تحریم بانک ملت پس از 5/2 سال باطل شد و اتحادیه اروپا باید زیان ناشی از تحریم را بپردازد.
کد خبر: ۵۳۳۸۷۲

علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از 5/2 سال کار حقوقی فشرده در خصوص رفع تحریم بانک، رای دادگاه مبنی بر حقانیت بانک ملت اعلام شد.

وی با اشاره به این‌که بانک طی سال‌های گذشته بر رعایت مقررات بین‌المللی تاکید و در این زمینه سختگیرانه عمل کرده‌، ‌اظهار کرد: رعایت مقررات بین‌المللی در واحدهای خارج از کشور بانک اعم از شعب خارج از کشور و بانک‌های مستقل زیرمجموعه به همین صورت بوده است.

وی با اشاره به این‌که به‌رغم عمل به قوانین، با تعجب در جولای 2010 یعنی 5/2 سال پیش اتحادیه اروپا با طرح دلایلی مبهم این بانک را مورد تحریم قرار داد، اضافه کرد: پس از اعمال این تحریم تعدادی از سهامداران عمده و بخش حقوقی بانک تصمیم گرفتند ضمن تشکیل یک تیم حقوقی در داخل کشور و بهره‌گیری از وکلای خارجی با انجام کار حقوقی به صورت فشرده، با طرح شکایت در دادگاه لوکزامبورگ از حقوق بانک دفاع کنند و خوشبختانه رای دادگاه مبنی بر حقانیت بانک ملت اعلام شد.

دیواندری افزود: براساس این رای، دادگاه درخواست بانک ملت مبنی بر ابطال تصمیمات اتحادیه اروپا در خصوص تحریم بانک را پذیرفت و قطعنامه‌های صادره و ضمایم آن را در خصوص بانک ابطال کرد.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: دادگاه اتحادیه را به پرداخت هزینه‌های دادرسی اعم از کارشناسی حقوقی، دادرسی، وکلا و ... مکلف کرد و بانک ملت را مستحق شناخت که علاوه بر دریافت هزینه‌های دادرسی، ضرر و زیان ناشی از این تحریم را از اتحادیه اروپا مطالبه و دادخواست لازم را به دادگاه ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها