خاورمیانه پساآمریکایی

روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی با عنوان«خاورمیانه پساآمریکایی» با اشاره به سخنان باراک اوباما، مبنی بر اینکه «امواج جنگ در حال فروکش کردن است»، می نویسد در عالم واقع، تنها چیزی که در حال فروکش کردن است، نفوذ ایالات متحده است.
کد خبر: ۵۰۳۰۲۱

 این روزنامه آمریکایی می نویسد: «غیر قابل قبول، واژه ای است که دولت درباره رفتارهایی که دوست ندارد، اما کاری هم نمی تواند در رابطه با آن ها انجام دهد، استفاده می کند: به عنوان مثال، خشونت ها در سوریه، وضعیت جنگی در سودان، خشونت علیه سفارتخانه های آمریکا و ایران هسته ای. اکنون به این لیست دولت عراق را اضافه کنید که معتقد است تقابل با ایران برایش هزینه بیشتری خواهد داشت تا رد درخواست های دوستان سابقش در واشنگتن».

وال استریت ژورنال در نهایت به موضوع کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و حمله به سفارتخانه های این کشور در خاورمیانه اشاره کرده و تأکید می کند بر خلاف اظهارات اوباما مبنی بر فروکش کردن جنگ، تنها چیزی که در حال فروکش کردن است، نفوذ آمریکاست. کم شدن نفوذ آمریکا در منطقه، هزینه های فزاینده ای را برای این کشور به همراه دارد که در آینده افزایش نیز خواهد یافت.

گزینه دیپلماسی اوباما

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره مجدد به فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران بر رویکرد دیپلماتیک برای تعامل با این مسئله تاکید کرد.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، "باراک اوباما" که شب گذشته در ادامه رقابتهای انتخاباتی خود در فلوریدا سخن می گفت، با نادیده گرفتن فعالیتهای هسته ای نظامی رژیم اشغالگر قدس و صدها کلاهک هسته ای این رژیم که خطری بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی به شمار می رود، افزود : ما مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه خاورمیانه را تحمل نمی کنیم.

وی اعلام کرد می خواهد با استفاده گزینه دیپلماسی به پرونده هسته ای ایران بپردازد.

باهنر: کاندیدا نیستم

دفتر محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این خبر را تکذیب کرد.

دفتر باهنر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اکثریت افرادی که در مظان نامزدی ریاست جمهوری اسلامی هستند مورد احترام آقای باهنر بوده و ایشان مانند سنوات گذشته با رعایت ادب و احترام نسبت به همه آنها بررسی سیاسی انتخابات را با گروه‌های و گرایش‌های مختلف آغاز نموده و با هدایت خداوند متعال و توجه ائمه معصومین (ع) بر این باوریم که در این دوره از انتخابات انشاالله منافع و مصالح ملی زیر سایه اسلام عزیز و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری تامین خواهد شد.

ضمنا وی نامزدی خود را در انتخابات پیش رو تکذیب می‌کند.

هراس صهیونیست‌ها از حمله به ایران

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که 65 درصد از صهیونیست‌ها با حمله یک‌جانبه به ایران مخالف‌اند در حالی که این آمار در ماه ژوئن 52 درصد بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده است که در حدود 80 درصد از شهروندان اسرئیلی و فلسطینی یعنی تمام ساکنان سرزمین اشغالی فلسطین می‌گویند که حمله رژیم اسرائیل به ایران منجر به برانگیخته شدن یک جنگ تمام‌عیار در منطقه خواهد شد.

این نظرسنجی توسط پروفسور «یاکوف شامیر» از موسسه تحقیقاتی «هری ترومن» انجام شده است. در این نظرسنجی 1270 فلسطینی در قدس شرقی، نوار غزه و کرانه باختری و 600 صهیونیست مشارکت داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها