نمایشگاه CES به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کالای مصرف‌کننده هشتم تا یازدهم ژانویه در لاس‌وگاس برگزار شد. در این نمایشگاه، بیشتر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گجت‌های دیجیتال، رایانه، تلفن همراه ، تلویزیون و لوازم خانگی حضور داشتند. این نمایشگاه از آنچه منتقدان انتظار داشتند کمی متفاوت‌تر برگزار شد؛ چرا که با محصولات جدیدی همراه بود؛ از تولیدکننده‌های سخت‌افزار با سرمایه مردمی گرفته تا دستگاه‌های غیرمتعارف که به فناوری روز مجهز شده بودند و تلویزیون‌هایی که در دنیای دیجیتال قدمی رو به جلوست. نمایشگاه امسال واقعا عرضه کننده محصولاتی نوین بود. وب‌سایت TheVerge‌با نگاهی عمیق، بهترین ​های هر بخش را بررسی و منتشر کرده است.
کد خبر: ۵۳۱۷۳۹

بهترین تلویزیون
Samsung 4K Easel TV

سامسونگ با تلویزیونی به این نمایشگاه آمده است که شکل و ظاهر عجیبی دارد، هر چند طراحی مینی‌مال به‌کار رفته در تلویزیون‌های 4K جدید این شرکت، به اندازه کیفیت تصویر و صدای آن به چشم نمی‌آید. این تلویزیون‌ها شاید نخستین محصولی باشد که باعث تغییر دکوراسیون منزل شود. هر چند قیمت این تلویزیون‌های 85 اینچی کمی بالاست (کمتر از 30هزار دلار) اما ورود آنها به بازار و همه‌گیرشدنشان می‌تواند باعث پایین آمدن قیمت و عرضه مدل‌های بیشتری باشد.

بهترین تلفن
Sony XPERIA Z

بجز چند سال استثنایی، نمایشگاه CES محلی برای نمایش آخرین اخبار موبایل نبوده است، اما در میان تلفن‌هایی که امسال معرفی شدند، سونی اکسپریا زد از گوشی‌های مثال‌زدنی بود. طراحی بی‌نقص آن که نشان از تجربه طولانی سونی در تولید محصولات مصرفی دارد، باعث شده است این گوشی به میان گوشی‌های پنج اینچی با نمایشگر 1080p بپیوندد که پردازنده‌ای چهارهسته‌ای دارد. سونی با ضدآب کردن و عرضه نرم‌افزارهای خاص روی این گوشی در تلاش است آن را تا حد ممکن از دیگر گوشی‌ها جدا کند؛ اما باید منتظر نمایشگاه ماه آینده موبایل در بارسلونا ماند و دید آیا این گوشی می‌تواند کماکان در میان موج جدید گوشی‌هایی که در آن نمایشگاه عرضه می‌شود ، ممتاز باقی بماند یا خیر.

هنوز زمان عرضه و قیمت این گوشی مشخص نشده، اما سونی معتقد است تا پایان ماه جاری میلادی این گوشی در اختیار اپراتورها و فروشنده‌های عمده قرار می گیرد.

بهترین ساعت
Pebble

یکی از جالب‌ترین محصولات این نمایشگاه، در حقیقت پروژه‌Kickstarter بود. ساعت هوشمند Pebble، یکی از جالب‌ترین ساعت‌هایی است که در این نمایشگاه عرضه شده است. هر چند، اگر انتظار دارید یک ساعت هوشمند کارهای عجیب و غریب بکند، این ساعت خیلی مفید نخواهد بود. Pebble در حقیقت کارهای ساده‌ای را که یک ساعت باید انجام دهد گرفته و به‌بهترین نحو ممکن آن را انجام می‌دهد. دریافت پیامک، ایمیل و انجام تماس تلفنی و شنیدن موسیقی از جمله کارهایی است که Pebble آن را انجام می‌دهد، بدون آن که ظاهر ساعت را عجیب و غریب کند. استفاده از فناوری کاغذ الکترونیک به‌جای نمایشگرهای مرسوم LED دراین گونه از ساعت‌ها، از نظر استایل و زیباشناختی آن را به محصولی متمایز بدل کرده است.

بهترین تبلت
Vizio 10 Inch

این که چه تبلتی بهترین تبلت انتخاب شود، واقعا دشوار است. تبلت 20 اینچی پاناسونیک که با نمایشگر 4K و ویندوز8 عرضه می‌شود بزرگ‌ترین رقیب این تبلت بوده است. این محصول یکی از نخستین تبلت‌هایی است که به پردازنده Tegra4 مجهز است، نمایشگر آن با دقت 300 نقطه در اینچ بسادگی قابل رقابت با Nexus 10 است و با اندروید کار می‌کند. زمان عرضه یا قیمت آن هنوز مشخص نیست، اما قرار است طی یکی دو ماه آینده اطلاعات تکمیلی بیشتری از آن منتشر شود.

خبر تکان‌دهنده : VALVE

ولو و Steam، برای بازی‌خورها نام‌هایی آشناست. خبر عرضه کنسول بازی از سوی ولو که با لینوکس کار می‌کند و روش‌های تعامل با آن، خبر تازه‌ای است (از جمله بیومتریک) که باعث شد شرکت‌های رقیب از همین حالا به فکر جبران بازار از دست‌رفته‌ای باشند که هنوز قهرمانش از راه نرسیده است. از همین حالا می‌توان منتظر عرضه بازی Half-Life 3‌ بود.

بهترین رایانه تلفیقی
Lenovo Thinkpad Helix

گاهی اوقات چیزهای کوچک بسیار با اهمیت است. با ورود موج رایانه‌های فوق باریک و زمانی که حجم یک اصلی جدی است، ترازکردن میزان مصرف انرژی، هزینه، عمر باتری و کیفیت ساخت از مهم‌ترین عوامل تولید چنین رایانه‌هایی به شمار می‌روند. در نمایشگاه CES 2013 لنوو یک رایانه تلفیقی 1499 دلاری عرضه کرد که از همه جهت فوق‌العاده است. تصویر 11 اینچی آن با رزولوشن 1080p پخش می‌شود و کیبورد آن نیز بسادگی جدا می​شود. محل قرارگرفتن کلیدها ساده است و ترک‌پد آن پنج دکمه‌ای است و می‌تواند برای مدت زمان زیادی روشن بماند و کار کند.

بزرگ‌ترین غافلگیری
NVidia Project Shield

مدیرعامل انویدیا، جن هسون هوانگ، حدود یک ساعت از وقت خود را صرف کرد تا تراشه‌ای را معرفی کند که از ماه‌ها قبل مشخصات آن در وب‌سایت‌ها ارائه شده بود.

هر چند بعد از این یک ساعت، اعلام کرد تراشه‌های Tegra4 نخستین تراشه‌هایی است که در سیستم بازی قابل حمل انویدیا قرار خواهد گرفت. این دستگاه که با نمایشگر پنج اینچی عرضه می‌شود، از اندروید استفاده می‌کند و می‌تواند بازی‌های PC را از رایانه دسکتاپ Stream کرده و به دستگاه‌های پرتابل منتقل کند.

بهترین فناوری صوتی
OD-11 Cloud Speaker

یکی از معایب بلندگوهای متصل به اینترنت، نداشتن کیفیتی معادل با اسپیکرهای خانگی است. پاسخ به این مشکل از سوی شرکت سوئدی Teenage Engineering داده شده و آن OD-11 است. بلندگویی که علاوه بر ظاهر مینی مال و قدرت صوتی فوق‌العاده، می‌تواند از طریق وای‌فای به سرویس‌های مختلف Cloud متصل شده و به پخش موسیقی بپردازد. همچنین برای بهبود کیفیت می‌توان تا چهار بلندگو را به یکدیگر متصل کرد. ظاهر ساده و کیفیت فوق‌العاده ، دوعامل موفقیت این بلندگو در میان دیگران بود.

بهترین فناوری خودرو
AUDI

ماشین‌ خودران طی یکی دو سال آینده احتمالا بخش عمده‌ای از توجهات را به خود اختصاص خواهد داد ،اما لکسوس و آئودی از CES برای معرفی فناوری آینده در خودروهای فعلی خود استفاده کردند. آئودی با پیاده سازی یک سیستم پارک خودکار در سری ماشین‌های A7 خود، همه را حیرت‌زده کرد. جالب است که این ماشین دنبال راننده خود رفته و او را از محل اقامت تا نمایشگاه آورده بود و برای انجام این کار، تنها به فشار یک دکمه روی گوشی هوشمند نیاز داشت. هر چند سقف سرعت این خودرو پایین است اما شباهتی به ماشین‌های خودران گوگل که دستگاه‌های عجیب و غریبی روی آن نصب است، ندارد و تفاوت آن با ماشین‌های معمولی مشخص نیست.

بهترین دوربین
FujiFilm X100S

در نگاه اول، X100S کاملا به X100‌شباهت دارد که مدلی استثنایی بود و سال 2010 منتشر شد. هر چند این دوربین از دو جنبه تغییراتی اساسی دارد؛ سیستم تمرکز آن بهبود یافته است و می‌تواند بسرعت روی هم افتادگی دو تصویر را تشخیص داده و مشکل فاز را رفع کند و از طرف دیگر، فوجی‌فیلم معتقد است این دوربین سریع‌ترین فوکوس جهان را دارد.

 

مرکز توجه: تولیدکننده‌های سخت‌افزاری

نمایشگاه CES‌ به مرکز نمایش سخت‌افزار و گجت از تولیدکننده‌های مستقل تبدیل شده بود. با آن که بزرگان این نمایشگاه از جمله سامسونگ و سونی کم فروشی نکرده و با تمام قوا محصولات خود را عرضه می‌کردند، اما این گروه‌ها و شرکت‌های کوچک تولیدکننده بودند که جالب‌ترین محصولات را عرضه کردند. واقعیت مجازی Oculus Rift، اسکیت‌بورد با قابلیت تشخیص وزن ZBoard، ساعت‌های هوشمند و ... باعث شده بود کسی یاد مایکروسافت نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها