2 متهم دیگر پرونده هرکدام به 10 سال زندان و 5 سال تبعید و تحمل 74 ضربه تازیانه محکوم شدند

حکم اعدام 2 زورگیر صادر شد

دو نفر از اعضای باند شرورهای خشن تهران پس از محاکمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به اعدام و دو متهم دیگر به 20 سال حبس، ده سال تبعید و تحمل 148 ضربه شلاق محکوم شدند.
کد خبر: ۵۲۸۱۷۸

فیلم سرقت محکومان پیش از این نیز در اینترنت منتشر شده بود که واکنش رئیس قوه قضاییه و مسئولان نیروی انتظامی را به‌دنبال داشت.

به گزارش جام‌جم، یازدهم آذر امسال مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی تهران علیه چهار زورگیر خشن به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه پس از دریافت پول از بانک در حال بازگشت به محل کارم در خیابان خردمند بودم که چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت راهم را سد کرده و با حمله به من، اموالم را دزدیده و با دسته چاقو به سرم ضربه زده و متواری شدند.

در حالی که تحقیقات در این باره آغاز شده بود، ماموران اطلاع یافتند فیلم این دزدی خشن در سایت‌های مجازی منتشر شده و موجی از وحشت را برای مردم ایجاد کرده است.

در مرحله بعدی با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع با این اوباش و دستگیری آنها، تحقیقات گسترده پلیس از سر گرفته شد تا این که فرد دیگری با حضور در مرکز پلیس، علیه چهار جوان که با سد کردن راه خودرویش در شمال تهران، گردنبند طلایش را سرقت کرده و باعث ایجاد وحشت برای خانواده‌اش شده بودند، شکایت کرد.

با اطلاعات به دست آمده از شاکیان، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری انجام شد و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه یافت تا این که تصویر متهمان هنگام سرقت از محل دیگری که مجهز به دوربین مدار بسته بود، در اختیار پلیس قرار گرفت و به این ترتیب مخفیگاه آنها شناسایی شد و هر چهار جوان شرور دستگیر شدند و به پنج فقره دزدی مقرون به آزار و ایجاد رعب و وحشت با قمه اعتراف کردند.

در پی اعتراف متهمان، پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ارسال شد و آنها روز نهم دی امسال در این شعبه به‌طور علنی محاکمه شدند.

متهمان در حالی محاکمه می‌شدند که دو متهم ردیف اول و دوم در برابر اتهام‌های سنگینی از قبیل محاربه و افساد فی‌الارض، سرقت با سلاح سرد و ایجاد رعب و هراس و ایراد ضرب عمدی نسبت به شکات قرار گرفته بودند.

در جلسه دادگاه، متهمان در جایگاه دفاع قرار گرفتند و با پذیرفتن دزدی‌های خشن، نسبت به اعمال ارتکابی خود ابراز ندامت کردند.

پس از پایان این جلسه و انتقال متهمان به زندان، قاضی صلواتی، رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران روز گذشته متهمان ردیف اول و دوم پرونده را به اعدام و هر یک از متهمان ردیف سوم و چهارم را به ده سال حبس، پنج سال تبعید و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم کرد؛ علاوه بر این، هر چهار متهم پرونده به رد اموال مسروقه به شاکیان محکوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها