غذای ملل

گوشت قلقلی از نوع مکزیکی

کد خبر: ۵۳۲۰۰۰

مواد لازم برای این غذا عبارتند از نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده ـ یک عدد تخم‌مرغ ـ زیتون 20 عدد ـ نیم کیلو گوجه‌فرنگی ـ نصف فنجان آب ـ یک عدد پیاز متوسط ـ یک حبه سیر ـ خرده‌نان نرم سه‌چهارم فنجان ـ شیر یک‌چهارم فنجان ـ نمک نصف قاشق چایخوری ـ پونه و فلفل یک‌چهارم قاشق چایخوری ـ سس فلفل به مقدار لازم.

برای تهیه این غذا ابتدا تخم‌مرغ را در ظرفی ریخته و خوب بزنید، بعد خرده‌نان، شیر، نمک، فلفل و پونه را با هم مخلوط کنید. گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کرده و درست و حسابی ورز دهید. حالا 20 عدد کوفته که وسط هر کدام یک زیتون گذاشته‌اید درست کنید و کنار بگذارید.

سپس گوجه فرنگی‌های خرد شده، نصف فنجان آب، پیاز (که خوب خردش کرده‌اید)، سیر له شده، پونه و سس فلفل را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید و روی شعله گاز بگذارید تا جوش بیاید. اجازه دهید این مخلوط یک ربع بجوشد. حالا کوفته‌های گوشت را داخل این سس بریزید. نیم ساعت زمان لازم است تا کوفته‌ها خوب بپزد. بعد از این مدت کوفته‌ها را بیرون بیاورید و بگذارید تا سس دوباره بجوشد. بعد از ده دقیقه زیر قابلمه را خاموش کنید و چربی حاصل از جوشیدن گوشت را از روی آن بگیرید. این مایع غلیظ را روی کوفته‌ها ریخته و غذای مکزیکی را میل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها