علاوه بر تاثر و تاسفی که این روزها در نتیجه حمله‌های اسرائیل به نوار غزه و شهادت مردم بی‌گناه این سرزمین در میان افکار عمومی پدید آمده است، آغاز این حملات از چهارشنبه پیش تاکنون، موج جدیدی از تحولات را در خاورمیانه رقم زد، به نحوی که این روزها توجه تحلیلگران سیاسی و روابط بین‌الملل را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۵۱۷۶۲۶

برای اولین بار در طول نبرد مردم فلسطین با اشغالگران، پاسخ حملات هوایی این رژیم توسط موشک‌های حماس داده شد؛موشک‌هایی که مقامات اسرائیل ادعا کردند ایران آنها را در اختیار نیروهای مقاومت قرار داده است.

گرچه این ادعای مقامات رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نماند و مقامات کشورمان اعلام کردند که ایران تنها فناوری ساخت این موشک‌ها (فجر 5) را در اختیار نیروهای مقاومت قرار داده و خود مستقیما این موشک‌ها را انتقال نداده است، اما این مساله آژیر خطر را نه‌تنها در تل‌آویو، بلکه در میان سیاستمداران و نظامیان اسرائیلی بخصوص راستگرایان افراطی این رژیم که داعیه جنگ با ایران را داشتند، به صدا درآورد.

از سوی دیگر با وجود تکنولو‍ژی بالای گنبد آهنین، اسرائیل نتوانست صددرصد در مقابل این موشک‌ها مقاومت کند و حالا مقامات حماس می‌گویند، می‌توانیم قلب اسرائیل را هدف قرار دهیم.

این نخستین بار نیست که فناوری‌ های ایرانی، موجب خشم و هراس مقامات اسرائیلی می‌شود. پهپاد «ایوب» که ساخت ایران و در اختیار نیروهای حزب‌الله قرار داشت نیز چندی پیش آن هم درست زمانی که اسرائیل و آمریکا آماده مانور مشترک نظامی در منطقه می‌شدند، توانست بدون شناسایی از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین عبور و بر فراز مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی اسرائیل پرواز کرده و عملیات شناسایی خود را انجام دهد و به این ترتیب ضربه هولناکی به امنیت اسرائیل و آمریکا وارد کند.

این فناوری‌ها گوشه‌ای از توانمندی‌های نظامی ایران است که حکایت از قدرت نظامی بالای ایران دارد. پیشرفت‌های نظامی و موشکی ایران به حدی است که کارشناسان غربی به آن اذعان دارند و چندی پیش پنتاگون نیز هشدار داد که ایران دقت و قدرت تخریبی موشک‌های خود را افزایش داده و این امر می‌تواند زنگ خطری برای حامیان جنگ با ایران باشد.

شلیک موشک‌های فجر 5 از سوی حماس به سرزمین‌های اشغالی این پیام را به همراه داشت که عملی کردن تهدیدها علیه جمهوری اسلامی می‌تواند چه تبعات سنگینی را برای متجاوزان داشته باشد و زمانی که بحث دفاع از خاک ایران مطرح می‌شود، ایرانیان نیروی شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند.

کتایون مافی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها