جمعی از سفرا و دیپلمات های سابق کشور و همچنین پزشکان متخصص و عمومی در صددند با ارسال نامه های جداگانه خطاب به دکتر علی اکبر ولایتی از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آورند.
کد خبر: ۴۹۷۲۶۹

به گزارش مشرق، همچنین کاندیدای اجماع ملی اخیرا دیداری با هاشمی رفسنجانی داشته است. در این دیدار هاشمی با اشاره به تجربه بیش از نیم قرنی خود در عالم سیاست به وی توصیه کرده است خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کند چرا که الان بهترین زمان برای پیروزی کاندیدای اجماع ملی است.

 پیش بینی و نظر هاشمی این است که اصلاح طلبان اقدام به تخریب کاندیدای اجماع ملی نخواهند کرد.

انگلیسی های روانی

آرتور ناول مشاور نخست وزیر سابق انگلیس ، معتقد است ، تعداد بیماران روانی در انگلیس رو به افزایش است.

به گزارش وولف شراین ، استاد روان شناسی دانشگاه متروپلیتن لندن و رئیس اندیشکده پرسوزا معتقد است با القای تفکرات نژاد پرستانه توسط رژیم سلطنتی حاکم به مردم انگلیس یک نوع تنفر پنهان در وجود آنها بروز پیدا می کند که موجب اختلالات شدید روانی است.

آرتور ناول می گوید افکار هایی که موجب تنش زایی و جمع گریزی می شود ممکن است انسان را به انزوایی بکشاند که این انزوا نا معقول بوده و اثرات مخربی چون قتل ، دزدی ، تجاوز های غیر عادی و در مواردی ترس را در پی دارد.

عدم اجماع اصلاح طلبان

موسوی خوئینی ها در جمع برخی از اصلاح طلبان با ابراز نگرانی از نتیجه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفته است:"به نظر من رقابت انتخابات ریاست جمهوری میان اصولگرایان خواهد بود. ما مشکل به اجماع رسیدن داریم ضمن آنکه نظام هم به ما اجازه بازگشت بی چون و چرا نمی دهد. ما فعلا در حال زیر توپ زدن و وقت گذراندن هستیم تا شاید بازی به وقت اضافه و پنالتی زدن بکشد."

از سوی دیگر عدم واکنش جدی اصلاح طلبان به خبر بیماری میرحسین موسوی باعث درگیری های کلامی و قلمی میان جنبش سبز خارج نشین با طیف اصلاح طلب داخلی شده است. طیف برانداز خارج نشین می گویند زمانی که برای سران اصلاحات رفتن به  سواحل گیلان و مازندران در تعطیلات مهمتر از پیگیری خبر بیماری موسوی است دیگر چه نقطه امیدی می توانیم داشته باشیم.

معاهده کمپ دیوید درآستانه سقوط

قاهره با وجود هشدارهای جدی صهیونیست ها تاکید کرد حضور نیروهایش در سینا از امور داخلی مصر است و کسی حق دخالت در این باره را ندارد.
 
این اقدام مقامات مصری در حالی صورت می‌گیرد که مقامات رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته درخواست‌های مکرری مبنی بر خروج هرچه سریع‌تر نظامیان مصر از صحرای سینا را به قاهره مخابره کرده‌اند.
 
برخی منابع امنیتی مصر به روزنامه الجمهوریه این کشور گفته‌اند که با وجود درخواست‌های اسرائیل از مصر برای خارج کردن تجهیزات نظامی از صحرای سینا، مأموریت جنگی آنان در شبه جزیره سینا ادامه خواهد داشت و مصر هیچ تصمیمی برای خارج کردن تجهیزات نظامی از این منطقه ندارد.

بسیاری از ناظران، این اقدام قاهره را نشانه‌ای از تصمیم سیاستمداران جدید این کشور برای تجدیدنظر در قرارداد صلح کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده‌اند.

ایران کانون توجه جهانی

 روزنامه معتبر اقتصادی هندلزبلات آلمان با اشاره به آغاز نشست بین المللی غیرمتعهدها از یکشنبه (فردا) در تهران، نوشت: ایران این هفته در کانون توجه جهانی است و تمامی نگاهها را به خود جلب می کند.
 
این روزنامه در گزارش خود افزود: نشست بین المللی غیر متعهدها که بیش از 120 کشور جهان را در برمی گیرد، روز نخست در سطح کارشناسان فعالیت رسمی خود را آغاز می کند و روسا و مقامات بسیاری از کشورها نیز برای حضور در نشست سران، اعلام آمادگی کرده اند.

هندلزبلات، همچنین سفر محمد مرسی رییس جمهوری مصر به تهران را به عنوان رویداد مهم دیگر این نشست نام برده است که به عنوان اولین سفر بلندپایه ترین مقام مصری به ایران پس از 30 سال تیرگی روابط دو کشور، مورد توجه همه کشورها و رسانه های منطقه و جهان قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها