یک متخصص گوارش با بیان این‌که خوردن چای پررنگ، نوشابه گازدار و قهوه باعث نفخ معده می‌شود، گفت: افراد باید مایعات را یک ساعت قبل یا پس از غذا استفاده کنند و هنگام غذا خوردن چیزی ننوشند.
کد خبر: ۴۹۸۳۲۷

دکتر همایون واحدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که نفخ معده یکی از بیماری‌های شایع است و 30 تا 40 درصد مردم به آن دچار هستند، افزود: نفخ معده به احساس سنگینی معده بعد از غذا گفته می‌شود که عوارض خاصی نداشته و با آروغ زدن‌های (باد گلو) بسیار همراه است.

وی اظهار کرد: تند غذا خوردن همراه با بلع هوا و انواع گازهای مختلف مثل نیتروژن هنگام فعالیت‌های روزانه در معده و روده نفخ ایجاد می‌کند. معده کسانی که کمبود لاکتوز دارند به لاکتوز حساسیت نشان داده و پس از استفاده مواد حاوی لاکتوز دچار نفخ معده می‌شوند.

وی با بیان این‌که نفخ معده با درد همراه نیست، افزود: ممکن است نفخ معده بیمار آنقدر زیاد باشد که احساس تنگی نفس کند. ممکن است فردی انسداد روده داشته باشد و بر اثر آن دچار نفخ معده شود.

واحدی با تاکید بر این‌که نفخ معده درمان قطعی ندارد، گفت: اگر فرد در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کرده و نحوه خوردن و آشامیدن خود را اصلاح کند با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها