالش شهر تهران است، افزود: راه حل اصلی این مشکل، فقط توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی درباره توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و در تلاشیم تا پایان سال مجموعه خطوط به 10 خط افزایش یابد.

قالیباف به هوشمندسازی شبکه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در تلاشیم، شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان حداکثر با طی کردن مسیر 300 تا 330 متر به شبکه حمل و نقل عمومی دست یابند.

شهردار تهران گفت: خط متروی فرودگاه امام و پرند و خط 3 متروی تهران نیز از چهار راه ولیعصر به سمت بزرگراه آزادگان در حال احداث است که در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها