لیونل مسی در سال 2012 با به ثمر رساندن 91 گل، آماری خیره کننده بر جا گذاشت و رکورد بیشترین گل زده در یک سال میلادی را نیز به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۵۲۶۲۹۷

مسی برای شکستن رکورد چهل ساله گرد مولر، 79 گل با پیراهن بارسلونا و 12 گل با پیراهن تیم ملی آرژانتین به ثمر رساند.

45 گل مسی در ورزشگاه‌های خانگی و 42 گل در زمین حریفان به ثمر رسیده و چهار گل او هم در زمین بی طرف وارد دروازده حریفان شده است.

مسی در سال 2012، 80 بار با پای چپ خود، 8 بار با پای راست و سه بار هم با سر گلزنی کرده است.

مهاجم آرژانتینی بارسلونا 64 بار از داخل محوطه جریمه، 6 بار از خارج محوطه جریمه، 7 بار از ضربات آزاد و 14 بار از روی نقطه پنالتی دروازه دیگر تیم‌ها را باز کرده است.

در میان کسانی که در سال 2012 بیشترین پاس گل را به مسی داده اند، آندرس اینیستا با 8 پاس گل بیشترین آمار را دارد و الکسیس سانچز و سسک فابرگاس هم با هفت و شش پاس پس از او قرار دارند.

ژاوی و پدرو با پنج پاس، دنی آلوز با چهار پاس و گونزوالو هیگواین با سه پاس گل در رده‌های بعدی کمک به مسی برای شکستن رکورد بیشترین گل زده در یک سال قرار دارند.

سرخیو آگرو، سرخیو بوسکتس، آدریانو، کریستین تیو، جوردی آلبا و مونتویا با دو پاس گل و داوید ویا، فرناندو گاگو، آنخل دی ماریا، سیدو کیتا و تیاگو آلکانتارا هم با یک پاس گل دیگر بازیکنانی بودند که در 91 گل مسی نقش داشتند.

31 تیم در سال 2012 تجربه گل خوردن از لیونل مسی را پشت سر گذاشته‌اند که مالاگا و بایر لورکوزن با 6 گل خورده بیشترین آمار را از آن خود کرده‌اند.

اوساسونا، رئال بتیس، والنسیا، اتلتیکو بیلبائو، رئال زاراگوزا، لوانته، رایو وایکانو، اسپانیول، رئال مادرید و اسپارتاک مسکو چهار گل خورده از مسی دریافت کرده‌اند.

رئال سوسیه داد، اتلتیکو مادرید، سوئیس، گرانادا، مایورکا، ختافه، برزیل و دپورتیوو لاکرونیا با سه گل خورده و ریسینگ سانتاندر، آ.ث میلان، اروگوئه و کوردوبا با دو گل خورده در رده‌های بعدی هستند.

سویا، اکوادور، آلمان، پاراگوئه، شیلی، سلتیک و وایادولید هم با یک گل خورده در تاریخ ساز شدن مسی در سال 2012 مشارکت داشتند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها