دادگستری و پلیس بریتانیا گاهی توسط جنایتکاران مورد آزمون دشواری قرار گرفته اند. این گزارش نگاهی اجمالی به 10 پرونده جنایی این کشور دارد.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۹

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از ویزیت بریتانی، این گزارش که توسط الکساندر فورستیه نوشته شده است نگاهی اجمالی به 10 پرونده جنایی بریتانیا دارد که برخی ترسناک، برخی لاینحل و برخی مضحک هستند. 

جک شکم پاره کن

این لقب یک جانی سریالی است که از اواخر قرن نوزدهم  تا زمان حال هنوز ماجرایش مبهم مانده و هر از چند وقت نامش دوباره به سر زبان ها می افتد. او پنج زن را به شیوه ای فجیع در محله نه چندان خوش نام وایتچپل به قتل رساند. عجیب ترین فرضیه ها در مورد هویت جک شکم پاره کن در سراسر جهان مطرح شدند به ویژه آنهایی که در مورد یکی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا بودند.

ماجرای عجیب آدولف بک

آدولف بک تاریخ قضایی بریتانیا را خدشه دار کرده است. تعداد زیادی زن آدولف را متهم کردند که آنها را مورد سرقت قرار داده است. آدولف 54 ساله بر بی گناهی خود اصرار می ورزید اما دادگاه به استناد اظهارات شاهدان عینی او را به زندان محکوم کرد. شش سال بعد پس از ایکه مشخص شد مردی شبیه به وی مرتکب سرقت ها شده است، آدولف از زندان آزاد شد. این یک تجربه بود که همواره نباید فقط به اظهارات شاهدان عینی استناد کرد.

فاگان و ملکه

در سال 1982 مایکل فاگان شخصی ناشناس که تحت تاثیر مواد توهم زا بود وارد اتاق خواب ملکه الیزابت دوم در کاخ بوکینگهام شد. درواقع، محلی که به غیر قابل عبور شهرت داشت. ملکه از این واقعه تا اندازه ای وحشت کرد و وزیر کشور بریتانیا مجبور به استعفا شد.

داستان سرقت قطار پستی

در هشتم اوت سال 1963 یک قطار پستی توسط 15 نفر غیر مسلح مورد سرقت قرار گرفت. آنها مبلغ 2.6 میلون پوند (معادل 40 میلیون پوند ) را سرقت کردند. 13 نفر از آنها در نهایت به دام افتاده و به 30 سال زندان محکوم شدند.

ماجرای الماس سبز

از جمله جرائمی که به رغم بی نقص بودن ناکام ماندند ماجرای تلاش برای سرقت الماس سبز در نوامبر 2000 بود. الماسی به ارزش 200 میلیون پوند. پلیس از طریقی هنوز فاش نشده از این ماجرا آگاه شد و بیش از 200 مامور را با انواع لباس های مبدل در مناطق حساس پیرامون محل سرقت مستقر کرد. سارقان به سرعت در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

ماری بل قاتل خردسال

ماری بل تا اندازه ای یک جنایتکار غیرعادی است. او هنگامی که فقط 10 سال داشت دو کودک خردسال را به قتل رساند. در سال 1980 در سن 23 سالگی با هویتی تازه از زندان آزاد شد. براساس آخرین خبرها او مادربزرگ شده است اما هیچ کس از محل سکونت وی اطلاعی ندارد.

زندانی دردسر آفرین

چارلز برونسون با نام واقعی مایکل گوردون پترسون دردسر آفرین ترین زندانی انگلستان لقب گرفته است. در طول مدت محکومیت وی مقامات ناگزیر شدند 120 بار محل زندانش را تغییر دهند. او علاقه زیادی به راه انداختن شورش ها و گروگان گیری داشت. با اینکه اقدامات او منجر به قتل نمی شد اما هزینه زیادی برای پرداخت کنندگان مالیاتی انگلیسی داشت.

سرقت از شعبه بانک آف آمریکا

سال 1976 سال سرقت های بزرگ بود. سارقان موفق شدند مبلغ  هشت میلیون پوند را از شعبه بانک آف آمریکا در میفایر بربایند. پلیس هفت نفر از سارقان را دستگیر کرد اما فرانک میپل رییس آنها هنوز در مغرب زندگی آسوده ای دارد. از کل مبلغ به سرقت رفته تنها 500 هزار پوند  کشف شد

سرقت بیکر استریت

در این ماجرا سارقان تونلی به طول 20 متر حفر کردند تا به گاو صندوق های بانک لویدز دست یابند. پنج نفر از آنها دستگیر شده اما براساس شایعات تایید شده رییس آنها هنوز فراری است. براساس همین شایعات سارقان توانستند مدارکی از یک رسوایی جنجالی برای خانواده سلطنتی را در صندوق هایی که خالی کرده بودند، به دست بیاورند.

ابله ترین جنایتکار

 یک مرد بریتانیایی قصد سرقت صندوق یک فروشگاه را داشت بنا براین کلاه کاسک موتورسواری اش را به سر گذاشت تا شناخته نشود. بدفکری نبود اگر نامش با حروف درشت روی سطح کاسک نوشته نشده بود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها