تورهای یک‌روزه‌ی قم‌گردی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم از برگزاری تورهای یک‌روزه‌ی قم‌گردی در 12 مسیر تا پایان تعطیلات تابستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۴۳۶

"سیدمهدی حیدرآبادی" با اشاره به تعاملات مناسبی که این اداره کل با شهرداری و سازمان اتوبوسرانی استان قم برای برپایی این تورها داشته است‌، ادامه داد: علاوه بر مسیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جمکران، 12 مسیر گردشگری برای بازدید گردشگران و زائران تعریف شده است. در این مسیرها کاروانسراها،‌ جاذبه‌ها و بناهای تاریخی و مناطق نمونه‌ی گردشگری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به امضای میثاق‌نامه‌ای در این زمینه با همه‌ی دفاتر خدمات مسافرتی در استان قم، افزود: با امضای این میثاق‌نامه همه‌ی دفاتر ملزم شدند بخشی برای تورهای قم‌گردی نیز داشته باشند و مسیرهای تور قم‌گردی را در کنار دیگر تبلیغات خود برای دفترشان بیاورند. همچنین هتل‌های استان قم نیز موظف شدند مسیرهای گردشگری این تورها را به‌صورت یک بنر در هتل و پکیج تور در همه‌ی اتاق‌های هتل قرار دهند.

او با اشاره به آغاز شدن طرح تورهای یک‌روزه‌ی قم‌گردی از حدود چهارماه پیش، گفت: این طرح نخست با چند دفتر خدمات مسافرتی به‌عنوان پایلوت آغاز شد و در نخستین روزهای اجرای طرح، از آن استقبال شد. به همین دلیل قصد داریم استراتژی توسعه‌ی گشت داخلی تورهای یک‌روزه‌ی قم‌گردی را در سطح استان گسترش دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان قم با اشاره به حضور بازرسان این اداره کل در همه‌ی هتل‌ها و مجتمع‌های پذیرایی و اقامتی به‌طور دائم، ادامه داد: به‌دلیل شکایت‌هایی که گاهی از برگزاری برخی مراسم در این مراکز می‌شد و بررسی شکایت‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کرد، همه‌ی هتل‌ها و مراکز اقامتی ملزم شدند برنامه‌های سه‌ماه آینده‌ی خود را اعلام کنند تا در همه‌ی برنامه‌ها، کارشناس ناظر حضور داشته باشد و شاخص‌های اصلی و مطرح را بررسی کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها