قهرمان نیم فصل لیگ دوازدهم امروز از بین تیم‌های استقلال وسپاهان مشخص می‌شود

لیگ برتر در نقطه جوش

لیگ دوازدهم در شرایطی امروز به نیمه راه می‌رسد که به همان اندازه که در کورس بودن استقلال و سپاهان قابل پیش‌بینی بود؛ قرار گرفتن پرسپولیس کهکشانی در رده دوازدهم را کسی تصور نمی‌کرد، اما به هرترتیب این آبی‌های تهران یا زردهای اصفهانی هستند که با کسب قهرمانی نیم فصل به خود خواهند بالید که راه را به اشتباه نرفته‌اند.
کد خبر: ۵۲۰۴۴۹

انگار هفته‌های پایانی لیگ یازدهم را دوباره داریم تجربه می‌کنیم، جایی که سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی بودند و هیجان و تب و تاب هواداران این تیم به اوج خود رسیده بود. گرچه عنوان قهرمانی نیم فصل در جایی ثبت نمی‌شود و هیچ جامی به دارنده این عنوان تعلق نمی‌گیرد، اما به هر ترتیب کدام طرفدار فوتبال است که نخواهد تیمش همیشه در اوج باشد و برای رقیبانش کری بخواند! این شرایط داغ و مهیج را این دو تیم در حالی عصر امروز تجربه می‌کنند که دو، سه فصل اخیر هم با آن مواجه بوده‌اند و البته سپاهانی‌ها از این حیث وضع روحی بهتری دارند. اما پرسپولیس که با خریدهای میلیاردی خود لقب کهکشانی گرفته است و توقع هواداران این تیم چیزی جز قهرمانی مقتدرانه تیمشان نیست، به‌ هیچ عنوان نتوانسته انتظارات را برآورده کند و همه دلخوشی هواداران پرسپولیس به این نقطه ختم می‌شود؛ چهار بازی اخیر که نشانه‌هایی از پیشرفت و هماهنگی در تیم ژوزه دیده شد و چشم دوختن به نیم فصل دوم !

رشت به یاری اصفهان می‌آید؟

استقلال تهران که این بخت را داشت هفته گذشته فولاد را در ورزشگاه آزادی با شکست بدرقه کرده و به صدرنشینی مقتدرانه خود تداوم بخشد، در عین ناباوری دچار فرصت‌سوزی شد و چیزی جز شکست از جدال مقابل شاگردان حسین فرکی دشت نکرد تا کار به هفته پایانی و دیدار با داماش گیلان در رشت کشیده شود. استقلال با توجه به این‌که تنها یک امتیاز از سپاهان پیش است، در دیدار خارج از خانه برای دل نسپردن به اگر و اما، باید داماش را در رشت شکست دهد چون بخوبی می‌داند سپاهان چشم به ساق داماشی‌ها دارد تا با امتیاز گرفتن از شاگردان قلعه نویی و در صورت برد احتمالی در بندرعباس، صدر جدول را از آن خود کند.

صرف‌نظر از بازی هفته گذشته استقلال مقابل فولاد، شاگردان امیر قلعه نویی در هفته‌های گذشته روند رو به رشد و با صلابتی داشته‌اند، با این حال مربیان فوتبال ما یک جمله کلیشه‌ای دارند که هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. استقلال در این بازی علاوه بر جان واریو که دیگر خبری از او در استقلال تا پایان فصل نخواهد بود، حنیف عمران زاده و هاشم بیگ زاده را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در طرف مقابل داماش که با حمید درخشان هنوز نتوانسته است توانایی‌های خود را به رخ حریفان بکشد بسیار امیدوار است که در این دیدار که به‌طور مسلم از اهمیت دوچندانی برای امیر عابدینی، مدیرعامل این باشگاه برخوردار است، خودی نشان داده و با روحیه‌ای خوب به استقبال نیم فصل دوم برود. نکته‌ای که درخشان آن را دور از دسترس نمی‌داند و در این باره می‌گوید: ما کاری به این نداریم که چه تیمی می‌خواهد قهرمان شود، ما فوتبال خودمان را بازی می‌کنیم و می‌خواهیم نتیجه لازم را از این مسابقه بگیریم.

اما اظهار نظر قلعه‌نویی هم درباره این بازی خواندنی است: داماش تیم بسیار خوبی است که فوتبال را با لایه‌های دفاعی بازی می‌کند و چشم به ضد حمله دارد، بازی سختی داریم؛ بویژه این‌که باید روی چمن مصنوعی بازی کنیم.

سپاهان؛ بازی در جنوب، نگاه به شمال

دیگر بازی مهم امروز در بندرعباس برگزار می‌شود؛ جایی که سپاهان باید رو در روی آلومینیوم قرار ‌گیرد. گرچه آلومینیومی‌ها در رده نازل پانزدهم قرار دارند، اما به هر ترتیب بازی با بزرگان فرصت خوبی است تا اکبر میثاقیان مثل همیشه خودی نشان داده و امتیاز کسب کند، همان‌طور که هفته گذشته تراکتورسازی را در تبریز متوقف کرد. از طرفی سپاهان از سواحل خلیج فارس به کناره‌های دریای خزر هم چشم دارد. شاگردان کرانچار امیدوارند هم آلومینیوم را شکست دهند و هم استقلال در رشت امتیاز از دست بدهد تا قهرمان نیم فصل شوند.

پرسپولیس به‌دنبال حسن ختام شیرین

پرسپولیسی‌ها در پایان نیم فصل کابوس‌وار خود هم بازی سختی در پیش دارند. تراکتورسازی تیمی نیست که به این راحتی به پرسپولیس باج بدهد و البته تیم ژوزه هم با وجود روند رو به رشد هفته‌های گذشته خود، حداقل روی کاغذ به چنان قدرتی نرسیده است که قبل از بازی با تراکتور خود را از پیش برنده بداند.

با این حال این بازی که دو طرف آن سرمربیان پرتغالی قرار دارند، می‌تواند فرصتی برای پرسپولیس باشد تا با یک برد، حسن ختام خوبی برای هواداران خـــود ترتیب دهد. هر چند تراکتورسازی هم دست کم خود را مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌داند و در هر بازی به فکر پیروزی است. البته با توجه به آلودگی شدید هوای تهران احتمال لغو این بازی وجود دارد.

دایی؛ امیدوار به سوم شدن

راه‌آهن علــــی دایی هم که به اتفاق ملوان و فولاد 36 امتیازی‌های جدول هستند، امروز در آخرین بازی نیم فصل میزبان فجر سپاسی است. دایی که تا به اینجای کار تیمش فراتر از انتظار ظاهر شده به‌دنبال کسب پیروزی است تا شاید با لغزش فولاد و ملوان، سوم شود یا دست‌کم با پیشی گرفتن از تفاضل گل ملوان با چهارم شدن پرونده نیم فصل خود را ببندد.

برنامه هفته هفدهم:

دوشنبه: سیزدهم آذر

سایپای البرز ـ گهر دورود، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج/ مس کرمان ـ صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان/ آلومینیوم هرمزگان ـ سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس/ ذوب‌آهن اصفهان ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 15 و 15 دقیقه، ورزشگاه ذوب‌آهن فولادشهر/ پیکان تهران ـ صنعت نفت آبادان، ساعت 15 و 15 دقیقه، ورزشگاه تختی تهران/ راه‌آهن تهران ـ فجرسپاسی شیراز، ساعت 15 و 15 دقیقه، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران/ فولاد خوزستان ـ نفت تهران، ساعت 15 و 15 دقیقه، ورزشگاه تختی اهواز/ داماش گیلان ـ استقلال تهران، ساعت 15 و 15 دقیقه، ورزشگاه شهید عضدی رشت/ پرسپولیس ـ تراکتورسازی تبریز، ساعت 17 و 30 دقیقه، ورزشگاه آزادی تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها