فرمانده یگان ویژه:

یگان ویژه خشونت طلب نیست

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی با اعلام اینکه برخورد با اغتشاشگران پس از رد شدن از خطوط قرمز انجام می‌شود، گفت: یگان ویژه هیچگاه نیرویی خشونت طلب و پادگانی نیست.
کد خبر: ۵۲۷۱۲۸

حسن کرمی با اشاره به معنای اقتدار در یگان ویژه، گفت: اقتدار در یگان ویژه تنها به معنای در اختیار داشتن تجهیزات و نیروی انسانی نیست بلکه دارا بودن روحیه ولایت مداری، ولایت پذیری و تقویت اعتقادات دینی و معنوی را نیز شامل می شود.

کرمی با بیان اینکه بهره مند شدن از پشتیبانی های مردم و وصل شدن هرچه بیشتر به بدنه جامعه، قدرت و اقتدار یگان ویژه را افزایش می دهد، اظهار داشت: البته داشتن نیروی انسانی که هم از نظر جسمانی و هم از بعد آموزش و دانش در سطح بالایی باشد می تواند نیازهای جامعه را در حضور به موقع در ماموریت ها پاسخگو باشد؛ که این موضوع همواره زمینه ساز افزایش توانمندی و اقتدار یگان ویژه پاسداران ناجا است.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود در این یگان، عنوان داشت: تجهیزات یگان ویژه در بین کشورهای منطقه از سطح ممتازی برخوردار است؛ البته یگان ویژه پیش از این، از امکانات خارجی استفاده می کرد اما در حال حاضر با از رده خارج شدن این تجهیزات، نمونه های ساخت داخل جایگزین آنها می شوند که به مراتب از مشابه خارجی خود کارآمدتر و مجهزتر است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه برای تامین تجهیزات خاص یگان ویژه معطل کشورهای خارجی نیستیم، گفت: ساخت تجهیزات تخصصی، لباس های ضد اغتشاش، سلاح های مورد استفاده و امکانات این یگان دارای ظرافت های خاصی است که خوشبختانه تمامی آن ساخت داخل و بومی است که در زمان بحران ها کاربردی تر هستند.

تصور مردم از یگان ویژه، نیرویی خشن است

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه تصور جامعه از یگان ویژه نیرویی پادگانی و خشن است، تصریح کرد: تصور مردم این است که یگان ویژه، نیرویی خشونت طلب است که با اقدامات خشن و بدون رعایت کردن حریم ها، فعالیت می کند، در حالیکه این تصور صحیح نیست و این نیرو در مقابله با اغتشاشگران تنها زمانی وارد عمل می شود که آنان خطوط قرمز را رد کرده و اقدام به تخریب و توهین کنند.

وی با اشاره به اینکه یگان ویژه نیرویی تمام کننده است و اقتدار وی همواره باید در میدان حفظ شده و شکسته نشود، ادامه داد: در نظر ما معنای اقتدار و خشونت متفاوت است، ما همواره سعی کردیم با ارائه آموزش های مختلف به تقویت این دید در نیروهای خود نیز بپردازیم و همچنین با تعامل و ارتباط بیشتر با مردم، چهره یگان ویژه و تصور اشتباه جامعه را تغییر دهیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اجتماعی شدن یگان ویژه از تدابیر فرمانده نیروی انتظامی نیز هست، اظهار داشت: یگان ویژه با ایجاد تعامل با دانشگاه ها، مراکز علمی، مردم و بدنه جامعه می تواند اجتماعی شود که البته ما روند تغییر دیدگاه جامعه را با حضور در هیئت های مذهبی، مساجد، پارک ها، ورزشگاه ها و به طور کلی ارتباط با مردم شروع کرده ایم.

وی ادامه داد: در این راستا تصمیم داریم تا علاوه بر حفظ اقتدار و توانمندی یگان ویژه در میان مردم، با اتکا به آموزش های دینی و مکتبی، تصور جامعه را که یگان ویژه، نیرویی خشن است، ازبین ببریم.

کرمی در پایان با اشاره به اینکه مردم باید با دیگر جنبه های فعالیت یگان ویژه همچون حضور در ورزشگاه ها، طرح سالم سازی دریا و غیره آشنا شوند، اذعان داشت: در این صورت جوانان و جامعه، یگان ویژه را نه تنها در مقابل خود نمی بینند بلکه آنان را نیروهایی می دانند که در کنار مردم قرار دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها