چند خبر از پلیس فتا

رئیس پلیس فتا غرب تهران از دستگیری عامل سرقت کارت عابر بانک و برداشت میلیونی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۴۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ"نوراللهی" رئیس پلیس فتا غرب تهران اعلام کرد :پیرو شکایت فردی مبنی بر سرقت کارت عابر بانک و برداشت چندین میلیون تومان به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مأمورین اقدامات خود را آغاز کردند.

رییس پلیس فتا غرب تهران ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که بیشتر برداشت ها بصورت اینترنتی صورت گرفته است.

سرهنگ نوراللهی افزود: با بررسی گردش مالی شاکی و اقدامات فنی نهایتاً متهمکه از اقوام شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت کارت را از منزل شاکی سرقت کرده و مقادیری را از طریق دستگاههای کارتخوان و مابقی مبلغ را به صورت اینترنتی برداشت کردم.

رئیس پلیس فتا غرب تهراندر پایان یادآور شد: رمز بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید و از نوشتن رمزهای بانکی و قرار دادن آنها کنار کارت عابر بانک خودداری کنید.

دستگیری متصدیان متخلف شاهرودی
 
دو متصدی کافی نت متخلف در شاهرود به جرم سرقت از حساب مشتری شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد"میراحمدی" رئیس پلیس فتا استان سمنان دراین زمینه اعلام کرد :پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مامورین اقدامات خود را آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد:در تحقیقات اولیه مشخص شد که برداشت ها به صورت اینترنتی بوده و در تحقیقات فنی و تخصصی معلوم گردید برداشتهای اینترنتی از نت سرایی واقع در شهرستان شاهرود صورت گرفته است.

سرگرد میراحمدی افزود: متصدی کافی نت به این پلیس احضار و در مواجهه با دلایل و شواهد موجود به سرقت از حساب شاکی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد مباشر متصدی با تحصیل رمز اینترنتی شاکی از سیستم رایانه ای منزل خود نیز مبادرت به سرقت وجه کرده است.

رییس پلیس فتا سمنان یادآور شد: رمز بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید و زمانیکه در دفاتر خدمات رایانه ای اقدام به انجام امور بانکی می کنید سریعاً رمزهای خود را تغییر دهید.

 انتشار مطالب کذب برای ایجاد مزاحمت
 
دختر بوشهری که برای ایجاد مزاحمت خانم مدیر آموزشگاه سابقش مطالب کذب در اینترنت منتشر کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ"جهانشیری" رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد :پیرو شکایت زوجی جوان مبنی بر هتک حرمت خانمی در اینترنت، مأمورین اقدامات خود را آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد:در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی در یکی از شبکه های اجتماعی صفحه ای ایجاد کرده و تصاویر شاکیه را به همراه مطالب کذب و توهین آمیز در آن منتشر کرده است و با این کار موجب هتک حرمت این خانم شده است.

سرهنگ جهانشیری افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی و بررسی های صورت گرفته متهمه شناسایی و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی گفت: متهمه علیرغم انکارهای اولیه به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را مزاحمت برای شاکیه اظهار داشت.

رییس پلیس فتا بوشهریادآور شد: هر کس به قصد ضرر رساندن به غیر یا تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه دیگران کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 نباید لحظه ای در استفاده مطلوب از اینترنت غافل شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به اینکه فضای سایبر ، گذرگاه فرهنگ‌های متنوع و گوناگونی می باشد که هر یک در صدد عرضه خویش هستند ، اظهار داشت : نباید لحظه ای در استفاده مطلوب از این ابزار پرقدرت فرهنگ ساز غافل شد.

سردار هادیانفر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ضمن بازدید از معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا ،به بررسی وضعیت عملکرد معاونت اجتماعی این پلیس پرداخت.

رئیس پلیس فتا ناجا در حاشیه این دیدار طی مصاحبه ای با خبر نگار ما ضمن اشاره به اینکه معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا ویترینی برای ارائه قابلیت های ی این پلیس به مردم و پل ارتباطی برای ایجاد پلیس جامعه محور است ، تصریح کرد : معاونت اجتماعی می تواند با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی ،باعث ارتقاء احساس امنیت کاربران در فضای تولید و تبادل اطلاعات شود.

وی در ادامه سخنانش افزود : یکی از اولویت های پلیس فتا ناجا ، فرهنگ سازی اجتماعی در فضای سایبری است که محقق شدن این امر در سایه ارائه آموزش نسبت به تهدیدات و نوآوری های فضای تولید و تبادل اطلاعات، امکان پذیر می باشد زیرا اکثر رفتارهای افراد حاصل یادگیری است و هر فردی از طریق یادگیری بروی محیط پیرامون خود تاثیر ‌گذاشته و از آن تاثیر می پذیرد.

رئیس پلیس فتا کشور با اشاره به اینکه قدرت سایبری بر مجموعه‌ای از منابع مانند زیرساخت ها، شبکه‌ها، نرم‌افزار و مهارت انسانی استوار است ،بیان داشت : قدرت سایبری توانایی کسب نتایج مطلوب با استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی در حوزه‌ سایبری می باشد.

این مقام مسوول ادامه داد : باید در فضای تولید و تبادل اطلاعات طوری فرهنگ سازی شود که با بالا بردن قدرت اجتماعی سایبری کاربران ، آنها تحت تاثیر فضایی که گذرگاه فرهنگ‌های متنوع و گوناگون است که در آن هر یک در صدد عرضه خویش هستند؛ قرار نگیرند.

سردار هادیانفر افزود : در فضای مجازی تنها فرهنگی پیشتاز خواهد بود که حضور پر رنگ تر و گسترده تر داشته باشد، در این صورت است که با ایجاد معرفت ، دانش ، آگاهی و به کارگیری صحیح از امکانات وسیع فضای سایبری ،می توان یکه تاز این عرصه در استفاده از فناوری های نوین و دوری گزیدن از خطرات و آسیب های فضای مجازی شد.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه دشمنان فرهنگ و غارتگران اندیشه‌های راستین اسلامی‌ با درک قابلیت بالای این شاهراه ارتباطی و اطلاعاتی، از آن در اشاعه خواسته های نفسانی و آرمان های دنیایی خود کمال استفاده را می‌کنند،‌ تصریح کرد : هرگز نباید لحظه ای ‌از استفاده مطلوب از این ابزار پرقدرت فرهنگ ساز غافل شد.

رییس پلیس فتا ناجا در خاتمه عنوان کرد : برای نهادینه شدن فرهنگ سایبری ، استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه های دیداری و شنیداری ، روزنامه ها ، مجلات ، نشریات و در بخش فضای سایبری مخابرات غیر قابل انکار است ، به کار بردن این بزارها با هدف آگاهی بخشی در خصوص استفاده از فضای سایبر می تواند نقش مهمی در کاهش بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در فضای تولید و تبادل اطلاعات داشته باشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها