ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری از امروز از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انجام می‌شود و تا بیست و پنجم آذر ادامه خواهد داشت

آغاز ثبت‌نام کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 1392 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از امروز (پنجشنبه شانزدهم آذر) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۰۹۶

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و تا روز شنبه بیست و پنجم آذر ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: دفترچه راهنمای شرکت در آزمون سراسری روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته و فروش کارت اعتباری ثبت‌نام این آزمون نیز از طریق همین سایت آغاز شده است. توکلی ضمن توصیه به داوطلبان برای خرید اینترنتی مدارک موردنیاز ثبت‌نام در آزمون سراسری از تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام آزمون سراسری از طریق باجه‌های پستی و خودپردازهای بانک صادرات خبر داد. وی هزینه ثبت‌نام داوطلبان آزمون سراسری در یکی از گروه‌های آزمایشی پنجگانه شامل علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی را 106 هزار ریال ذکر کرد. توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام نور یا موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشند، ضمن علامتگذاری در بند 42 تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام، باید مبلغ 58 هزار ریال دیگر نیز پرداخت کنند. وی یادآور شد: داوطلبان علاقه‌مند به گزینش در دانشگاه ویژه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز لازم است علاقه‌مندی خود را از طریق علامتگذاری در بند 43 تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام اعلام کرده و مبلغ 29 هزار ریال نیز بپردازند.

توکلی در مورد داوطلبانی که قصد دارند یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی را به‌عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کرده و در آزمون آنها شرکت کنند، گفت: این داوطلبان نیز باید علاوه بر اعلام علاقه‌مندی خود در تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام برای شرکت در آزمون یکی از این گروه‌ها، مبلغ 106 هزار ریال دیگر نیز بابت هزینه ثبت‌نام رشته امتحانی دوم پرداخت کنند.

وی به داوطلبان توصیه کرد قبل از تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام، نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس اقدام کنند و پس از اطمینان از صحت آنها، اطلاعات موردنظر را در تقاضانامه نهایی وارد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها