رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی از صدور اخطاریه برای 90 هزار و 313 واحد صنفی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، 33 هزار و 37 واحد متخلف پلمپ شدند.
کد خبر: ۵۰۵۸۸۶

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ خلیل هلالی در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت همگانی ناجا گفت: پلیس اماکن ناجا در سه بخش صلاحیت فردی، صلاحیت مکان و صلاحیت انتظامی به منظور فعالیت واحدهای صنفی، بررسی های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: در صلاحیت فردی، تلاش می کنیم تا مردم با خیال راحت به واحدهای صنفی مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که صاحبان واحدهای صنفی از فیلترهایی عبور کرده اند تا آنها به راحتی خریدهای خود را انجام دهند.

رییس پلیس اماکن عمومی ناجا درباره صلاحیت مکانی، اظهارداشت: خیلی از واحدهای صنفی به دلیل کثرت مراجعات نظیر نمایشگاه های اتومبیل، موسسات اتومبیل کرایه، تعمیرگاه های اتومبیل، تالارهای پذیرایی در عبور و مرور شهری اختلالاتی را ایجاد می کنند که صلاحیت ترافیکی این واحدها از این لحاظ مورد بررسی قرار می گیرد.

سرهنگ هلالی تصریح کرد: در صلاحیت انتظامی برای اینکه عموم مردم با خیالی آسوده به واحدهای صنفی مراجعه و از خدمات آنها استفاده کنند، ضوابطی در حوزه بحث های انتظامی از سوی پلیس تدوین و به تصویب می رسد که واحدهای صنفی ملزم به رعایت آن می باشند، در صورت عدم رعایت ضوابط از سوی واحدهای مزبور، نظارت های نیروی انتظامی منجر به برخورد با واحدهای صنفی می شود.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی اظهارداشت: در شش ماهه نخست امسال، پنج هزار و 762 واحد صنفی از لحاظ انتظامی و ترافیکی تایید صلاحیت شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

وی به رد صلاحیت 240 واحد صنفی طی این مدت اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ هلالی خاطرنشان کرد: پلیس اماکن ناجا، ظرف مدت 15 روز بعد از معرفی اتحادیه، صلاحیت فرد را بررسی می کند.

رییس پلیس اماکن عمومی ناجا افزود: بازرسی و رسیدگی به تخلفات صنفی توسط بازرسان اتحادیه انجام می شود و پلیس موضوعات انتظامی و تخلفات خارج از صنف را بررسی می کند.

وی از صدور اخطاریه پلمپ برای 90 هزار و 313 واحد صنفی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 33 هزار و 37 واحد صنفی متخلف پلمپ شدند.

سرهنگ هلالی افزود: برابر قانون، پلیس موظف است علیرغم اینکه اتحادیه صنفی، با شناسایی واحدهایی که بدون اخذ مجوز فعالیت می کنند، به آنها اخطار لازم را می دهد و سپس از نیروی انتظامی در خواست می کنند ماده 27 قانون نظام صنفی را اعمال کند از سوی دیگر پلیس بر طبق این ماده قانونی به واحدهای مزبور اخطار تخلیه می دهد تا پس از اتمام زمان اخطار، واحد فوق پلمپ شود.

این مقام مسوول ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا واحدهای که اخطاریه دریافت کردند، پلمپ می شود، اظهارداشت: الزاماً همه واحدها پلمپ نمی شود اگر قبل از اتمام زمان اخطار، فرد مجوز موقت خود را ارائه و یا موفق به اخذ پروانه کسب دائم شود، واحدهای فوق پلمپ نمی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه میلیون و 300 هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند که دو سوم آنها دارای پروانه کسب می باشند، تصریح کرد: هم اکنون 366 مجمع امور صنفی و 160 اتحادیه در کشور فعال هستند.

سرهنگ هلالی خاطرنشان کرد: درخواست‌ها و تخلفات ثبت شده توسط واحدهای صنفی در سیستم پلیس اماکن با توجه به موقعیت استان‌ها و شهرستان‌ها متفاوت است.

رییس پلیس اماکن عمومی ناجا به برپایی گشت‌های مشترک با دیگر سازمان‌ها همچون تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان شورای اصناف و غیره اشاره کرد.

وی، ارائه مجوز اقامت در مراکز اقامتی به افراد فاقد اسناد شناسایی را از دیگر اقدامات پلیس اماکن عنوان کرد و افزود: در صورتی که فردی نیاز به اسکان در شهری داشته باشد اما فاقد اسناد و مدارک هویتی باشد، این فرد با مراجعه به پلیس اماکن شهرستان مورد نظر پس از ثبت اطلاعات برگه معرفی به وی ارائه می‌شود.

سرهنگ هلالی عمده کشفیات را متعلق به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب عنوان کرد.

وی از کشف یک میلیون و 500 هزار اقلام ضد فرهنگی، سه کیلو و 600 گرم مواد مخدر و 550 هزار عدد مواد محترقه از واحدهای صنفی متخلف در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها