مستند «جنایت در سکوت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهروز نورانی‌پور با موضوع بمباران شیمیایی دوران جنگ از شبکه یک پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۸۴۷

به گزارش جام‌جم، مستند «جنایت در سکوت» که تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند دوازدهمین جشنواره مقاومت کرمان را به خود اختصاص داده است، هفته آینده از شبکه یک پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این مستند چنین آمده است که یکی از روستاهای مرزی شهرستان سردشت در طول دوران جنگ بمباران شیمیایی می‌شود. مادر خانواده که خود بازمانده شیمیایی جنگ است، یک پایش را به دلیل انفجار مین از دست می‌دهد. روزها از آن حادثه تلخ می‌گذرد اما جنگ همچنان در سکوت برای خانواده ادامه دارد. مادر هر فرزندی را که به دنیا می‌آورد پس از چند سال مبتلا به تاول‌های شیمیایی می‌شود و به مرور بینایی‌اش را از دست می‌دهد، اما در این میان عبدالرحمن فرزند کوچک‌تر خانواده برای سالم ماندن مبارزه می‌کند.

به گفته نورانی‌پور، مستند جنایت در سکوت، روایت زندگی آدم‌هایی است که اساسا هیچ دخالتی در جنگ ندارند. آدم‌هایی که مین، اسلحه و پوکه‌های خمپاره، اسباب بازی بچه‌هایشان است و دست و پای قطع شده و آوارگی، نشانه‌ای از همنشینی آنها با این پدیده رعب‌آور به حساب می‌آید.

برخی از عوامل سازنده این مستند عبارتند از پژوهش، کارگردانی و تهیه‌کنندگی: بهروز نورانی‌پور، نور و تصویر: محمد نوری، صدابردار: بهنام شیخ احمدی، تدوین: مسعود سفلایی، مدیر تولید: رخساره نیازی و عکاس: عرفان نورانی‌پور.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها