روزنامه لوموند چاپ پاریس با انتشار مقاله ای با عنوان« مسأله هسته‌ای ایران: چشم انداز پیشنهاد جدید قدرت‌های بزرگ» به رویکرد غرب برای مذاکره هسته ای با ایران پس از انتخاب مجدد اوباما به ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و نوشت: پیشنهاد 1+5 به سرعت پس از انتخابات ششم نوامبر آمریکا در دستور کار قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۱۴۴۵۳

لوموند می نویسد: طرف اروپایی تایید می کند که پیشنهاد جدید گروه اوباما پیرامون این عقیده، انجام «بیشتر برای بیشتر» است. لغو بیشتر تحریم‌ها در ازای اقدام بیشتر ایران در مورد برنامه هسته ای اش. از سوی دیگر، به گفته تحلیلگران موسسه بین المللی مطالعات راهبردی مستقر در لندن تصویب تدابیر جدید ایذایی مربوط به گاز ایران و شبکه های مالی از سوی اتحادیه اروپا در پانزدهم اکتبر در یک راهبرد ارزی ثبت می شود.

مشکل بزرگ در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژوئن 2013 میلادی است که به سرعت نزدیک می شود. در شرایط رقابت سیاسی پر تنش ایران مساله دانستن این که «چه کسی» در تهران می تواند مخاطب قابل اعتماد غربی ها باشد، یک معما باقی مانده است.

بازنگری جریان اصلاحات

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شکست انتخاباتی اصلاح طلبان بدون وحدت حتمی است، گفت: جریان اصلاحات باید یک بازنگری و بازشناسی شود، مسئولان هم باید آسیب‌شناسی کنندتا فضا بخوبی مدیریت شود و زمینه برای حضور اصلاح طلبان فراهم آید.

رسول منتجب‌نیا امروز(جمعه) درهمایش طرح مناسک که از سوی جبهه اصلاح طلبان در هتل المپیک تهران برگزارشد با اشاره به وضعیت کنونی کشور تصریح کرد: من از عقلای قوم می خواهم که افراطی ها را هدایت و کنترل کنند و تلاش کنند وحدت در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: عقلای قوم باید یک مرزبندی نسبت به سال 88، 91 و 92 ایجاد کنند؛ چراکه عده ای می خواهند تسویه حساب و عقده گشایی کنند بنابراین این بزرگواران باید جلوی این کار زشت را بگیرند و بین گذشته و آینده مرزبندی قائل شوند.

رسوایی منافقین دراتریش

 ادعای گروهک منافقین مبنی بر پولشویی ایران در اتریش با تکذیب گسترده مقامات، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف اتریشی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون دو وزارتخانه مهم اتریش یعنی وزارت امور خارجه و وزارت کشور و همچنین بانک مرکزی اتریش و انجمن دوستی اتریش - ایران، این ادعای منافقین را تکذیب کرده اند و آن را بی اساس دانسته اند.

ادعای دروغین پولشویی یک مقام ایرانی در وین هفته گذشته توسط گروهک منافقین در هفته نامه اتریشی «پروفیل» مطرح شد و در پی آن تشکل ها صهیونیستی «استوپ د بمب» ،جامعه یهودیان اتریش و مرکز سیمون ویزنتال به جنجال در این زمینه پرداختند.

تکذیب گسترده ادعای منافقین توسط مقامات اتریشی و انتشار آن در رسانه های مختلف این کشور ، رسوایی بزرگی برای گروهک منافقین در اتریش رقم زده است و حتی برخی پیش بینی می کنند که دولت اتریش طی روزهای آینده علیه این گروهک اقدام قضایی انجام دهد.

عصبانیت از لقب فتنه‌گر

 مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری در حین سخنرانی خود در همایش ملی تبیین طرح مناسک از عنوان فتنه‌گر خطاب به اصلاح طلب بسیار عصبانی شد و گفت که اصلاح طلبان فتنه‌گر نیستند.

به گزارش فارس، علیرغم اینکه کواکبیان از دادن لقب فتنه‌گر به اصلاح طلبان بسیار خشمگین شده بود اما پس از نام بردن از میرحسین موسوی برخی از شرکت‌کنندگان برای قطع موضوع صحبت وی اقدام به دست زدن کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها