نمایندگام خواستار شدند:

با شرق برخورد شود

انتشار کاریکاتوری موهن در روزنامه شرق که در آن به ساحت رزمندگان اسلام ود وران دفاع مقدس توهین شده باعث شد که بیش از 150 نماینده مجلس با تهیه بیانیه‌ای خواستار برخورد و تعطیلی این روزنامه شوند.
کد خبر: ۵۰۴۲۲۸

این کاریکاتور بصورت غیر مستقیم موجب وهن ارزش‌های دفاع مقدس شده است و خواننده را به یاد عکس های مشهور دفاع مقدس می اندازد که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا»، «یا حسین»، «یامهدی» برای یکدیگر هستند. البته کاریکاتور روزنامه شرق رزمندگان را در حال بستن سربند بر روی چشم یکدیگر نشان می‌دهد؛ و کنایه از آن دارد که تصمیم و ایثارگری رزمندگان کورکورانه صورت گرفته است.

انتشار این کاریکاتور،باعث شد که علی مطهری نماینده تهران و عضو هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه امروز این هیات تشکیل جلسه خواهد داد به خبرنگار ما بگوید که در مورد روزنامه شرق تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از اظهارنظر صریح در این زمینه خودداری کرد و گفت:در این زمینه بحثی ندارم.

بیژن نوباوه نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم انتشار این کاریکاتور را قابل پیگیری قانونی دانست و گفت: کاملا مشهود است عمدی در کار بوده و قصد دارند ملت را به نفهمی متهم کنند.

نماینده تهران با اشاره به اینکه قصد دارد نه در جایگاه یک نماینده، بلکه به عنوان رزمنده از این روزنامه شکایت کند افزود: در شرایطی که مهمترین بحث کشور دفاع مقدس است،دشمن با نادیده گرفتن این ارزشها قصد از بین بردن آنها را با ایجاد یک توطئه در سر دارد.

نوباوه گفت: در زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی ما را تهدید می‌کنند ،انتشار چنین کاریکاتوری نشان از دستهای پشت پرده دارد.

لاله افتخاری دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت‌وگو با جام جم ، ایجاد امنیت در کشور را از برکت خون شهدا دانست و گفت: انتشار این کاریکاتور ارزش خون شهدا و رزمندگان را کم نمی‌کند و حتی باعث می‌شود ما قدرشناس آنها باشیم.

وی افزود: رزمندگان با بصیرت ، فداکاری و ایثار به ندای رهبر و کشور خود در جبهه حاضر شدند و افراد بی‌بصیرت با چنین رفتاری قصد دارند جایگاه دشمنان را در کشور تقویت کنند.

نماینده تهران در ادامه خواستار برخورد جدی هیات نظارت با مدیرمسئول و افرادی که در این زمینه نقش دارند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها