شاگردان شهرزاد مظفر از امشب در جام‌جهانی کوچک پرتغال به مصاف رقبا می‌روند

می‌رویم که آخر نشویم

تیم ملی فوتسال بانوان ایران شنبه‌شب تهران را به مقصد پرتغال ترک کرد تا از امشب (دوشنبه) در جام‌جهانی کوچک با حریفانی که به هیچ عنوان کوچک نیستند دست و پنجه نرم کند.
کد خبر: ۵۲۰۴۴۸

پرتغال میزبان، برزیل، ونزوئلا و ژاپن تیم‌های همگروه ایران در جام‌جهانی کوچک هستند. تیم‌هایی که بازی با آنها می‌تواند در ارتقای سطح کیفی فوتسال بانوان کشورمان تاثیرگذار باشد.

تیم ملی فوتسال بانوان که با هدایت شهرزاد مظفر‌ کار آماده‌سازی خود را از آبان سال 90 آغاز کرده است، برای حضوری آبرومندانه در جام‌جهانی کوچک، طی ماه‌های اخیر علاوه بر تمرینات مستمر، با حضور در رقابت‌های غرب آسیا، تورنمنت چهارجانبه روسیه و بازی با تیم‌های روسیه و ازبکستان در تهران، حالا به مرز مطلوبی از آمادگی رسیده و امیدوار است در پرتغال بتواند با کسب نتایج درخشان خود را در کانون توجه قرار دهد؛ هدفی که دستیابی به آن به هیچ عنوان آسان نیست. مظفر، سرمربی تیم ملی در این باره به «جام‌جم» گفت: من از روند تمرینات تیم راضی هستم. سه بازی پیاپی با ازبکستان هم به ما کمک کرد تا پس از اعمال تاکتیک‌های جدید تیمی و تمرینات متفاوتی که بچه‌ها در دوماه گذشته سپری کردند، بیش از پیش با نقاط ضعف و قوت تیم‌مان آشنا شویم. با وجود این باز هم در جام‌جهانی کوچک باید فشار زیادی را متحمل شویم. دلیلش هم فشردگی بازی‌ها و البته قدرت بالای حریفانی است که باید با آنها روبه‌رو شویم.

مظفر با اشاره به قرعه سخت تیم ملی فوتسال، در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی‌اش درباره نتایجی که بانوانی فوتسالی ما در جام‌جهانی کوچک به دست می‌آورند چه خواهد بود، گفت: متاسفانه در جام‌جهانی کوچک از قرعه شانس نیاوردیم. در گروه ما برزیل قهرمان دو سال قبل این بازی‌هاست. پرتغال تیم سوم این تورنمنت است، ژاپن قهرمان آسیاست و ونزوئلا هم از جمله تیم‌های خوب آمریکای جنوبی است. برنامه‌ریزی بازی‌ها به گونه‌ای است که دو تیم اول هر گروه به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند. تیم‌های سوم دوگروه برای کسب مقام پنجم بازی می‌کنند. تیم‌های چهارم برای کسب مقام هفتم و تیم‌های آخر هم برای کسب عنوان نهم. بدون شک اگر بتوانیم در گروه خودمان سوم شویم، در میان شش تیم برتر دنیا قرار خواهیم گرفت که این یک نتیجه درخشان برای ما خواهد بود. اگر در گروه‌چهارم شویم و برای کسب عنوان هفتمی بازی کنیم، نتیجه خوبی خواهد بود، اما اگر در گروه‌مان آخر شویم، نتیجه ضعیفی کسب کرده‌ایم. ما اهدافمان را این‌گونه اولویت‌بندی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به بالاترین هدفی که برای خودمان در نظر گرفتیم دست پیدا کنیم.

نکته: تیم ملی فوتسال بانوان که با هدایت شهرزاد مظفر،‌ کار آماده‌سازی خود را از آبان سال 90 آغاز کرده است برای حضوری آبرومندانه در جام‌جهانی کوچک حالا به مرز مطلوبی از آمادگی رسیده است

فارغ از نتیجه که این تیم در جام‌جهانی کوچک به دست می‌آورد، بازی‌کردن با چهار یا پنج تیم مطرح دنیا فرصت خوبی خواهد بود برای ارتقای سطح کیفی تیم ملی فوتسال بانوان ایران. مظفر با تائید این موضوع افزود: من هم با شما موافقم و بازی‌های جام‌جهانی کوچک را یک سکوی پرتاب خوب برای بانوان فوتسالیست ایران می‌دانم. حضور در این تورنمنت‌های معتبر باعث افزایش سطح تجربه بازیکنان ملی پوش می‌شود و به ما کمک می‌کند تا با تیمی کامل‌تر و پخته‌تر در رقابت‌های سال آینده داخل سالن شرکت کنیم. یکی از اصلی‌ترین اهداف حضور در فینال رقابت‌های داخل سالن مسابقات 2013 آسیا است که به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود. ما در دو دوره قبلی رقابت‌های فوتسال داخل سالن آسیا که در ماکائو و ویتنام برگزار شد پنجم و چهارم شدیم، اما برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که ان‌شاءالله این بار برای نخستین بار در فینال حاضر باشیم و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کنیم. البته برای این مهم باید امیدوار باشیم که اردوها و بازی‌های تدارکاتی همچنان ادامه داشته باشد.

این حمایت‌ها از تیم ملی فوتسال مردان آن‌طور که باید و شاید خوب نبود. به طوری که پس از ناکامی در رقابت‌های جام‌جهانی تایلند بیشتر ملی پوشان از بی‌‌توجهی مسئولان فدراسیون حرف زدند و از بابت تبعیضی که میان ملی‌پوشان فوتبال و فوتسال قائل می‌شوند گلایه داشتند. مظفر در پاسخ به این پرسش جام‌جم که آیا در تیم ملی فوتسال بانوان هم این نارضایتی‌ها وجود دارد، گفت: خوشبختانه یا متاسفانه چون در فوتبال و فوتسال بانوان پول زیادی نیست حاشیه‌هایمان هم کمتر است. در این تیم ملی هم کسی به دنبال دریافت پاداش نیست، بچه‌ها از انگیزه بالایی برای بازی با تیم‌های مطرح دنیا برخوردارند و من به عنوان سرمربی کوچک‌ترین نگرانی از بابت کمبودهای مالی ندارم.

فرشته کریمی: صعود به نیمه‌نهایی یک رویاست

یکی از بازیکنان تاثیرگذار و البته باانگیزه تیم ملی فوتسال بانوان فرشته کریمی است که به واسطه توانایی‌هایش به همراه نیلوفر اردلان و چند بازیکن دیگر هم در تیم ملی فوتبال و هم در تیم ملی فوتسال مورد توجه کادر فنی قرار دارند.

کریمی هم در آستانه حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جام‌جهانی کوچک با بیان این‌که تیم ملی با سپری‌کردن اردوهای تدارکاتی خوب و بازی‌های دوستانه مفید به صددرصد آمادگی رسیده است، به جام‌جم گفت: شاید خیلی‌ها زحمات ما را با نتایجی که در پرتغال به دست می‌آوریم قیاس کنند، اما باید منطقی فکر کنیم. ما به پرتغال نمی‌رویم که نتیجه بگیریم. این یک رویاست که ما بتوانیم با این امکانات به نیمه‌نهایی جام‌جهانی کوچک صعود کنیم یا جزو شش تیم برتر جهان باشیم، اما این مسابقات به ما کمک خواهد کرد تا با تجربه و توان بیشتر در رقابت‌های سال آینده قهرمانی داخل سالن آسیا شرکت کنیم و برای قهرمانی آسیا بجنگیم. ما باید خیلی تلاش کنیم تا به تیم‌های قدرتمندی چون برزیل و پرتغال نزدیک شویم.

اولین حریف؛ آسان‌ترین حریف

تیم ملی فوتسال بانوان که روز شنبه وارد پرتغال شد امشب و از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران، در نخستین بازی خود در جام‌جهانی کوچک به مصاف ونزوئلا می‌رود. این بازی از آن جهت اهمیت دارد که تیم پیروز تا حدودی از خطر آخر شدن در گروهی که تیم‌های قدرتمندی چون برزیل، پرتغال و ژاپن در آن حضور دارند رهایی می‌یابد. بازی دوم تیم ملی فوتسال ایران فردا (سه‌شنبه) در همین ساعت مقابل برزیل، یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود. شاگردان مظفر پس از یک‌روز استراحت پنجشنبه و از ساعت 22 به وقت تهران به مصاف ژاپن می‌روند و جمعه در آخرین بازی مرحله گروهی هم از ساعت 22 با پرتغال میزبان بازی خواهند کرد.

فهیمه زارعی، نسیمه غلامی، سهیلا ملمولی، فرزانه توسلی، نسترن مقیمی، مهسا درویش، بهناز خیاط، فاطمه اعتدادی، فرشته کریمی، نیلوفر اردلانی، لیلا اقبالی، الناز آرمات، سپیده زرین‌راد، پریا نوروزی و آرزو صدقیانی‌زاده بازیکنانی هستند که تیم ملی فوتسال بانوان را در رقابت‌های جام‌جهانی کوچک همراهی می‌کنند.

رضا پورعالی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها