یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد، با وجود اعلام سفر رئیس جمهوری مصر به آمریکا در ماه آینده، وی ترجیح داد قبل از این سفر برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد به ایران برود.
کد خبر: ۴۹۷۹۷۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی تأکید کرد: با وجود آنکه محمد مرسی چهارشنبه اعلام کرد که ماه آینده به واشنگتن سفر می کند، وی ترجیح داد که اول به ایران سفر کند . این سفر درحالی صورت می گیرد که اسرائیل از بسیاری از کشورهای دنیا خواسته است به دلیل برنامه هسته ای ایران، در اجلاس تهران شرکت نکنند.

این روزنامه افزود: سفر مرسی به ایران آشکارا نشان می دهد که مصر، مسیر جدیدی را از طریق برقراری ارتباط با یکی از تأثیرگذارترین کشورهای منطقه در پیش گرفته است؛ این درحالی است که مصر هنوز اعلام نکرده که تصمیم دارد روابط دیپلماتیک خود را با ایران کاملا از سربگیرد.

صدای آمریکا دست به دامن تلویزیون ایران

تبدیل برنامه خبری «بیست و سی» شبکه دوم سیما به یکی از پرمخاطب ترین برنامه های خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران، اخیرا رادیو فردا که کم مخاطب ترین رسانه ضد ایرانی است را بر آن داشته تا با سوءاستفاده از این برنامه پربیننده، اخبار غالبا غیرواقعی خود را به مخاطب القا کند و از باورپذیر بودن هرچه بیشتر آن اطمینان حاصل کند.

به گزارش «رادیو دیروز»، این رسانه متعلق به سیا در برنامه خبری اش با نام «بیست و یک و سی» که دزدیده شده از نام اخبار پرمخاطب «بیست و سی» است، آهنگ ابتدایی و آهنگ بین برنامه ها و آهنگ پایانی آن را نیز یک جا به سرقت برده و تلاش کرده تا حدی لحن گویش اخبار را نیز مشابه آن کند تا از این طریق کورسویی برای تاثیرگذاری روی اندک مخاطبان داخلی خود بیابد.

ایران هراسی به سبک جدید

رسانه های ترکیه تحت تأثیر رسانه های غربی مبنی بر اقدامات تروریستی ایران در خاک ترکیه ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش "محدوده"،  در روز های اخیر رسانه های ترکیه در اقدامی تأمل برانگیز و با پیروی کردن از رسانه های غربی، افکار عمومی ترکیه را نسبت به فعالیت های ایران در منطقه تحریک کرده اند.
 
بر این اساس رسانه های غربی با پوشش اخبار دروغ مربوط به  " عملیات تروریستی ایران در خاک ترکیه " همراه با جریان‌های  مشکوک داخلی این کشور ضمن  بهره برداری تبلیغاتی و بسیج افکار عمومی در ترکیه علیه ایران درصدد سر پوش گذاشتن بر دخالت این کشور در امور سوریه هستند.

مصر درجبهه مبارزه ایران علیه اسرائیل

عضو پارلمان و نماینده سابق مصر در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:نه تنها دولت‌های ایران و مصر به دنبال بهبود روابط دوجانبه هستند بلکه مردم دو کشور نیز از این موضوع استقبال می‌کنند. افکار عمومی مصر از مبارزه ایران علیه اسرائیل به عنوان دشمن مشترک مسلمانان حمایت می‌کند.

«یسری ابو‌شادی» در گفتگو با  فارس گفت: برای آینده روابط ایران و مصر بسیار خوشبین هستم، با روی کار آمدن نظام جدید در مصر شانس از سرگیری روابط بسیار افزایش یافته است. امیدوارم روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور برقرار شود.

وی که بازرس ارشد آژانس انرژی اتمی بوده علت بحران در مسئله هسته‌ای ایران را به دلایل سیاسی و نه فنی دانست و افزود: به اعتقاد من هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران به منظور مقاصد نظامی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها