معاون سازمان خصوصی‌سازی با اعلام واگذاری عمده ۶ شرکت در بورس و فرابورس و واگذاری مزایده‌ای ۸ شرکت در فرابورس، آخرین وضعیت عرضه سهام پالایشگاه لاوان و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۱۱۹۲۸

"محمود افضلی" با اشاره به ابلاغ دستورالعمل معاملات عمده سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس و همچنین اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوطه در هفته گذشته از واگذاری بلوک‌های 6 شرکت در بورس و فرابورس خبر داد.

وی اعلام کرد: با توجه به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی معاملات عمده در صدد واگذاری 17 درصد پالایشگاه بندرعباس، 34.08درصد ایران ترانسفو و 17 درصد حمل‌ونقل خلیج فارس در بورس و همچنین بلوک‌های 53 ، 34 و 17 درصدی ذوب آهن، پتروشیمی تبریز و پالایشگاه شیراز هستیم.

وی با بیان اینکه عرضه اولیه پالایشگاه لاوان هم جزو برنامه‌های سازمان خصوصی‌سازی است، گفت: مشکلات بودجه‌ای این شرکت حل شده و در تلاشیم برگه‌های سهام این شرکت بازار دومی فرابورسی را از تأمین اجتماعی بگیریم تا در صورت امکان طی هفته جاری سهام این شرکت مشمول اصل 44 هم عرضه اولیه شود.

این مقام مسئول در رابطه با عرضه اولیه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم گفت:‌ در پی ارسال نامه سازمان بورس به سازمان خصوصی سازی در مورد وجود دو شرکت فجر و مبین و واگذاری این شرکت بزرگ مشمول اصل 44، هیئت واگذاری در آخرین جلسه خود این موضوع را بررسی و در نهایت تأیید کرد این شرکت با همان مصوبه قبلی عرضه اولیه شود. بنابراین بعد درج نام این شرکت در بورس 5 درصد از سهام آن برای عرضه اولیه واگذار خواهد شد تا در مراحل بعدی بلوک‌های عمده این شرکت هم در نوبت واگذاری قرار گیرند.

افضلی در رابطه با واگذاری مزایده‌ای سایر شرکت‌های دولتی هم خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از 7 آبان به بعد 100 درصد سهام نیروگاه جهرم، 17 درصد سهام عمران و مسکن‌سازان استان گلستان و 40 درصد توسعه غذایی بم واگذار خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: از 21 آبان به بعد هم واگذاری مزایده‌ای 5 شرکت دیگر انجام می‌شود که شامل 49 درصد فولاد زاگرس، 17 درصد عمران و مسکن‌سازان استان همدان، 46.13 درصد از فولاد میبد، 100 درصد نیروگاه زاگرس، 40 درصد نیروگاه زرند و 100 درصد مدیریت برق زرند به همراه 99.9 درصد از سهام مدیریت پروژه‌ای ساختمان ایران از طریق فرابورس واگذار خواهند شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها