رییس کلانتری 139 مرزداران از دستگیری اعضای یک باند سرقت خودرو خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۲۵۱

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرگرد محمد فقیه گفت: مدتی پیش ماموران تجسس کلانتری 139 حین گشتزنی نامحسوس در محدوده بلوار مرزداران به سرنشین یک خودروی سواری نقره ای رنگ مشکوک شده و برای بررسی، مشخصات آن را از مرکز پیام پلیس استعلام می کنند.

وی افزود: طی بررسی های اولیه هیچگونه مورد خاصی در خصوص پلاک و مالک آن به دست نمی آید و برای همین ماموران به ادامه کار گشتزنی خود می پردازند.

سرگرد فقیه اظهارداشت: ساعتی بعد همین خودروی نقره ای در محلی دیگر مشاهده شده و از آنجا که ظن ماموران به نحوه رفتار سرنشین آن جلب شده بود اقدام به توقف آن کرده و پس از بررسی تخصصی و استعلام شماره موتور و شماره بدنه، خودروی مذکور مشخص شد که پلاک این خودرو متعلق به یک خودروی نقره ای رنگ مشابه این خودرو است که به روی خودروی مذکور نصب شده است و در حال حاضر مالک اصلی آن شکایت کرده و ماموران کلانتری 140 باغ فیض در حال تحقیق برای دستگیری سارق آن هستند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بلافاصله راننده خودرو بازداشت و خودرو به پارکینگ منتقل و متعاقب آن آدرس مالک خودرو به نام «کامبیز» شناسایی شد که این فرد در کلانتری عنوان داشت که خودرو را به فردی به نام «اکبر» امانت داده است و احتمالا این فرد اقدام به فک پلاک کرده است.

رییس کلانتری 139 مرزداران افزود: طی هماهنگی های انجام شده «اکبر» در یک عملیات ضربتی شناسایی و بازداشت شد و در بازجویی اولیه اظهار داشت که «کامبیز» در هفته قبل نیز خودروی سبز رنگی را نیز در اختیار وی قرار داده و زمانی که قصد عودت آن را داشته است از پس گرفتن آن امنتاع ورزیده و بیان داشته که خودرو مسروقه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اظهارات ضد و نقیض این دو نفر، هر دو به کلانتری منتقل و در بازجویی های تخصصی هر دو متهم به تشکیل باند سرقت خودرو و لوازم و قطعات خودرو اقرار و محل اعضای تیم را نیز بیان کردند.

رییس کلانتری 139 مرزداران اظهارداشت: بلافاصله ماموران تجسس به محل مذکور واقع در خیابان «جنت آباد» اعزام و پس از مراقبت نامحسوس در محل، شخصی با تی شرت آبی و شلوارک از خانه فوق خارج و با سوئیچی (شاه کلید سرقت) قصد بازکردن در یک دستگاه خودروی سواری را داشت که خودرو سریعا از طریق اپراتور وقت استعلام گردیده و مشخص شد 19 فروردین ماه امسال در محدوده شمال تهران به سرقت رفته است.

سرگرد فقیه افزود: بلافاصله این فرد که «محمد» نام داشت دستگیر و طی هماهنگی با مقام قضایی نیز کلیه همدستان این سارق به نام های «ملینا»، «فاطمه»، «علی»، «افشین» و «بابک» که در خانه مذکور حضور داشتند بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: این متهمان نیز به کلانتری منتقل شده و در بازجویی های انجام شده مشخص شد که همگی آنان دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت لوازم خودرو و خودرو می باشند.همچنین خودروی سواری مذکور به کلانتری منتقل و در بازرسی از داخل آن تعداد زیادی ضبط ، باند و آمپلی فایر، مدارک، اسناد، دسته چک های مسروقه به همراه ابزار سرقت لوازم شامل سیم چین، پیچ بازکن الکتریکی (که با سرعت بالا ی آن در بازکردن پیچ ها اقدام به سرقت طاقچه خودرو می کنند)، دیلم، پیچ گوشتی و انبردست کشف و ضبط شد.

رییس کلانتری 139 مرزداران اظهارداشت: در بازرسی از داشبورد خودروی مذکور دو قبضه سلاح سرد مخصوص زورگیری نیز کشف و بر روی صندلی عقب خودرو نیز قطرات خون مشاهده شد که به احتمال زیاد در زمان زورگیری از شهروندان ریخته شده که برای تشخیص هویت به اداره آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

گفتنی است؛ پرونده ای در کلانتری با موضوع دستگیری باند سارقین خودرو و لوازم به همراه کشف دو دستگاه خودروی مسروقه و کشف لوازم و مدارک خودروهای مسروقه تشکیل و به همراه متهمان و اموال مکشوفه برای بررسی تخصصی و کشف جرائم دیگر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها