7- قاتل سریالی آبادان

«قاتل دوچرخه سوار»

خبر دستگیری فرید بغلانی، ۴۰ ساله به عنوان متهم قتل‌های سریالی ۱۴ زن و یک مرد در آبادان اولین بار در نوزدهم آبان ۸۷ در جلسه معارفه دادستان جدید شهر اهواز از سوی دادستان کل کشور اعلام شد.
کد خبر: ۵۱۳۲۶۶

قربانعلی دری نجف‌آبادی در آن جلسه از کوتاهی‌های انجام شده در دستگیری قاتل سریالی زنان در آبادان اظهار تاسف و از پیگیری دادستان آبادان و همکاری نیروی انتظامی و اطلاعات تشکر کرد.

این قاتل در ادامه در برخی از روزنامه‌ها به قاتل دوچرخه‌سوار معروف شد، چون در مسیر بازگشت با دوچرخه از محل کار به خانه می‌رفت و زمانی که با زنان یا دختربچه‌ها روبه‌رو می‌شد، به طرفشان حمله می‌کرد و با میله آهنی طعمه‌هایش را از پا درمی‌آورد.

شاپور مهرابی، دادستان آبادان، نیز همان روز به خبرگزاری ایرنا گفت که فرید به انجام ۱۲ قتل در آبادان و دو قتل در خرمشهر اعتراف کرده و در حملاتی مشابه تعداد دیگری را نیز مجروح کرده است. به گفته دادستان انگیزه این قاتل از ارتکاب اعمال وحشیانه بیزاری‌اش از زنان و همچنین سرقت اموال و طلا و جواهرات آنها بوده است: متهم طعمه‌های خود را که زنان دارای جواهرات زیاد بودند، شناسایی می‌کرد و با نزدیک شدن به آنها در مکان‌های خلوت با مشت ضربه محکمی به جمجمه آنان وارد می‌آورد و آنها را به قتل می‌رساند و پس از سرقت طلا و جواهرات آنها به سرعت از محل متواری می‌شد.

فرید هم در اعترافات اولیه درباره انگیزه‌اش گفت: «به خاطر نفرت از زنان دچار مشکل روحی شده بودم. وقتی هم که وضع روحی‌ام به هم می‌ریخت زنان را می‌کشتم و آرام می‌شدم!»همزمان با اعتراف‌های قاتل دوچرخه‌سوار و تکمیل تحقیقات، محاکمه او در شعبه 16 دادگاه کیفری استان خوزستان برگزار شد و قضات دادگاه به دنبال شکایت 13 نفر از اولیای دم، فرید را به 13 بار قصاص نفس محکوم کردند.

پس از آن هم مشخص شد این متهم از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس آگاهی خوزستان قرار داشت و پیش از این نیز در پی کشف اموال مسروقه قربانیان از خانه‌اش، مظنون شماره یک قتل‌های سریالی خوزستان شناخته شده بود، اما ارتکاب جنایت‌ها را انکار می‌کرد تا این‌که دو طعمه او که از مرگ نجات یافته بودند وی را شناسایی کردند.

پس از این اتفاقات فرمانده نیروی انتظامی موضوعی را مطرح کرد و گفت: «یکی از دلایل احتمالی اطلاع‌رسانی نشدن پرونده قتل‌های زنجیره‌ای آبادان این است که دو نفر در سال گذشته وقوع برخی از قتل‌ها را به عهده گرفته بودند و پرونده نیز بسته شده بود، اما با تکرار این قتل‌ها مشخص شد معترفان به قتل، اعترافاتشان واقعی نبوده است.»

این قاتل در جریان جلسات محاکمه بارها منکر اتهام‌های خود شد. در یکی از جلسات بختیاروند، نماینده دادستان اهواز، درباره قتل یکی از قربانیان به نام مریم حدادی، که ده سال داشت گفت: «بیست و پنجم تیر 85 زمان این جنایت و تاریخ کشف جسد نیز همان روز بوده است. مقتول دچار ضربات شدید در ناحیه جمجمه شده و علت فوت در نظریه پزشکی قانونی، شکستگی استخوان جمجمه، ضربه مغزی و عوارض آن اعلام شده است. آنچه در این میان مهم است، تکه آجری است که حکایت از کشف و خون‌آلود بودن آن دارد. آجر به آزمایشگاه تشخیص اداره آگاهی ارسال شده و اداره آگاهی اعلام کرد که خون روی آجر متعلق مقتول است. این قاتل هم در اعتراف‌های خود گفته است «تکه آجر را پرت کردم، ولی در آب نیفتاد.» و تکه آجر دقیقاً در محلی که فرید به آن اشاره کرده، یافت شده است.»

سرانجام فرید که به اتهام قتل 15 زن، دختر و یک پسربچه در آبادان و خرمشهر محـکوم بــــــه 13 بار قصاص شده بود، سحرگاه بیست و دوم آبان سال 89 ـ 25 ماه پس از دستگیری ـ در زندان «کارون» اهواز اعدام شد. قاتل سریالی زنان و دختران قبل از اجرای حکم درخواست کرد با اولیای دم صحبت کند، اما هیچ کدام به خاطر نفرتی که از او داشتند حاضر نشدند با او روبه‌رو شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها