«هاآرتص»:

احمدی نژاد راست می‌‌گفت

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل «صهیونیست‌های بی فرهنگ» را به واسطه تهدیداتشان علیه ایران مورد انتقاد قرار داد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص بر این باور است که احمدی نژاد در این زمینه به نکته درستی اشاره کرده و اسرائیلی‌ها واقعاً از نظر فرهنگی عقب مانده‌اند.
کد خبر: ۵۰۶۵۷۹

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص» در مطلبی با اشاره به سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل می‌نویسد، حق با رئیس جمهور ایران است؛ هیچ سرزمینی در جهان نیست که در آن هنر زیستن تا این اندازه ضعیف و فقیر باشد. هاآرتص ادامه می‌دهد: «می‌توان به جرأت گفت که در دورافتاده‌ترین روستای ایران، هنر زیستن از اینجا غنی‌تر است».

نویسنده این مطلب با اشاره به موج مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی در دهه 1950، می‌نویسد در آن زمان، اسرائیلی‌ها ضعف فرهنگی خود را به موضوع مهاجرت ارتباط می‌دادند و بر این باور بودند که گذر زمان این مسأله را حل خواهد کرد؛ اما زمان دقیقاً خلاف این امر را ثابت کرد. فرایند مهاجرت یهودیان از سراسر جهان ادامه یافت، ولی در این میان، فرهنگ به سطل زباله انداخته شد.

فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان

موسوی خوئینی ها و عبدالله نوری با ارسال دعوتنامه هایی برای برخی اعضای مجمع روحانیون و اعضای بنیاد باران از آنان خواسته اند در جلسات همدلی به منظور تعیین تکلیف نحوه حضور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. به اعتقاد این دو نفر، خاتمی در حال از دست دادن فرصت ها است و تا دیر نشده باید کاری کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که موسوی خوئینی ها، عبدالله نوری و طیف تندرو جبهه دوم خرداد به دنبال معرفی محمد علی نجفی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری هستند اما افرادی همچون خاتمی و حزب کارگزاران سازندگی اصرار به معرفی اسحاق جهانگیری دارند.

همچنین در گزارشی که اطرافیان خاتمی از نحوه ورود عارف به انتخابات ریاست جمهوری تهیه کرده اند از سه مرحله "تشخیص ، تعیین و تهییج" نام برده اند. دوره "تشخیص" ارزیابی آمدن یا نیامدن عارف بود که در شهریور به پایان رسید. دوره "تعیین" مرحله شکل گیری ستادها و تجمیع نیروها است که تا اسفند خواهد بود و در مرحله "تهییج" هم تبلیغات عارف برای حضور و پیروزی در انتخابات آغاز خواهد شد.

وعده 2 هفته‌ای احمدی‌نژاد

محسن رضایی در گفتگو با روزنامه خراسان درباره حل مشکل نرخ ارز در کشور افزود: پس از نشست خبری روز چهارشنبه از رئیس جمهور سوال کردم که شما چه کاری با ارز می خواهید انجام دهید که وی اطمینان داد طی همین دوهفته در عمل اقدامی برای ارز انجام دهد و تغییراتی در این باره رخ دهد.

 وی ادامه داد: حالا منتظر می مانیم تا ببینیم در این دو هفته چه اتفاقی می افتد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که پرسید هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده که «امکان لغو سریع تحریم ها علیه ایران وجود دارد». چقدر این گفته کلینتون را عملی می دانید و تحریم ها تا چه حد ممکن است لغو شود؟ گفت: آمریکایی ها نباید هم چون دزدی که پس از دزدی تقصیر را به گردن صاحب خانه می اندازد، عمل کنند. اگر واقعاً این گونه است، بیایند و اعلام کنند که مثلا از زمانی که ایران یک گام بردارد، تحریم ها را برخواهند داشت.

تجلیل مرسی از خانواده سادات

محمد مرسی، رییس‌جمهور مصر در مراسم ویژه‌ای به خانواده انورسادات‌ نشان افتخار داد. انور سادات، رییس جمهور مصر پس از امضای پیمان صلح با اسرائیل در دهه ۸۰ توسط خالد اسلامبولی، یک نظامی اسلام‌گرا به قتل رسید.

به گزارش ایسنا، محمد مرسی، رییس‌جمهور مصر در مراسم ویژه‌ای برای قدردانی از نقش انورسادات در جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ در کاخ ریاست جمهوری مصر نشان‌های دولتی "گردنبند نیل" و "ستاره شرف" را به خانواده‌ی وی اعطا کرد.

همسر انورسادات از محمد مرسی به دلیل این تصمیم قدردانی کرد. وی به تلویزیون دولتی مصر گفت: «من از آقای مرسی برای توجه‌ ویژه‌اش به انور سادات تشکر می‌کنم. این اولین بار است که در سی سال اخیر شاهد چنین برخورد شایسته‌ای هستیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها